Gå til innhold

Dagbøker på KG og sletting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne på ris og ros nå og så at flere plutselig ønsket å slette dagbøkene sine.

Nysgjerrig som jeg er må jeg jo bare spørre om det har "skjedd noe" her den siste tiden?

Har forøvrig aldri skjønt poenget med dagbøkene her inne og leser de aldri, vil jeg skrive dagbok så blir det i bok. Med penn.

Anonymous poster hash: ec702...d11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk skriver alt for mye gjenkjennelig og personlig på nettet og så friker de helt ut når folk finner ut hvem de er.

Anonymous poster hash: 5a686...9db
  • Liker 1
Skrevet

Folk skriver alt for mye gjenkjennelig og personlig på nettet og så friker de helt ut når folk finner ut hvem de er.

Har det samme skjedd med flere dagbokskrivere i det siste?

Anonymous poster hash: f85e5...f5b

Skrevet

Har det samme skjedd med flere dagbokskrivere i det siste? Anonymous poster hash: f85e5...f5b

Ja, fordi de skriver om svigermor, mannen, sex, dårlige venninner og sladder om familie. Åja, trodde jeg var anonym jeg.

Anonymous poster hash: 11ece...0d3

Skrevet

Det er da ikke bare det at folk finner ut hvem folk er. Det må man jo regne med. Men det er outingen. Hva faen er det med folk som får glede av å spre ting? Enten det er brukere her som sitter og sladrer pr pm eller som det siste nå der et menneske går til det skrittet å sende mail til familien til bruker for å sladre? Hva skjer med sånne idioter?

• Liker 1
Skrevet

Så på siste saker at det var en som hadde opplevd at noen hadde hentet ut info fra dagbøker og sendt anonymt til familien til TS av den tråden.

Ville ikke kommentere under der, pga. Muligheten til å være anonym ikke kom opp.

Jeg mener at dersom noen har gjort det som ble beskrevet i tråden der, så skal politiet kontaktes FØR man sletter noe som helst. Dette kan være en eller flere "syke" personer og de bør ikke få drive på uten konsekvenser.

Jeg begriper ikke hvorfor folk skal skrive dagbok i all offentlighet om alt av personlige forhold. Hva er liksom hensikten? Og hvordan er det med personvernet til pårørende?

Anonymous poster hash: 99a52...ce0

Skrevet

Det er da ikke bare det at folk finner ut hvem folk er. Det må man jo regne med. Men det er outingen. Hva faen er det med folk som får glede av å spre ting? Enten det er brukere her som sitter og sladrer pr pm eller som det siste nå der et menneske går til det skrittet å sende mail til familien til bruker for å sladre? Hva skjer med sånne idioter?

Det finnes idioter, det må man nok bare ta med i betraktingen når man utleverer seg selv og familie og venner.

Skrevet

Det finnes idioter, det må man nok bare ta med i betraktingen når man utleverer seg selv og familie og venner.

Jeg ville satt pris på om noen fortalte meg det dersom et familiemedlem utleverte meg på er forum på nettet! Det er ikke bare den som skriver som kan bli gjenkjent.

Anonymous poster hash: ec702...d11

• Liker 4
Gjest Leintle
Skrevet

Jeg er ikke så veldig stalkerish av meg, men det er veldig mange som ikke skjønner at hvis en leser en hel dagbok så er det veldig lett å pusle alle bitene sammen og skjønne hvem det er snakk om. For eksempel er det noen vanlige brukere og moderatorer jeg har skjønt hvem er pga. de utleverer altfor, altfor mye.

Synes også det er rart at folk kan få seg til å skrive så mye om familien og nære, spesielt negative ting. Kan de stå for det hvis noen finner det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kikket inne på dagbøkene nå, men orket ikke å lese noen av dem. Men skjønner ikke at folk legger ut personlige ting på den måten. Det kan komme tilbake i tifold.

Anonymous poster hash: fdff7...030

Gjest Artistina
Skrevet

For meg er dagbok noe privat som jeg holder for meg selv.

Er blitt sjokkert mer enn en gang over måten en del skriver innlegg og dagbøker hvor de mest intime og private detaljer blir spredd helt ukritisk. En del skriver om galne ekser og galne svigermødre mm - de ser rett og slett ut til å mangle normalt gangsyn og kritisk tenkning.

KG bør ikke være en arena for private betroelser. Selv skifter jeg bruker med jevne mellomrom nettopp for å slippe å bli gjenkjent og dagboken min ligger på nattbordet.

Skrevet

Folk er forskjellige da. Jeg er enig i at man skal tenke seg om 2 ganger før man legger ut ting i dagbøker her på kg, men jeg syns en dagbok her er en god måte å lufte følelser på. Nå leger ikke jeg ut om alt mulig heller da, men skriver mer generelt om hvordan jeg har det. At jeg nevner min slemme ex står jeg for 100% og om noen kjenner meg igjen så gir jeg faen i det.

Anonymous poster hash: c03f6...22c
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...