Gå til innhold

Stor mage og tynn kropp, hva er det jeg gjør feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lenge jeg kan huske, hatt stor mage og vært ganske tynn ellers. Magen har i hvert fall vært større enn alt, men de siste årene har magen blitt mye større.

Etter jeg sluttet på skolen har jeg ikke hatt mye å gjøre bortsett fra jobb noen ganger i uken. Jeg tror nok det er her problemet virkelig startet, jeg har alltid vært glad i godteri og jeg husker jeg kunne kjøpe et eller annet usunt å spise hver dag. Da kjøpte jeg gjerne en stor sjokolade, snacks og smågodt og jeg spiste som regel opp alt på noen timer. Jeg har nå sluttet med dette, da jeg så at dette er absolutt ikke bra for kroppen min. Jeg har blitt litt sunnere, jeg spiser godteri i helgene, og i ferier osv så spiser jeg også ganske mye.

I hverdagen spiser jeg egentlig ikke så mye, som regel spiser jeg et speilegg til frokost, smoothie til lunsj, og mye forskjellig til middag som mamma lager, alt fra taco, kyllingfilet med grønnsaker, hjemmelaget pizza, spagetti osvosv (jeg flytter om noen måneder, så da kommer jeg nok til å lage sunnere middager). Jeg trodde at jeg kom til å bli tynnere av å spise lite, men det blir jeg tydeligvis ikke. Jeg er heller ikke noe særlig glad i ordentlig mat, så jeg finner aldri noe å spise. Jeg er også ganske sikker på at jeg er allergisk mot melk, men jeg spiser ofte melkeprodukter da jeg elsker mye som inneholder melk. Jeg har lest at å spise melk om man ikke tåler det kan gjøre deg oppblåst, men problemet er at jeg ikke føler meg oppblåst. Det er ikke luft, men det er masse flesk. Prøver å gå litt turer og holde meg litt aktiv, men det virker som jeg må begynne med ordentlig trening og endre om hele kostholdet for at dette skal fungere.

Noen som kan hjelpe meg? Rotete innlegg, men nå er jeg så lei av å føle meg feit. Om noen vil, kan jeg godt legge ut bilde, hvis det er lettere å hjelpe da.

- Jente 20.

Anonymous poster hash: 53965...d25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja gjerne legg ut bilde. Så er det kanskje lettere å se om magen din er stor eller ikke. :) (Kanskje det bare er du som tror det, eller at du kan være oppblåst)

Anonymous poster hash: f3a5a...b4a
Gjest earthquake
Skrevet

kan være at du bare har eplefasong på kroppen, og at fettet samler seg der. Så når du går ned i vekt, mister du mer fett ellers på kroppen enn akkurat magen?

Har du brede skuldre ifht. hofter?

• Liker 1
Skrevet

Tror du bør legge ut bilde av en kropp som ligner din :)

Noen ganger ser ting større ut enn de er..

Anonymous poster hash: 9a79c...8d6
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Er det fett eller er du oppblåst?

Høyde, alder, vekt og bilde vil nok hjelpe på for å se om du har et rett bilde av deg selv i speilet.

Skrevet

Dette skjedde med meg da jeg flyttet hjemmefra og levde på skikkelig crappy mat en lang periode. Type mcdonalds, ferdigpasta på pose, cola, sjokolade, smågodt hver eneste dag. Jeg var tynn ellers, men magen este ut.. Er der jeg legger på meg først.

Endret kosthold totalt og startet å trene og viips forsvant magen ganske fort! Jeg spiser mye egg, ost og grønnsaker. Har også kuttet kraftig ned på hvor mye kjøtt jeg spiser.

Anonymous poster hash: 15bf4...af1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro det er genetisk. Noen mennesker lagrer fett på magen, andre på rompen, mens andre fordelt jevnt overalt.. Ville satset på et godt treningsprogram og et sunt kosthold med rene råvarer og masse grønnsaker. Så kan du fokusere på å bygge muskler i rumpe, bein, skuldre/rygg og armer. Det vil balansere figuren din! ;)

Skrevet

Pass på at du spiser nok mat - og den maten du spiser skal jo helst være litt sunn. Hjemmelaget pizza , taco og spaghetti er nødvendigvis ikke så ille hvis du feks. passer på å spise salat/grønnsaker ved siden av.

Er jo ikke sikkert at du har så stor mage forresten - er du veldig tynn ellers vil den kunne se større ut enn den er også. Kostholdet har vel litt å si for hva som legger seg rundt magen og ikke. Gåturer er bra - prøv også å gjøre litt øvelser for mage/rygg - finnes mange øvelser du kan gjøre hjemme. Yoga/pilates er jo også noe du kan prøve.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg sliter med det samme, trener 5 ganger i uken, spiser sunt, veier litt for lite (prøver å legge på meg), er tynn og veltrent, men har en mage som ser ut som den er gravid. Jeg ser rett og slett ut som hun på bildet:

http://bloggfiler.no/tiriliren.blogg.no/images/343646-8-1286217293929.jpg

Dette resulterer i at jeg aldri kan gå i noe jeg føler meg fin i, men må gå med store gensere eller topper året rundt. Føler meg rett og slett stygg og jævlig.

Skrevet

Hvorfor tror du at du er allergisk mot melk?

Anonymous poster hash: d601e...a8d
Skrevet

Jeg sliter med det samme, trener 5 ganger i uken, spiser sunt, veier litt for lite (prøver å legge på meg), er tynn og veltrent, men har en mage som ser ut som den er gravid. Jeg ser rett og slett ut som hun på bildet:

http://bloggfiler.no/tiriliren.blogg.no/images/343646-8-1286217293929.jpg

Dette resulterer i at jeg aldri kan gå i noe jeg føler meg fin i, men må gå med store gensere eller topper året rundt. Føler meg rett og slett stygg og jævlig.

Jeg vet ikke hva du ser men jeg ser ikke et problem med det bildet der. Prøv hos øyelegen.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du ser men jeg ser ikke et problem med det bildet der. Prøv hos øyelegen.

Hun er gravid. Uke 8+2 står det der.

Jeg har aldri vært gravid.

Skrevet (endret)

Hun er gravid. Uke 8+2 står det der.

Jeg har aldri vært gravid.

Jeg så at hun var gravid, altså leste det på bildet.

Det jeg mener er at kvinner er ikke født med en flat mage. Det er ikke naturlig. Selv om man har en mage som på bildet, som kunne tilhørt hvem som helst tynn og veltrent person, så er det ikke noe unormalt å se ut som på bildet.

Tror ikke ts har et problem annet enn i hodet sitt.

Gravid eller ikke, dette er ikke en stor mage.

Endret av Coolaid
Skrevet

Søsteren min er også sånn, hun er slank ellers men har en ganske stor utbulende mage. Ikke med bilringer og sånn, den er bare stor som om hun er gravid. Jeg derimot har en mage som er ganske flat men har til gjengjeld mer fett på rumpe og lår.

Jeg merker at om jeg spiser mye brødmat så blir magen min større og mer oppblåst. Har gjort dette på ferie med familien, og magen har est litt ut. Hjemme spiser jeg ikke brødmat bortsett fra noen rugsprø av og til, og magen holder seg da flat. Søsteren min spiser en del brødmat tror jeg.

Men ja, det kan jo være genetisk, at du lagrer ekstra fett på magen.

Anonymous poster hash: d2120...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...