AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Vi har startet jakten på enebolig og det blir derfor aktuelt med salg av vår leilighet i løpet av de nærmeste månedene. Leiligheten er i en seksmannsbolig, bygget av et firma som bygger ørten mer eller mindre like leiligheter (enkelt hvitt Norema kjøkken, hvite panelplater på alle vegger i alle rom osv). Vi har bodd her i 3 år (leiligheten var da helt ny) og har ikke malt noenting, men nå lurer jeg på om det kan være positivt for et fremtidig salg å male f.eks. en kontrastvegg på hovedsoverommet og evt. veggen der TV'en står i stua. Hva tror dere? Er det bortkastet eller ikke? Hvilke andre små justeringer kan man gjøre for å gjøre leiligheten mest mulig attraktiv? Anonymous poster hash: 01e06...5ab
helenaa Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Jeg ville heller lagt tid og penger i styling; altså rydding, puter, pledd og blomster.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Rydd. Nye eiere ønsker en nøytral, mest mulig ny/ikke slitt bolig hvor de selv kan fremheve det de liker. Anonymous poster hash: 0c16d...230 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Vi har startet jakten på enebolig og det blir derfor aktuelt med salg av vår leilighet i løpet av de nærmeste månedene. Leiligheten er i en seksmannsbolig, bygget av et firma som bygger ørten mer eller mindre like leiligheter (enkelt hvitt Norema kjøkken, hvite panelplater på alle vegger i alle rom osv). Vi har bodd her i 3 år (leiligheten var da helt ny) og har ikke malt noenting, men nå lurer jeg på om det kan være positivt for et fremtidig salg å male f.eks. en kontrastvegg på hovedsoverommet og evt. veggen der TV'en står i stua. Hva tror dere? Er det bortkastet eller ikke? Hvilke andre små justeringer kan man gjøre for å gjøre leiligheten mest mulig attraktiv? Anonymous poster hash: 01e06...5ab Helt bortkastet. Kontrastvegger er mer på vei ut. Og ofte er kontrastveggen malt på en helt annen vegg og i en helt feil farge, enn hva de nye eierene ønsker. Mal heller tak- og gulvlister. Erstatt ting som ikke funker helt. Før fotografering, ville jeg ha kjøpt eller lånt designvaser/stoler/gjenstander som passer overens med innredningen. Kjøpt inn friske urter til kjøkkenet og frisk frukt. Om det skal tas detaljbilder fra garderobe/walk-in, ville jeg ha lånt noen "haute couture" plagg & vesker. Ville fjernet familiebilder og erstattet de med nøytrale bilder. På badet ville jeg plassert myke håndklær, kanskje en orkidé og et duftlys. Om leiligheten er helt tom, vil det kunne hjelpe med litt styling. Om leiligheten er overmøblert, vil det kunne hjelpe å fjerne en del møbler og nips. Anonymous poster hash: ab9f9...dac 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Vi har startet jakten på enebolig og det blir derfor aktuelt med salg av vår leilighet i løpet av de nærmeste månedene. Leiligheten er i en seksmannsbolig, bygget av et firma som bygger ørten mer eller mindre like leiligheter (enkelt hvitt Norema kjøkken, hvite panelplater på alle vegger i alle rom osv). Vi har bodd her i 3 år (leiligheten var da helt ny) og har ikke malt noenting, men nå lurer jeg på om det kan være positivt for et fremtidig salg å male f.eks. en kontrastvegg på hovedsoverommet og evt. veggen der TV'en står i stua. Hva tror dere? Er det bortkastet eller ikke? Hvilke andre små justeringer kan man gjøre for å gjøre leiligheten mest mulig attraktiv? Anonymous poster hash: 01e06...5ab Jeg ville ikke kastet bort tiden på det. Leiligheten bør ved visning og på bilder fremstå som mest mulig nøytral (for å ikke støte fra seg potensielle kjøpere som finner den blå kontrastveggen helt "heslig"). -Rydd. Alt av møbler og nips som ikke fremhever leiligheten og dens positive sider må ut. Særlig hjerter og veggord og tilfeldige gjennstander må vekk og ut (1-2 nipsting per rom er maks). Private bilder må ned fra vegger og vekk fra hyller. Alkohol må inn i skap. Gjem alt som har negative assosiasjoner, som kniver, provoserende bøker, oppvaskkost, og alt som på noe vis kan minne om at det i