AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #1 Skrevet 24. august 2014 Hei Mann 37 skilt i litt over ett år. Har 2 barn i barneskolealder. Forholdet til barnemoren fungerer ok ift det praktiske rundt ungene men litt vanskelig ellers. Det var jeg som gikk ut av forholdet, hun ville fortsette og jeg opplever at hun kan være bitter noen ganger I utgangspunktet tenkte jeg at jeg ville bli singel lenge, eksteskapet med min ekskone var vanskelig i flere år og det var tungt å få avsluttet dette. Var vel litt lei av forhold i utgangspunktet Møtt en yngre kvinne på jobben og hun er barneløs. Hun er 28 år da, så litt i det yngste laget tenker jeg. Vi har funnet litt tonen tror jeg, og snakker sammen mer og lengre enn det jeg opplever jobben krever at vi trenger. MEN, hvordan utvikle dette videre. I og med at vi jobber samme sted kan det bli litt pinlig hvis min forståelse av situasjonen ikke stemmer, og hun bare er "hyggelig" mot meg. Dessuten har jeg en lederjobb i dette firmaet (hun rapporterer ikke til meg). Jeg kan ta på henne på skulderen i en situasjon der det på en måte ikke er unaturlig. Hun trekker seg ikke da. Hun smiler annerledes til meg enn andre kollegaer og kan mener jeg kan se at øyne hennes i noen samtaler med meg blir mer levende og engasjert. Dessuten, jeg tenker at dette i utgangspunktet er dødfødt. Jeg har 2 unger og bagasje, hun er fri og single samt en del yngre. Dette kommer i utgangspunktet ikke til å fungere. Noen som har erfaringer med dette? Regner også med at exkona ikke vil reagere positivt på at jeg treffer en ny dame.... uten at det bør vektlegges så mye da. Noen råd til hvordan jeg kan gå frem her. Setter pris på svar og noen gode råd? mvh ts Anonymous poster hash: b344b...97b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #2 Skrevet 24. august 2014 Vil anbefale deg å bare bruke tiden med denne jenta på jobb. Ikke forhaste deg med utspill men bare se an, se hva hun gjør og følg magefølelsen. En mann på 37 er ikke så avskrekkende for ei jente på 28. Det at du har barn behøver heller ikke være et hinder. Meeeen det du bør tener gjennom er jo om du vil ha flere barn, fordi det vil nok garantert hun. Om du VET at du ikke skal det så vær ærlig om det fra starten!! Det er viktig! Det som derimot ikke er viktig er hva din ekskone mener. Det er faktisk totalt irrelevant! Hvis du får et forhold til jenta, og hun er snill med barna dine og deg, så er det det eneste viktige! Du høres ut som en bra mann! Lykke til! 9 år er ingen krise i aldersforskjell.Anonymous poster hash: 0d9f0...535 3
tingeling Skrevet 24. august 2014 #3 Skrevet 24. august 2014 Jeg ville vært veldig forsiktig i din situasjon. Du er leder, hun er ansatt. Hvis det skulle utvikle seg: hva slags regler har bedriften ift dette? Hvis du misforstår og hun bare er hyggelig ( kanskje fordi du er sjef) så kan det bli sett på som seksuell trakassering hvis du tar på henne og flørter. Selvfølgelig er det mange forhold som starter sånn som dette, men jeg ville uansett tenkt meg om. 2
Gjest Whitestripes Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Jeg ville ikke innledet et forhold til en kollega, det kan fort bli veldig komplisert, uansett om det går bra eller dårlig mellom dere. Når det gjelder aldersforskjellen, ser jeg ikke på det som noe problem. At du har barn fra før, er det kun en potensiell partner som kan svare på. Noen synes det er greit at en ny partner har barn fra før, andre vil overhodet ikke inn i noe forhold hvor det er barn. Og en kvinne på 28 vil ganske sannsynlig ønske seg barn selv. Ønsker du flere barn? Og sist, men ikke minst, er du klar for et nytt forhold? 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #5 Skrevet 24. august 2014 Kan ikke dere gutta la kvinner på arbeidsplassen få være i fred? Særlig når du er leder, bør du opptre litt mer profesjonelt, på jobb. Utvikler dette seg i feil retning, så er det hun som får de største problemene og gjerne må bytte jobb. Eller er duvillig til å si opp jobbeb din dersom dere etter en stund finner ut at dette ikke er noe å satse på?Anonymous poster hash: b40ec...97a 7
Gjest Lille-pus Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 En annen ting du bør bruke tid til å finne ut av er dette: Er hun så attraktiv for deg nå kun fordi du nylig har blitt kvitt ex-konen din? Det kan nemlig skape mye trøbbel for en lederfigur dersom en ansatt blir 'brukt' som en rebound og hun har forelsket seg i deg. Hvordan vil arbeidsmiljøet fungere dersom det etter et års tid skulle bli brudd mellom dere, og det er deg som har forlekset deg et annet sted? Du er ikke hennes leder, men jeg leser mellom linjene at hennes oppgaver også berøre ditt ansvarsområde siden dere møtes på jobb i profesjonell sammenheng. Tenk over dette og alle de andre råd du har fått i denne tråden før du ror deg ut på 'dypt vann' her. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Hei igjen. TS her. Takk for alle svar. Svarene deres er vel litt opp mot det jeg tenker også. Best å trekke seg unna i og med at vi jobber sammen og slik. Jeg er ikke så bekymret for om det ikke skulle funke. Hvis jeg og hun da mener at det er best at vi ikke ser hverandre, klarer jeg å tilrettelegge for dette i stor grad på jobbe. Hun rapporterer ikke til meg så jeg kan i stor grad velge hvem på hennes avdeling som jeg ønsker skal jobbe ting som jeg personlig må involvere meg i. Hvis det skulle funke derimot så måtte en av oss slutte. Dette er ikke snakk om en slik rebound greie fra min side. Jeg har blitt gradevis oppmerksom på henne etter skilsmissen. Før så jeg henne nesten ikke men etter skilsmissen har jeg plutselig blitt sittende sammen med henne i lunsj etc. Det er tilfeldig da for vi har ikke avtalt noe. Grunnen til at jeg tenker på henne er fordi hun virker som ett godt menneske og pen jente med mye like interesser som meg. Jeg liker fjell, ski og være ute i naturen, har klart å beholde hytta etter skilsmissen og er der ofte med barna. Dette er ting hun sier at hun også liker. Jeg ser som dere sier at det med jobben ikke helt er bra og kompliserer mye. Kanskje best å trekke seg tilbake? mvh ts Anonymous poster hash: b344b...97b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 TS igjen. Tenkt endel på svarene deres. Årsaken til at jeg skrev her var at jeg var redd for å kunne bli oppfattet som den eldre skilte mannen som løpet etter yngre kvinner på jobben - gjerne da også med en ytterligere beskyldning ift utnyttelse av lederstilling. Det er vel det dere som har besvart mitt spørsmål også egentlig indikerer er risikoen.... mvh ts Anonymous poster hash: b344b...97b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Vil anbefale deg å bare bruke tiden med denne jenta på jobb. Ikke forhaste deg med utspill men bare se an, se hva hun gjør og følg magefølelsen. En mann på 37 er ikke så avskrekkende for ei jente på 28. Det at du har barn behøver heller ikke være et hinder. Meeeen det du bør tener gjennom er jo om du vil ha flere barn, fordi det vil nok garantert hun. Om du VET at du ikke skal det så vær ærlig om det fra starten!! Det er viktig! Det som derimot ikke er viktig er hva din ekskone mener. Det er faktisk totalt irrelevant! Hvis du får et forhold til jenta, og hun er snill med barna dine og deg, så er det det eneste viktige! Du høres ut som en bra mann! Lykke til! 9 år er ingen krise i aldersforskjell.Anonymous poster hash: 0d9f0...535 Du, det er ikke sikkert hun vil ha barn, ikke sikkert hun liker barn en gang! Fins mange som ikke vil ha barn nemlig. Anonymous poster hash: da1d1...fbf
Gjest New_Girl Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 For min del hadde det vært to ting som kunne vært avskrekkende. Det første er at dere er kollegaer og du er leder. Det andre, og viktigste, er forholdet til eks-kona. Hadde hvert fall vært uaktuelt for meg å inngå et forhold med en mann med barn fra før dersom forholdet til eksen var dårlig. 2
Gjest Coolaid Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 AnonymBruker, on 24 Aug 2014 - 08:24, said: Hei Mann 37 skilt i litt over ett år. Har 2 barn i barneskolealder. Forholdet til barnemoren fungerer ok ift det praktiske rundt ungene men litt vanskelig ellers. Det var jeg som gikk ut av forholdet, hun ville fortsette og jeg opplever at hun kan være bitter noen ganger I utgangspunktet tenkte jeg at jeg ville bli singel lenge, eksteskapet med min ekskone var vanskelig i flere år og det var tungt å få avsluttet dette. Var vel litt lei av forhold i utgangspunktet Møtt en yngre kvinne på jobben og hun er barneløs. Hun er 28 år da, så litt i det yngste laget tenker jeg. Vi har funnet litt tonen tror jeg, og snakker sammen mer og lengre enn det jeg opplever jobben krever at vi trenger. MEN, hvordan utvikle dette videre. I og med at vi jobber samme sted kan det bli litt pinlig hvis min forståelse av situasjonen ikke stemmer, og hun bare er "hyggelig" mot meg. Dessuten har jeg en lederjobb i dette firmaet (hun rapporterer ikke til meg). Jeg kan ta på henne på skulderen i en situasjon der det på en måte ikke er unaturlig. Hun trekker seg ikke da. Hun smiler annerledes til meg enn andre kollegaer og kan mener jeg kan se at øyne hennes i noen samtaler med meg blir mer levende og engasjert. Dessuten, jeg tenker at dette i utgangspunktet er dødfødt. Jeg har 2 unger og bagasje, hun er fri og single samt en del yngre. Dette kommer i utgangspunktet ikke til å fungere. Noen som har erfaringer med dette? Regner også med at exkona ikke vil reagere positivt på at jeg treffer en ny dame.... uten at det bør vektlegges så mye da. Noen råd til hvordan jeg kan gå frem her. Setter pris på svar og noen gode råd? mvh ts Anonymous poster hash: b344b...97b Det beste du kan gjøre er å være 100% ærlig. La det gå en stund, og se om hun viser interesse for deg, ikke bare den andre veien. Vær deg selv, og inviter henne med ut. Har du misforstått så merker du det på hennes svar eller at hun er ubekvem med situasjonen. Skulle hun vise interesse for deg så viser hun interesse for hele deg. Det betyr alderen din, ungene, eksen din og all bagasjen du drar med deg.
Gjest Coolaid Skrevet 24. august 2014 #13 Skrevet 24. august 2014 Kan ikke dere gutta la kvinner på arbeidsplassen få være i fred? Særlig når du er leder, bør du opptre litt mer profesjonelt, på jobb. Utvikler dette seg i feil retning, så er det hun som får de største problemene og gjerne må bytte jobb. Eller er duvillig til å si opp jobbeb din dersom dere etter en stund finner ut at dette ikke er noe å satse på?Anonymous poster hash: b40ec...97a Det er en vanlig tankegang i mange kretser at det er kvinnen som bør trekker seg dersom dette blir problematisk. Og nei, det er ikke greit. Egentlig hadde verden vært et mye enklere sted å være dersom absolutt alle holdt seg for god til forhold med en kollega på jobben.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #14 Skrevet 24. august 2014 Det er en vanlig tankegang i mange kretser at det er kvinnen som bør trekker seg dersom dette blir problematisk. Og nei, det er ikke greit. Egentlig hadde verden vært et mye enklere sted å være dersom absolutt alle holdt seg for god til forhold med en kollega på jobben. I og med folk flest møter hverandre på jobben eller fritidsaktivitet osv, så ville det blitt alt for mange single. Anonymous poster hash: f1510...cce
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #15 Skrevet 24. august 2014 Alderen din har ikke noe å si i forhold til dette. Om dere skulle bli dere så vil det jo være personligheten din som nok er avgjørende for om hun vil innlede noe med deg eller ei. Eventuelt det at hun assosierer deg som en positiv lederskikkelse, en med makt. Har du muligheten for å bytte jobb til en annen avdeling i bedriften (hvor stor bedrift jobber dere i?) Hvor lett eller vanskelig vil det bli for deg å eventuelt bytte jobb til en helt annen bedrift? Ekskona di tror jeg du bare kan la være å tenke på i denne situasjonen. Hun har ikke noe med dette å gjøre. Om jeg var deg ville jeg først tenkt over spørsmålene jeg skrev ned i første avsnitt. Dernest ville jeg tenkt over om du er villig til å bytte jobb dersom det skulle bli noe forhold mellom dere. Jeg mener at det ikke er etisk korrekt at en leder blir sammen med en som er noen nivå under seg på arbeidsplassen sin. Etter dette kan du be henne med ut på en kaffe eller noe for å finne ut hvordan hun stiller seg til ett eventuelt forhold/datingprosess. Om hun liker deg bør du nok og finne ut av om hun virkelig liker deg som person, eller om hun liker deg som person mer pga tanken om det at du er en leder og slikt. Anonymous poster hash: 5b1ea...350
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #16 Skrevet 24. august 2014 1: Er du villig til å finne deg ny jobb? 2: Kan det tenkes at forholdet til din ekskone vil bedre seg på sikt, og at det kanskje er lettere å få inn en kjæreste i det regnestykket etterhvert? For meg ville ikke problemet vært at du hadde en lederposisjon på jobben(siden jeg jo ikke rapporterte til deg uansett) en at jeg ville vært den som måttet slutte, og enda mer at du har foreløpig en bitter og sannsynligvis vanskelig eks. Det hadde lagt mye demping på forholdet, og jeg hadde ikke vært kjempelysten på å få felles barn ed deg(hvilket de fleste kvinner ønsker). Anonymous poster hash: eecb0...c8b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #17 Skrevet 24. august 2014 Alderen din har ikke noe å si i forhold til dette. Om dere skulle bli dere så vil det jo være personligheten din som nok er avgjørende for om hun vil innlede noe med deg eller ei. Eventuelt det at hun assosierer deg som en positiv lederskikkelse, en med makt. Har du muligheten for å bytte jobb til en annen avdeling i bedriften (hvor stor bedrift jobber dere i?) Hvor lett eller vanskelig vil det bli for deg å eventuelt bytte jobb til en helt annen bedrift? Ekskona di tror jeg du bare kan la være å tenke på i denne situasjonen. Hun har ikke noe med dette å gjøre. Om jeg var deg ville jeg først tenkt over spørsmålene jeg skrev ned i første avsnitt. Dernest ville jeg tenkt over om du er villig til å bytte jobb dersom det skulle bli noe forhold mellom dere. Jeg mener at det ikke er etisk korrekt at en leder blir sammen med en som er noen nivå under seg på arbeidsplassen sin. Etter dette kan du be henne med ut på en kaffe eller noe for å finne ut hvordan hun stiller seg til ett eventuelt forhold/datingprosess. Om hun liker deg bør du nok og finne ut av om hun virkelig liker deg som person, eller om hun liker deg som person mer pga tanken om det at du er en leder og slikt. Anonymous poster hash: 5b1ea...350 Hei ts her Så du mener jeg bør slutte før jeg gjør noe for å forfølge dette ytterligere. Er ingen annen mulighet for meg enn å slutte hos nåværende arbeidsgiver. Jeg er ansatt som økonomidirektør og er ingen andre jobb muligheter hos arbeidsgiver. Er ok for meg å slutte hvis dette skulle utviklet seg til ett forhold men synes det er vanskelig å bytte arbeidsgiver sånn med en gang........ Flere spør om jeg kunne tenke meg flere barn. Ja er svaret på det men lært masse i det siste av å få barn med feil person så vil nok være litt forsiktig. En ting jeg ikke forstår, flere har nevnte dette. Forholdet mitt til eks kona - hvorfor skulle det være ett problem? Jeg håndterer jo dette samt barna samt kommunikasjon med henne. Når det er sagt samarbeider vi fint om barna men det virker som om hun ønsker en del kontakt utover det (hjelp til ditt og datt). Ikke noe problemfylt men jeg må sette grenser..... Noen råd om hvor tydelig jeg bør være på forholdet til eks kona - hadde vel egentlig ikke falt meg å utdype så mye ovenfor en ny dame. Ikke for at jeg har noe å skjule men fordi jeg tenker at dette ikke påvirker den nye damen i vesentlig grad. Kanskje jeg tenker feil. mvh ts Anonymous poster hash: b344b...97b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #18 Skrevet 24. august 2014 Jeg synes du skal følge hjertet! Det eneste jeg vil råde deg til er å gå forsiktig frem med denne yngre kollegaen din, og vær sikker på at hun også liker deg, slik at du unngår at det blir ubehagelig for deg selv og for henne. Selv er jeg veldig betatt av en veileder/ leder på min jobb. Han er også 10 år eldre enn meg. Jeg kan se han også er betatt av meg, men går forsiktig og sakte frem. Jeg ville blitt dypt ulykkelig om denne mannen valgte å ikke fortsette flørten på grunn av sin stilling. Tenk om hun kan være din beste lykke!Anonymous poster hash: 44cc4...b09
Gjest Keikolina Skrevet 24. august 2014 #19 Skrevet 24. august 2014 Hadde jeg først blitt skilt etter mange år ville jeg nyt tiden en god stund alene, ha ha.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. august 2014 #20 Skrevet 24. august 2014 Forholdet til din eks kan fort bli veldig surt når en ny kvinne kommer inn i livet ditt. Vær forberedt! Er du det så vil den floken løse seg raskt. Klarer du ikke å løse den floken så vil det betente såret bidra med betennelse langt inn i forholdet med den nye. DERFOR er forholdet til eksen så viktig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå