AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Jeg har så lyst å flytte til Holmestrand, få barn, småbruk og stasjonsvogn! Og Holmestrand er så pent. Men hvordan er det å bo der? Er det lett å få jobb? Mange som pendler til Oslo pga jobb? Anonymous poster hash: e4545...055
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Må si jeg stusser litt på hvorfor du spesifikt vil til Holmestrand. Har selv vokst opp der og har egentlig ikke så mye pent å si om plassen, mest fordi det ble litt "bygdesamfunn". Lite sted hvor alle nærmest kjente alle, ungdomstilbud/bysentrum var ikke-eksisterende og mange av barndomsvennene mine endte derfor opp som kriminelle/narkomane, eller etablerte seg tidlig og kom seg aldri bort derfra for å studere e.l. Jeg svartmaler kanskje litt nå, for som barn var det riktignok et veldig trygt og fint sted å vokse opp. Først i ungdomsalder når behovet for sosiale aktiviteter meldte seg at jeg følte for å komme meg bort derfra. Ang. jobb vil jeg tro situasjonen ikke er den beste, siden næringslivet er relativt lite - Må omtrent utenbys om man skal ha noe annet enn dagligvarer og enkle ting. Det er forsåvidt ikke noe problem siden tog- og bussforbindelsene er ganske gode, og mange pendler som du nevnte. Anonymous poster hash: 4169e...af7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Jeg har sånn fetish for Vestfold, og syns det ser så pent ut i Holmestrand Men kan likeså godt bo i Larvik eller Tønsberg for den del. Vil ha et småbruk hvertfall, men ikke bo altfor langt fra sentrum. Anonymous poster hash: e4545...055
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Den kan jeg skjønne. Absolutt mange pene naturområder, og på sommertid spesielt under båtsesongen er jo alle de byene virkelig fine og trivelige. Men det kommer jo litt an på hva du ønsker - Om det er viktig for deg å ha et levende bysentrum i nærheten så er ikke Holmestrand noe jeg vil anbefale, som sagt. Selv om kjøredistansen er såpass kort mellom Vestfoldbyene at det jo ikke nødvendigvis trenger å være noe problem. Anonymous poster hash: 4169e...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå