Gå til innhold

Småbarn og hull i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er meningen deres angående dette?

Personlig så synes jeg ikke noe om det, men lurer på om det blir mer og mer vanlig å lage hull i ørene på små barn.

Jeg jobber i barnehage, og har i løpet av mine 14 år der sett mange jenter på under tre år med piercet ører. Forrige mandag startet det en ny jente på 11 måneder, og hun hadde hull i ørene! Hva er årsaken til at foreldrene velger å gjøre dette før barna selv får ta valget?

Anonymous poster hash: 619b1...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det helt på tryne. Mine foreldre lot meg være 'upierced' til jeg selv ønsket å ta hull i ørene og glad er jeg for det for det ser helt på tryne ut når småbarn har perler i ørene etter min mening.

Anonymous poster hash: 4d885...e64
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er en skikkelig uting og burde vært forbudt. Å påføre barn smerte kun for sin egen forfengelighet er bare idioti!

• Liker 7
Skrevet

Jeg fikk hull i ørene når jeg var under året. Jeg ville nok ikke gjort det med min datter men min mor er ikke norsk og hvor hun kommer fra så er det vanlig, eller var i hvertfall det for 30 år siden. Skal være sagt at jeg har aldi hatt noe problem med det og var nok glad i å pynte meg med øredobber når jeg var liten.

Anonymous poster hash: 8ff28...8f4
Skrevet

Stikker man hull i ørene på barn når de er nyfødte så gjør det angivelig ikke særlig vondt. Har sett dette bli utført. Øreflippene er da veldig tynne. I Pakistan og andre land er det helt vanlig å ta hull i ørene på nyfødte.

Ellers synes jeg barna bør nærme seg i hvertfall 10 år før de får hull i ørene, og forstår detre med rensing og å holde fingrene unna ørene. Barn med hovne øreflipper og med stygge infiserte gjennomhullede øreflipper synes jeg ikke noe om.Ofte får de klumpete arr når flippen må gro etter infeksjon. I tillegg må de ha kraftige antibiotika kur.

Tortur for små kropper!

Anonymous poster hash: 850c9...403

• Liker 1
Skrevet

Stikker man hull i ørene på barn når de er nyfødte så gjør det angivelig ikke særlig vondt. Har sett dette bli utført. Øreflippene er da veldig tynne. I Pakistan og andre land er det helt vanlig å ta hull i ørene på nyfødte.

Anonymous poster hash: 850c9...403

Meget mulig jeg tar helt feil, men ut i fra hva jeg har funnet så opplever de smerte til tross for tynne øreflipper, men mange tenker at de husker det ikke likevel etterhvert som de blir eldre. I noen kulturer er det vanlig, men min personlige mening er at det er helt feil, nettopp fordi de føler jo smerte selv om de er små. Samt det er ikke opp til meg om mitt (fremtidige) barn ønsker hull i ørene. Barnet har jo ikke mulighet til å vite om det ønsker det eller ei og så lenge det går på kosmetiske endringer ser jeg ikke poenget med å gjøre slike ting.

(Dessuten er jeg veldig imot disse "pistolene" som blir brukt for eksempel hos frisører. Får jeg ei datter som etterhvert vil ha hull i ørene skal det gjøres hos en profesjonell piercer. Disse pistolene, selv om de blir renset kan føre med seg ting man ikke vil få i kroppen via såret som oppstår. Vet flere har startet med sånne engangspistoler, men det blir sjeldent like pent resultat som hos en piercer. De har mer kontroll over hvor de lager hullene osv. Flere og flere studio har også tatt bort aldersgrensene ifh til piercing i øreflipp, nettopp fordi det er et bedre alternativ å gå til dem enn til en frisør/hudpleiesalong.)

• Liker 3
Skrevet

Synes det er svært merkelig at det er lov, i det hele tatt!

Anonymous poster hash: ad997...e16

Skrevet

Jeg synes det er en uting! Stygt og på grensen til overgrep på de små barna. Ene og alene for foreldrene synes det er pent?!

Skulle ønske det ble forbudt.

Min datter skal få hull i ørene OM hun vil ha det og når hun er gammel nok til å holde det rent selv. Da skal hun først til en akupunktur som merker hvor det er "trygt" å sette for meridianer og deretter hos en profesjonell piercer for å lage hullene.

Skrevet

Ville aldri gjort det. Synes ikke det er pent heller. Min får ikke før hun begynner på skolen, tidligst.

Gjest _LilleMy
Skrevet

Idioti. Fikk ikke før jeg hadde lyst på selv, og da var jeg allerede begynt på skolen.

Skrevet

Neste gang jeg får unge, skal jeg pierce hele ungen, sånn at den er klar til tenårene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...