Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Holmestrand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å flytte til Holmestrand, få barn, småbruk og stasjonsvogn!

Og Holmestrand er så pent. Men hvordan er det å bo der? Er det lett å få jobb? Mange som pendler til Oslo pga jobb?

Anonymous poster hash: e4545...055
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg stusser litt på hvorfor du spesifikt vil til Holmestrand. :klo:

Har selv vokst opp der og har egentlig ikke så mye pent å si om plassen, mest fordi det ble litt "bygdesamfunn". Lite sted hvor alle nærmest kjente alle, ungdomstilbud/bysentrum var ikke-eksisterende og mange av barndomsvennene mine endte derfor opp som kriminelle/narkomane, eller etablerte seg tidlig og kom seg aldri bort derfra for å studere e.l.

Jeg svartmaler kanskje litt nå, for som barn var det riktignok et veldig trygt og fint sted å vokse opp. Først i ungdomsalder når behovet for sosiale aktiviteter meldte seg at jeg følte for å komme meg bort derfra.

Ang. jobb vil jeg tro situasjonen ikke er den beste, siden næringslivet er relativt lite - Må omtrent utenbys om man skal ha noe annet enn dagligvarer og enkle ting. Det er forsåvidt ikke noe problem siden tog- og bussforbindelsene er ganske gode, og mange pendler som du nevnte.

Anonymous poster hash: 4169e...af7
Skrevet

Jeg har sånn fetish for Vestfold, og syns det ser så pent ut i Holmestrand :) Men kan likeså godt bo i Larvik eller Tønsberg for den del. Vil ha et småbruk hvertfall, men ikke bo altfor langt fra sentrum.

Anonymous poster hash: e4545...055
Skrevet

Den kan jeg skjønne. :) Absolutt mange pene naturområder, og på sommertid spesielt under båtsesongen er jo alle de byene virkelig fine og trivelige.

Men det kommer jo litt an på hva du ønsker - Om det er viktig for deg å ha et levende bysentrum i nærheten så er ikke Holmestrand noe jeg vil anbefale, som sagt. Selv om kjøredistansen er såpass kort mellom Vestfoldbyene at det jo ikke nødvendigvis trenger å være noe problem.

Anonymous poster hash: 4169e...af7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...