AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Jeg er tidlig i graviditeten, jeg tok test for tre dager siden og den viste to blå. Men samme dagen så havnet jeg i en ulykke som endte med en liten operasjon der jeg fikk en del piller og måtte ligge i narkose. Jeg fikk ikke gitt beskjed om graviditeten og har ikke gitt beskjed heller for jeg er veldig dum og tror egentlig ikke jeg vil vite svaret, men vil helst gå i den troen at den lille fortsatt er der. Hvor stor er sjangsen for at han er der enda tror dere? jeg fikk en del sterke smertestillende blandt annet morfin. ååå hjelpes Anonymous poster hash: ed3a6...af1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Kan vel ikke vi svare på, pell deg til lege.Anonymous poster hash: b8b15...bd0 4
Gjest Snuttepi Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Hvor langt er du på vei? Har du blødd noe? Du må ta kontakt med legen din på mandag. De kan ta blodprøver av deg for å sjekke HCG-nivå. To prøver med 24-48 timer mellom vil vise om nivået stiger eller synker. Hvis det stiger, er du fortsatt gravid. Du kan også be om å få time til tidlig ultralyd, tidligst uke 7. Da kan de se om hjertet slår hos fosteret. Litt senere vil de kunne se om organene fungerer som de skal. Uansett er det viktig at du får time hos lege nå, ikke vent i flere uker. Spør legen din hvilke innvirkninger narkosen og medisinene du har fått kan ha på et foster. Da vil du få informasjon om hvilke skader fosteret evt kan ha fått, og du vil få veiledning til hva du kan gjøre videre. Lykke til! 5
Ayesh Skrevet 24. august 2014 #4 Skrevet 24. august 2014 Stakkar deg. Jeg håper det skal gå bra at du fortsatt er gravid
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Morfin i seg selv er ikke så fosterskadelig, men ved langvarig bruk kan det føre til abstinens ved fødsel.Anonymous poster hash: c546f...322
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 herregud dra på legevakta jente!! Anonymous poster hash: 5ef90...ce5 1
lillemeg90 Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Hvorfor skal hun dra til legevakt? Det vil nok ikke bli gjort noe særlig der iom. At det er tidlig i graviditeten. Mest sansynlig vil hun få beskjed om å ringe fastlege i morgen og få målt HCG der samt en evt. Ul. Kommer jo an på hvor langt hun antatt er på vei. Men hvis du ser veldig redd og usikker så skader det jo ikke å ta en telefon og rådføre seg. 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Hvorfor skal hun dra på legevakta? Dette er ikke noe akutt som kan fikses på, som f.eks ved å bli sydd, store blødninger etc. Dette kan ventes med til i morgen, da hun kan ringe legekontoret. Anonymous poster hash: 4d07c...0ce 5
Mary Poppins Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 Du burde absolutt snakke med en lege om dette. Det er jo ikke bare et spørsmål om hvorvidt fosteret overlever, men enkelte medikamenter kan jo medføre fosterskader. Håper alt står bra til og at det blir med skrekken! Lykke til! 2
venus_ Skrevet 24. august 2014 #12 Skrevet 24. august 2014 Trodde det var rutine å måle HCG på fertile kvinner når slikt skjer? 3
minister-mio Skrevet 24. august 2014 #13 Skrevet 24. august 2014 Trodde det var rutine å måle HCG på fertile kvinner når slikt skjer?trodde jeg også
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #14 Skrevet 25. august 2014 Så tidlig i svangerskapet har ikke embryoet begynt å dele blod med den gravide. Dessuten vil koppen selv rydde opp i 9 av 10 tilfeller ved fosterskader så tidlig. Anonymous poster hash: d84ab...861 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #15 Skrevet 25. august 2014 Så tidlig i svangerskapet har ikke embryoet begynt å dele blod med den gravide. Dessuten vil koppen selv rydde opp i 9 av 10 tilfeller ved fosterskader så tidlig. Anonymous poster hash: d84ab...861 Mor og barn deler aldri blod. Anonymous poster hash: a3bda...757 4
Gjest Jørild Skrevet 25. august 2014 #16 Skrevet 25. august 2014 Trodde det var rutine å måle HCG på fertile kvinner når slikt skjer? Nei, det blir aldri gjort.
venus_ Skrevet 25. august 2014 #17 Skrevet 25. august 2014 Nei, det blir aldri gjort. Jo, det blir det.
Gjest Jørild Skrevet 25. august 2014 #18 Skrevet 25. august 2014 Jo, det blir det. Ikke på noen av de sykehusene jeg har jobbet, så da lurer jeg på hvilket sykehus som har dette som rutine.
venus_ Skrevet 25. august 2014 #19 Skrevet 25. august 2014 Ikke på noen av de sykehusene jeg har jobbet, så da lurer jeg på hvilket sykehus som har dette som rutine. Har opplevd flere ganger at det har blitt gjort og trodde dermed det var rutine. Og det burde da virkelig være det. 1
lillemeg90 Skrevet 25. august 2014 #20 Skrevet 25. august 2014 Har opplevd flere ganger at det har blitt gjort og trodde dermed det var rutine. Og det burde da virkelig være det. Blir ikke gjort hvor jeg jobber heller. Som regel blir det jo spurt i innkomst om de er gravide da, eller har mistanke om at de kan være det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå