Gå til innhold

Lese mariusmønsker (strikke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så.. Jeg strikker grytekluter med mariusmønster (etter oppskrift i boken med 45 mønstre, side 116 for de som har den).

Det jeg er usikker på, er hvordan jeg egentlig leser mønsteret. Strikker på rundpinne.

Sånn som jeg forstår det, skal jeg begynne der det står "begynn her" :rolleyes: . Så strikker jeg fra høyre mot venstre (siden jeg begynner på høyre side). Jeg strikker ut mønsteret i diagrammet (19 masker) så fortsetter jeg rapporter der det står gjenta. Jeg antar at dette passer inn med at maske 1 og maske 57 er merkemasker som ikke inkludert i mønsteret, og gjør dette til jeg er rundt den runden.

Men - når jeg da begynner på neste runde, men nytt mønster på den linjen, skal jeg da gjøre det samme? Stikke de 19 maskene i diagrammet, og så fortsette med de 18 maskene som er markert med gjenta til jeg er rundt, osv?

Er ikke særlig vant med å lese mønsterdiagrammer, og plutselig ble det veldig vanskelig å forstå :glare: Huff.

Hvis noen forstår hva jeg mener, blir jeg veldig glad dersom dere berefter at jeg har rett, eller retter på meg.

Tusen takk, fra en som visst ikke er så flinkt til å strikke likevel :rodme::nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville spurt de som holder til på trådsnella, inne på strikking og hekling. Tror de fleste "strikkere" er mer aktiv der enn her på hus, hage og hobby nå når trådsnella er en del av kvinneguiden.

(Hvis du ser i menyen til venstre her nå, så blar du ned til du ser Trådsnella, der er det ulike underforum; strikking og hekling, annet håndarbeid, trådsnella-treff, info og konkurranser.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...