denne leiligheten foregår jobbing eller bor noen med personlighet. -Koordiner fargene i rommet. Har du røde sofaputer så er rød fargen på stua. Kjøp inn en rød blomst og sett frem røde stearinlys og et rødt pledd (kjøp dem om du må). Ta vekk alt som ikke er rødt. Gjør det samme i alle rom. -Se deg om (eller få en venn til å komme innom) og spør deg selv om dette ser ut som et hotellrom du ville likt å åpne døren til. Er det behagelig, avbalansert og ånder av "lykkelig avslappet liv"? -Vask badet grundig, og ta vekk alt som minner om huslig jobbing. Vaskebalje, tørkestativ og dokost må ut. Frem må fluffy håndklær (fargekoordinerte og pent brettet eller rullet - ikke hengende på en knagg) og generel spa-feeling (men ikke noe parfymert lukt - folk tror lett at det dekker over mugg). -Møbler tomme rom. Har dere et ekstrarom som bare samler støv så putt inn en barneseng og noe knæshe farger, en kontorpult og noe kontorutstyr eller en gjesteseng og noe klesoppheng. Ikke stu møblene tilfeldig inn i hjørnet - tenk luksus, komfort og stil. Kjøper skal umiddelbart få lyst til å flytte inn (og folk kjøper hus pga møblering, selv om møblene ikke er inkludert). Å rydde, shine og få leiligheten til å fremstå prikkfri vil gi dere en stor konkurransefordel. Om dere ser på finn.no så ser dere at kun et fåtall faktisk gidder legge ned noen innsats utover en liten vask midt på gulvet for å selge hus eller leilighet. Jeg gjorde selv dette, og solgte dagen etter visning, langt over takst. Naboen som la ut sin for salg rett etter og beholdt sine personlige fargevalg brukte 3-4 mnd på å selge til lavere pris. Anonymous poster hash: b6574...c79 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 I hvert fall ikke skriv tåpelige slagord på veggen. Jeg ser stadig leiligheter på Finn med bilder av en stue eller soverom med en vegg med en eller annen tåpelig tekst som "Home is where the heart is", eller lignende. JEG HATER DET! Anonymous poster hash: 8b97d...266 1
Gjest Wei Wei Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 La alle veggene være hvite som de er. Fjern mest mulig personlige gjenstander. La bare store ting stå igjen (sofa, seng, skap osv).
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Ikke gidd å mal. Gå for sesongens farger og trender på tilbehør. Nå er det naturfarger, petrol, plomme, blått og sennep som gjelder. Blått passer f.eks godt på soverommet. Anonymous poster hash: 215f2...ff8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Ville ikke malt vegger i kontrastfarger! Da er det bedre med samtlige vegger i hvitt. Det som kan være lurt er å bruke enkle og få møbler/pyntegjenstander (ikke nips... ) i litt sterkere farger. Da får man kontrast og vist frem hvordan det kan bli med slike farger, uten at kjøper må beholde det slik. Om dere har litt ekstra penger å bruke på oppgradering i forkant av visning ville jeg brukt dem på stylistråd, noen store, enkle gjenstander som setter prikken over i-en på bilder (og som dere kan ta med dere når dere flytter), samt å reparere og fikse det som trenger det. Lykke til! Anonymous poster hash: 548b8...93a
Luckiness Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Ikke gjør noe med maling! La det forbli hvitt! Da vil leiligheten se ganske ny ut, slik som nybygde leiligheter. Ta vekk familiebilder og andre ting som er personlig. Det er ikke så lett å se for seg at "dette kan være min leilighet" når andres personlige ting står framme på bilder/visning. Gi mulighet til at folk kan la tanker og ideer om sitt "nye" hjem komme frem. Sofa med puter, salongbord og en sjenk/bokhylle/pyntehylle kan stå i stuen. Samt spisebordgruppe dersom det også er i stuen. På kjøkkenet må alt se ryddig ut, og la det kun stå et lite bord der (dersom det er plass. ikke la kjøkkenet se trangt ut). Badet må se ryddig ut. Og det holder med seng, nattbord, klesskap og kanskje en stol på soverommet. La det se slik ut: http://www.finn.no/finn/realestate/newbuildings/object?finnkode=51096466&searchclickthrough=true
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå