Hemligheten Skrevet 4. juli 2004 #1 Skrevet 4. juli 2004 Jeg er veldig tidlig i planleggingsfasen, men har allerede begynt å kikke på kjoler. :oops: Jeg har vært innom ørten nettsider og funnet maaaange kjoler jeg liker. De har selvfølgelig fellestrekk og jeg ser at det er to kjoletyper jeg faller for. Hvordan klarte dere å velge? Visste dere det bare eller måtte det et valg til? For min del kommer prisen til å spille en rolle. Vi skal ha et billig enkelt bryllup og jeg ser ingen grunn til å bruke mest penger på kjolen. Jeg tror jeg må ta en tur innom en brudesalong en dag og kikke eller prøve litt. Om ikke annet kan jeg kanskje få en kjoletankene ut av hodet. Her er forresten en av de kjolene jeg har kikket mye på: http://www.morilee.com/images/dresses/3757/img0.jpg Det var en annen også, med litt mindre skjørt, men den finner jeg selvfølgelig ikke igjen. Bildet er tatt vekk, da bilder i innlegg ikke er lov i følge våre regler Chiquita (mod)
Hemligheten Skrevet 4. juli 2004 Forfatter #2 Skrevet 4. juli 2004 Jeg fant den andre, men hadde glemt at det var så mye perlegreier på overdelen. Jeg vil ha det enkelt og glatt. http://www.morilee.com/images/dresses/2509/img0.jpg Bildet er tatt vekk her også Chiquita (mod)
Saeria Skrevet 4. juli 2004 #3 Skrevet 4. juli 2004 Jeg visste det, når jeg så den. Det er denne! Den er bare meg. :D Tror det hadde vært lurt av deg og endre til da det ikke er lov å poste bilder her.
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #4 Skrevet 4. juli 2004 Jeg kikker også på harde livet. Er noen tråder her på forumet om det.
Sita Skrevet 4. juli 2004 #5 Skrevet 4. juli 2004 Jeg visste det' date=' når jeg så den. Det er denne! Den er bare meg. :D Tror det hadde vært lurt av deg og endre til da det ikke er lov å poste bilder her. Nydelig kjole du har valgt deg
Seterjenta Skrevet 4. juli 2004 #7 Skrevet 4. juli 2004 Jeg har kjempeproblem med å velge..... :oops: Har kikka meg grønn på nettsider fra hele verden, og finner stadig nye kjoler jeg liker godt... Hadde egentlig bestemt meg for å velge en av tre flotte designere, og bare kikke p deres kjoler etterhvert som det kommer nye. Men DET er vanskelig det! Jeg har bare vært i en salong og prøvd (tidlig i vinter) så jeg kommer nok til å gjøre meg noen turer til andre salonger også, bare for å finne ut hvilken fasong og stil jeg vil ha i allefall!
Piarina Skrevet 4. juli 2004 #8 Skrevet 4. juli 2004 Jeg ombestemte meg 4 ganger, men nå har jeg endelig funnet Kjolen med stor K. Mitt beste tips må være å prøve forskjellige modeller! Selv skulle jeg nemlig ihvertfall ikke ha stroppeløs, men nå blir det likevel en variant av det... Og det kan kanskje hjelpe å se for seg helheten på bryllupet, og hva brudgommen skal ha på seg. Selv syns jeg det kan se litt merkelig ut hvis bruden har en supertrendy kjole og brudgommen stiller i bunad. Men det kommer jo an på settingen ellers. Hvis dette nettopp er temaet for bryllupet så kan det bli kjempestilig. Nå på slutten hadde jeg 3 kriterier til Kjolen; jeg ville ikke ha noe som ser ut som en nattkjole, den skulle være uten "sirkus-paljetter" og ha så kort slep som mulig. Og den kombinasjonen viste seg å være vanskelig å finne. Men det gikk til slutt, fant min på ebay til 300 NOK...
cecily Skrevet 4. juli 2004 #9 Skrevet 4. juli 2004 Jeg bestilte time på en brudesalong for å kikke og prøve diverse kjoler i ulike fasonger, form og typer. Det var utrolig rart å ta på seg en brudekjole, et par kunne jeg like godt om jeg tenkte meg om og så lenge nok i speilet. Men egentlig så føltes det bare rart og definitivt ikke meg . Men så ser du, så fikk jeg på kjolen min. På stativet så den litt kjedelig ut og forloveren min som var med, bare rynket på nesa og så direkte misfornøyd ut. Da jeg fikk kjolen på meg, da visste jeg det. Denne kjolen måtte jeg ha, jeg kunne ikke ha noen annen kjole. Og den satt faktisk helt perfekt. Da jeg fikk på meg slør og sko, da var jeg klar for bryllupet med en gang . Jeg trenger vel nesten ikke tilføye at jeg kjøpte kjolen der og da og var i lykkerus flere timer etterpå :hjerter2: Kjolen var en Pronoviaskjole, men jeg finner bare ikke bilde av den på hjemmesiden deres. Irriterende
Lullu Skrevet 4. juli 2004 #10 Skrevet 4. juli 2004 Jeg anbefaler på det sterkeste å ta en tur i salong. Det finnes utallige snitt på kjoler, og det er ikke sikkert du kler den du faller for via et bilde. Selv var jeg fast bestemt på hva jeg ville ha, men når jeg startet prøvingen endret ønsket seg ganske raskt. De er veldig flinke til å hjelpe i brudesalongene. Jeg ville ha en røff kjole, stort skjørt og litt utenom-det-vanlige. Endte opp med denne og den er helt annerledes enn jeg ville valgt på forhånd. Men den var så lekker på, og jeg ser ut som en drøm i den Når jeg tok på denne, sa det bare "pang". Var så heldig å vinne kjole + utstyr for totalt 15 000,- hos brudekjoleformidlingen Slør og smykker gjør også mye med en kjole. Kjolene du har sett deg ut, var nydelige syntes jeg!
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #11 Skrevet 4. juli 2004 Jeg anbefaler på det sterkeste å ta en tur i salong. Det finnes utallige snitt på kjoler, og det er ikke sikkert du kler den du faller på via et bilde. Derfor jeg tenker på å sy selv, jeg kommer aldri til å finne en i en salong. Det blir eventuelt å ta en tur på Mitt Skattekammer, men det er jo begrenset hva de har der. [edit skrev "kjøpe" ved en feiltagelse først, oppdaget det da jeg leste det etter å ha postet det, og rettet på det.]
Lullu Skrevet 4. juli 2004 #12 Skrevet 4. juli 2004 Derfor jeg tenker på å kjøpe selv, jeg kommer aldri til å finne en i en salong. Det blir eventuelt å ta en tur på Mitt Skattekammer, men det er jo begrenset hva de har der. Dumt å bestille uten å ha prøvd noen modeller først syntes nå jeg.... :-? Trenger jo ikke kjøpe i salongene, selv om noen snitt prøves på først, ikke sant?
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #13 Skrevet 4. juli 2004 Dumt å bestille uten å ha prøvd noen modeller først syntes nå jeg.... :-? Trenger jo ikke kjøpe i salongene, selv om noen snitt prøves på først, ikke sant? Problemet er at salongene ikke vil ha noen modeller som er meg... De har stort sett kun tradisjonelle, hvite kjoler, og det er jo ikke det jeg vil ha.
Lullu Skrevet 4. juli 2004 #14 Skrevet 4. juli 2004 Skjønner! :-) Glemte jo det i farten jeg! Rart det ikke finnes noen butikker som har slikt utvalg??!! :o Men for flesteparten, kan jo prøving anbefales først
Bokalven Skrevet 4. juli 2004 #15 Skrevet 4. juli 2004 Mitt Skattekammer har noe, men utvalget er vel begrenset... Og kjolene på BodyMap er så overpriset at det er til å grine av. Tipper jeg kommer til å sy et skjørt og bruke korsett til. Enten om jeg syr eller kjøper et nytt, eller om jeg bruker ett av de jeg har.
Gjest Embla s Skrevet 4. juli 2004 #16 Skrevet 4. juli 2004 Jeg anbefaler på det sterkeste å ta en tur i salong. Det finnes utallige snitt på kjoler, og det er ikke sikkert du kler den du faller for via et bilde. Endte opp med denne og den er helt annerledes enn jeg ville valgt på forhånd. Men den var så lekker på, og jeg ser ut som en drøm i den Veldig enig. (også må jeg si den kjolen er noe av det fineste jeg har sett, Lullu. Skulle jeg giftet meg, kunne jeg absolutt tenkt meg en slik..). Da jeg kikket på kjoler, endte jeg opp med noe helt annet enn jeg hadde trodd først. Det er ikke nok å synes at en kjole er fin på et bilde, den skal også være "meg", både i forhold til kropp, stil og i forhold til "profil" på brylluppet (som andre også er inne på). Da jeg skulle finne min, prøvde jeg mange ulike, og hadde noen "kanskje-kjoler". Men da jeg prøvde den jeg endte opp med, føltes det bare riktig. Selv om det kanskje ikke var den jeg objektivt sett syntes var den aller fineste.
Gjest Embla s Skrevet 4. juli 2004 #18 Skrevet 4. juli 2004 Tusen takk Embla s :-) Bare hyggelig (faktum er at den kjolen din var så fin at jeg fikk lyst til å gifte meg igjen, bare for å ha på en slik en! )
~*Unni*~ Skrevet 4. juli 2004 #19 Skrevet 4. juli 2004 Hvordan jeg klarte velge kjole? Jeg bare så den på internett og da visste jeg at DEN må jeg ha!
Martha Stewart Skrevet 4. juli 2004 #20 Skrevet 4. juli 2004 Jeg er veldig tidlig i planleggingsfasen, men har allerede begynt å kikke på kjoler. :oops: Jeg har vært innom ørten nettsider og funnet maaaange kjoler jeg liker. De har selvfølgelig fellestrekk og jeg ser at det er to kjoletyper jeg faller for. Hvordan klarte dere å velge? Visste dere det bare eller måtte det et valg til? For min del kommer prisen til å spille en rolle. Vi skal ha et billig enkelt bryllup og jeg ser ingen grunn til å bruke mest penger på kjolen. Jeg tror jeg må ta en tur innom en brudesalong en dag og kikke eller prøve litt. Om ikke annet kan jeg kanskje få en kjoletankene ut av hodet. Jeg er også ganske tidlig ute - men har nå bestilt kjole! :-) Syntes først at jeg hadde et hav av tid, men klarte jo ikke å vente med kjolejakten likevel... Har også sett på ørten nettsider, bilder i bryllupsblader og i brudekjolesalonger. Hadde visse kriterier som drømmekjolen skulle oppfylle: Enkel, klassisk, ikke for mye pynt, helst litt ermer og helst ikke slep. Så da jeg fant drømmekjolen på en nettside - og den er attpåtil ikke dyr heller - så var det bare å slå til etter litt betenkningstid! :-) Det er så mange kjoler som kan være den rette, men pris og god service i kjolesalongen var avgjørende for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå