Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått nye naboer i blokka. Jeg er ikke av typen som irriterer meg av at andre har det hyggelig og at man hører liv, men disse har tydeligvis ikke skjønt konseptet blokk. Frem til kl. 23 så godtok jeg at veggene ristet pga bassen deres, og om jeg satt på terrassen, så kunne jeg knapt tenke pga ropingen deres. Dette er 3. helgen på rad at de har fest. Og den varer gjerne til kl. 5-6 om morgenen. Forrige helg satt jeg ute på terrassen og prøvde å nyte sommerkvelden. Men samtalene deres fikk meg til å gå inn. De satt og delte erfaringer fra sexlivet, og spurte gutt/jente-jente/gutt om hva de likte best i sengen, kroppsvæsker (smaken på dette) osv osv... Jeg gikk inn, da jeg ikke hadde noe behov for å høre mer. Som sagt så er de igang igjen i dag. Kl. 2310 gikk jeg opp og ba de dempe musikken, da datteren min våknet av den. De dempet den, men fortsatte å snakke/skrike. Litt over midnatt gikk jeg opp igjen, da det ble VELDIG mye lyd. Det viste seg at de hadde døren ut til oppgangen åpen. (Ikke rart det ble mye lyd). De lovet å dempe seg. For en halvtime siden gikk jeg atter en gang opp, da de virkelig HYLER. Det høres ut som om noen ligger i samme seng som meg og roper. Atter en gang lovet de at de skulle roe seg. Men.... Det er like ille ennå. Hva kan man gjøre?

Som sagt så liker jeg å høre at folk har det artig. Det er fint å ha litt liv rundt seg. Men disse er litt i overkant.
Så jeg blir takknemlig om noen har noen råd til hva jeg kan si som vil få de til å dempe seg

Anonymous poster hash: 7ff65...14e

Anonymous poster hash: 201a1...814
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurdert å ringe politiet?

Anonymous poster hash: 3dcc0...f22

Skrevet

Ring politiet, send klage til styret og allier deg med andre naboer. Leier de tar du kontakt med utleier i morgen. Og skriv ned alt som skjer, når det begynner, når det eskalerer, hva som skjer, når de slutter osv.

Dette må kveles ved fødselen.

Anonymous poster hash: 6b753...b09
  • Liker 4
Skrevet

Hva står i husordensreglene deres? Husordensreglene er "kjøreregler" for oppførsel i deres blokk.

Skal det være stille etter klokken 23, så gjelder det og da skal de rette seg etter dette.

Når du nå har gitt beskjed 3 ganger på en kveld, så holder det. Skriv en klage til styret. Oppgi hvordan dette har vært, og hva du har gjort bl..a. vært og gitt beskjed.

Styret må gripe fatt i dette. Politiet sine resurser er det ikke riktig å bruke så lenge liv og helse ikke er i fare.

Noen lider av "eneboligsyndromet" når de flytter inn i blokk og klarer ikke omstille seg og ta hensyn til at de har naboer.

Anonymous poster hash: 319a2...222

• Liker 2
Skrevet

Etter min mening er bud nummer en å også snakke med naboen når h*n er edru. Ønsker deg lykke til og med slike naboer tror jeg desverre at du trenger det.

Anonymous poster hash: 92e6f...e2c
  • Liker 1
Skrevet

Som de andre nevner:

1) Ring politiet der og da hvis de ikke gir seg

2) Send klage til borettslaget

3) Ta det også opp med naboene i edru tilstand.

Av erfaring kan jeg vel si at alle tre er viktige å gjøre, bare for å ha dokumentert bråket over tid. Problemet er dessverre at slike naboer sjeldent gir seg eller hører etter, så det er nok viktig å ha bevis over tid.

Anonymous poster hash: f786f...83f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...