estrella Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Hei, Vi er litt uenige i hva vi vil ha på veggene, jeg ønsker å gå for recover 24 (tapet), men min samboer ønsker slett smartpanel. Vi har hørt om at det finnes en variant som kan limes direkte på veggen? Årsaken til at jeg ønsker å gå for det tapetet er fordi alt jeg har funnet frem til foreløpig sier at det ikke er så gunstig å lime panelet direkte på vegg når man har strietapet på fra før (helt umulig å rive ned). Og hvis man ikke kan lime det på så betyr det jo at vi må lekte ut alle veggene, noe som kunne vært ok hvis man faktisk er dyktig til slik, men alle veggene er i betong..som betyr fryktelig mye arbeid og fryktelig mye arbeid betyr for oss at vi trenger hjelp fra profesjonelle. Å få opp tapet er langt lettere for oss og dermed billigere. Men, jeg har nå gått med på å vurdere panel hvis det faktisk blir billigere enn tapet og ikke merarbeid i form av å lekte ut veggene. Er det noen som har gjort dette selv? Eller vet om det er et alternativ (og hvilke panel som kan benyttes)? Takk for svar på forhånd
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Spør på forumet til byggebolig.no. der er det sikkert noen som vet!Anonymous poster hash: 4381f...330
Amberleaf Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Sjekk ut Smartpanel Trend, slette plater i mange forskjellige farger.
estrella Skrevet 24. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2014 Spør på forumet til byggebolig.no. der er det sikkert noen som vet!Anonymous poster hash: 4381f...330 Visste ikke at det eksisterte et slikt sted Men takk for tips! Tipper de kan ha fornuftige svar på dette her hvis jeg tar en tur i en forretning som fører f.eks smartpanel også, men lenge leve utålmodigheten lørdagskveld/søndag Smartpanel kan fint limes. Sjekk ut Smartpanel Trend, slette plater i mange forskjellige farger. Limes direkte på vegg? Hm, trodde de måtte festes med spiker. Men takk for tips! Skal sjekke det ut litt mer!
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. august 2014 #6 Skrevet 24. august 2014 Hei, Vi er litt uenige i hva vi vil ha på veggene, jeg ønsker å gå for recover 24 (tapet), men min samboer ønsker slett smartpanel. Vi har hørt om at det finnes en variant som kan limes direkte på veggen? Årsaken til at jeg ønsker å gå for det tapetet er fordi alt jeg har funnet frem til foreløpig sier at det ikke er så gunstig å lime panelet direkte på vegg når man har strietapet på fra før (helt umulig å rive ned). Og hvis man ikke kan lime det på så betyr det jo at vi må lekte ut alle veggene, noe som kunne vært ok hvis man faktisk er dyktig til slik, men alle veggene er i betong..som betyr fryktelig mye arbeid og fryktelig mye arbeid betyr for oss at vi trenger hjelp fra profesjonelle. Å få opp tapet er langt lettere for oss og dermed billigere. Men, jeg har nå gått med på å vurdere panel hvis det faktisk blir billigere enn tapet og ikke merarbeid i form av å lekte ut veggene. Er det noen som har gjort dette selv? Eller vet om det er et alternativ (og hvilke panel som kan benyttes)? Takk for svar på forhånd Vi har endel smartpanel i leiligheten våres. Vi bor i rekkehus så alle skillevegger er i betong. Det vi fort fant ut var at å lime ikke var så lett, vi forsøkte med teck7 som vi ble anbefalt, men det to for lang tid, så vi endte opp med å borre hull til skruer, ja, mye jobb, men gud så fint det ble! Strie bør absolutt ikke være vanskelig og ta ned, vi tok kjøkkenet nylig, som hadde strie på veggene, å den var av på et blunk
Amberleaf Skrevet 24. august 2014 #7 Skrevet 24. august 2014 Limes direkte på vegg? Hm, trodde de måtte festes med spiker. Men takk for tips! Skal sjekke det ut litt mer!
beige Skrevet 24. august 2014 #8 Skrevet 24. august 2014 Kan det ikke spikres i strietapet? Er det ikke noe treverk å spikre i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå