AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Jeg har selv vært feit en periode ikke kjempefeit, men litt småfeit og da kommenterte kamerater at jeg var feit. Ble ikke direkte såra av det, men ble heller tent til å legge om kostholdet og bevege meg mer. Jeg synes ikke det er mobbing å kalle noen feit, da man selv er skyld i at man er feit og man har også mulighet til å gjøre noe med. Det er heller ikke så vanskelig å gjøre noe med det er min mening. Det handler mest om innstilling, mentalitet og vilje. Hvem som helst som er feit kan slanke seg og de trenger å høre at de er feite for å bli bevisste på det og snu det.Det første man må gjøre når man skal slanke seg er å innrømme at man er feit. Innrømmer man at man er feit bør man også kunne tåle å høre det fra andre når man vet det selv og innrømmer det selv. Det er ikke så farlig å være feit og det er nokså enkelt å gjøre noe med det. Synes dere det er greit å kalle noen for feit? Anonymous poster hash: 6457d...272 1
Silfen Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Som med alt annet er det hva man ligger i det som blir avgjørende, ikke nødvendigvis ordet i seg selv.
Gjest New_Girl Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Feit er et negativt ladet ord og det er ingen som helst grunn til å kalle noen det. De som veier mye vet da dette selv uten at du trenger å påpeke det. Er det bare antall kilo som er lov til å kommentere? Pleier du å si at folk har stygge klær? At de er stygge på håret? At tynne folk burde legge på seg? 8
Gjest lillelarve Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Selve betydningen er det samme, men det er vel selve ordet som kanskje virker litt støtende. Det høres bare litt "frekt" ut, selv om det ikke ofte er ment sånn. Men generelt det å kalle noen for noe synes jeg ikke noe om. Det kunne aldri ha falt meg inn å si til min mor, søster, venn eller en fremmed at hun/han er feit. Men om min venninne plutselig hadde blitt veldig stor og jeg ønsket å snakke med henne om det for å hjelpe henne, ville jeg sagt at hun har lagt mye på seg og at det kan være farlig. Jeg ville ikke sagt: "du er feit". Man tolker også forskjellig
Gjest Herr Heftig Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Det er negativt å være feit (stygt, usunt osv.) og derfor blir folk lei seg av å bli kalt for det uavhengig av om de er det eller ikke.
Derpinaa Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Jeg syns ikke det er greit å ta seg til rette og kommentere andres kropp i det hele tatt, med mindre det blir oppfordret til det fra mottakeren. Jeg syns det er like ubehagelig å få spørsmål om jeg har gått ned som spørsmål om jeg har gått opp i vekt. 5
Chizue Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Synes du jeg er litt feit? -ehmm..du er kanskje litt stor...ett par kilo for mye...men feit? neeiii...o_o Synes du jeg er for tynn? -Ehmm...tynn? neei...helt normal, men hadde ikke tatt skade av ett par kilo til... Er vel slik at man ofte har blitt fortalt at du sier ikke til noen at de er for feite eller for tynne.. Du skal ikke stirre på folk som er stor, for det er stygt, du blir lært om det helt siden du er bitteliten.. 3åring-Mamma mamma, seeee,,hun er feit!:D -Hysj Amanda, sånn sier du bare ikke. 1
Rosewood Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Men hvorfor skal man påpeke at noen er feite? De fleste vil nok være klar over det selv og trenger ikke noen til å peke det ut for dem.. 5
Gjest daisydaisy Skrevet 23. august 2014 #9 Skrevet 23. august 2014 Det gjør vondt å bli kalt feit. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #10 Skrevet 23. august 2014 Kan man kalle noen dum, eller mindre intelligent kan man vel kalle folk feite. Synes det snakkes oftere om hvor dumme, eller uutdannede eller lite intelektuell folk er en vedkommedes vekt. Anonymous poster hash: 9ed7c...a62
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #11 Skrevet 23. august 2014 Min venninne er såkalt feit, men hun er så mye mer. Ikke er hun dum heller så hun skjønner godt at hun veier for mye. Jeg trenger da ikke å fortelle henne noe hun vet. Uansett, jeg ser ikke kiloene, men jeg ser personen. Samtidig så må jeg legge til at det er hun som drar menn ute på byen. Ikke jeg, den tynne. Der kommer personlighet og signaler utad fram. I tillegg så vet jeg at hun er mye mer trent enn meg. Anonymous poster hash: e135c...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #12 Skrevet 23. august 2014 Kan man kalle noen dum, eller mindre intelligent kan man vel kalle folk feite. Synes det snakkes oftere om hvor dumme, eller uutdannede eller lite intelektuell folk er en vedkommedes vekt. Anonymous poster hash: 9ed7c...a62 Kan godt tro folk kaller deg dum, ja, med en tankegang som det der. Anonymous poster hash: b4094...bb4
Intiusjon Skrevet 23. august 2014 #13 Skrevet 23. august 2014 Vel,hvorfor må man si noe som helst? Som jeg sa til en som til stadighet delte sine meninger om ALT! "Jeg har ikke bedt om din mening og meningene dine bryr jeg meg overhodet ikke om,så klapp igjen hølet ditt." Det gjorde han og ;-) Utover det så har jeg en venn som har verste grad av epilepsi, daglige anfall, inn og ut av sykehuset. Han har nå lagt på seg 20 kg på grunn av medisiner legene tester ut på han. Så å tenke litt før man lager seg opp sin mening om ting er lov. 1
Rumle Skrevet 23. august 2014 #14 Skrevet 23. august 2014 Hva er det med alle disse latterlige trådene her inne om alle som føler et sterkt behov for å opplyse overvektige om at de er det??? Eier dere ikke sosiale antenner? Er det mangel på empati? Eller finner dere rett og slett glede i å trykke folk ned i dritten? 7
fruBeist Skrevet 23. august 2014 #15 Skrevet 23. august 2014 Hvorfor skal man idet hele tatt komme med nedsettende kommentarer om andre menneskers utseende? Overvektige vet nok meget godt at de er overvektige og har lite behov for at andre snakker nedsettende om vekta. Føler man for å hjelpe noen, så bruker man ikke ordet feit. Jeg synes det er like ille å kalle undervektige mennesker beinrangel, skinnmager og verst av alt; anorektisk! 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #16 Skrevet 23. august 2014 Enig med Rumle. Anonymous poster hash: e6cf6...c0a
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2014 #17 Skrevet 23. august 2014 Jeg har selv vært feit en periode ikke kjempefeit, men litt småfeit og da kommenterte kamerater at jeg var feit. Ble ikke direkte såra av det, men ble heller tent til å legge om kostholdet og bevege meg mer. Jeg synes ikke det er mobbing å kalle noen feit, da man selv er skyld i at man er feit og man har også mulighet til å gjøre noe med. Det er heller ikke så vanskelig å gjøre noe med det er min mening. Det handler mest om innstilling, mentalitet og vilje. Hvem som helst som er feit kan slanke seg og de trenger å høre at de er feite for å bli bevisste på det og snu det.Det første man må gjøre når man skal slanke seg er å innrømme at man er feit. Innrømmer man at man er feit bør man også kunne tåle å høre det fra andre når man vet det selv og innrømmer det selv. Det er ikke så farlig å være feit og det er nokså enkelt å gjøre noe med det. Synes dere det er greit å kalle noen for feit? Anonymous poster hash: 6457d...272 Hvorfor blir det galt av meg å hånflire av innlegget ditt? 3
Chizue Skrevet 23. august 2014 #18 Skrevet 23. august 2014 Blir litt sånn som to venninner av meg i en garderobe, hun ene var nesten sykelig overvektig og hun andre var nesten sykelig tynn.. Hun fete sier til den tynne "Vettu...Jeg tror du må legge på deg litt...Du er som en pinne.." Og hun tynne svarer tilbake "Om jeg er en pinne så er du en hval...tenk litt før du prater!" - Det var ikke før sommeren etter at vi fant ut at hun tynne hadde en ondartet svulst i mageregionen som gjorde slik at hun følte seg kvalm, og klarte knapt å spise mer enn en 2åring. Idag..Har hun ett par kilo for mye, ei du kan kalle for frodig i dagens samfunn, men overvektig? Nei..http://www.calculator.com.my/wp-content/uploads/2014/02/BMI-range-chart.jpg
Cata Skrevet 23. august 2014 #19 Skrevet 23. august 2014 Nei det er ikke OK fordi folk har en tendens til å bli lei seg når andre kaller dem feite. Fett sitter som regel rundt magen eller rumpen, ikke rundt hjernen eller øynene, så det er stor sjanse for at den som er feit allerede har skjønt at han/hun er det. Dermed blir det overflødig å opplyse vedkommende om det. 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #20 Skrevet 23. august 2014 Det er på grunn av folk som deg, ts, at jeg stirrer ned i bakken når jeg passerer folk. Det er på grunn av folk som deg at jeg gruer meg til å gå forbi grupper med folk, ihvertfall tenåringsgutter. Jeg er 26 år, og har flere ganger opplevd å få slengt kommentarer fra forbipasserende. Især i helgene, om kveldene. Jeg trodde at etter å ha overlevd ti år med å ha blitt kalt ved diverse stygge kallenavn, blitt slått og blitt kastet stein/snøballer på, at det skulle bli slutt på det. Den gang ei. Å, så utrolig godt jeg vet at jeg er feit/tjukk/lat/spiser for mye/u name it (I know u can). Men selv etter et år med trening hver andre dag, har jeg gått ned fire kg og absolutt ingen klesstørrelser. Og nå? Jeg har så lyst til å begynne på kickboksing eller en annen kampsport. Men jeg kvier meg, tør ikke. Fordi jeg kommer til å skille meg ut. Streve mer. Ikke klare like mye som de andre. Selv om jeg kanskje er heldig og ingen sier noe, så vet jeg at de tenker sitt. Men hey.. Jeg kommer til å fortsette med å gå på treningssenteret. Selv om jeg ikke ser sånn ut, så vet jeg ihvertfall selv at jeg trener og er noenlunde trent. Hvorfor er det ikke greit å kalle noen feit? Fordi ingen ba deg leke samfunnspoliti, opplyse Det Overvektige Folket om at de er feite og burde absolutt slanke seg, og "hut dere for helvete til treningssenteret". Jeg vet det. Jeg tenker på det hver morgen, hver kveld, ved hvert måltid. Anonymous poster hash: 0585e...177 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå