Gå til innhold

Hvordab klarer dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn, men synes tiden fortsatt ikke strekker til!

Hvordan klarer dere husarbeid, jobb, samboer, trening, vennetid, fag som tas opp, familie osv.

Hvordan klarer dere alt?

Jeg finner ikke energi til alt og endrer opp å måtte droppe veldig mye!

En dag ønsker vi oss barn, og lurer på hvordan tiden skal strekke til det å?!

Hvordan klarer dere det??

Tips tas i mot med glede! Er så sliten, sovner på sofaen 18.00 hver dag av slitsomhet...

Anonymous poster hash: 66e03...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jag går i säng i tid. Senast 23 både vardag och helg.

2. Går upp senast kl 8 även på helger, då hinner jag dammsuga och torka golv innan kl är 10.

3. Städar liiite varje dag.

4. Har alltid mat i kylen och speciellt i frysen.

5. Lagar stora optioner och fryser in så vi kan tina när det är ont om tid.

6. Låter barnen hjälpa till (de är 7 och 10), och ansvar för sina egna aktiviteter och skolväska. De packar gymbag etc själva.

7. Har inte mycket familj.

8. Träffat vänner på träning. Dottern och jag tränar på samma ställe och hon väntar på mig när jag tränar efter henne.

Hade jag varit lika effektiv innan jag hade barn som jag är nu, dånade jag haft ett superfint hem. ;-)

• Liker 2
Skrevet

Dagen starter 06-06.30 av at barna våkner. Hele dagen er egentlig bare rutiner og derfor går det veldig radig. Om morgenen: Stå opp, på badet, do, kle på, kjøkkenet å smøre mat, frokost, pakke sekk, kle på, kjøre bil. Levere SFO og bhg. Jobb hele dagen. Hjem. Lekser, brødskive. Leking, tv, husarbeid, Middag kl 18. Leggerutiner. Legging, mer husarbeid, sette seg i sofaen 20-12, eller ut å trene etter middag. Da tar en av oss legging alene. Mannen i huset sitter mer i sofaen i meg, men det er ikke noe ønske for meg å sitte i sofaen. Er dautrøtt når jeg legger meg 22-22.30.

Da jeg ikke hadde barn så vi tv i timesvis og kastet bort tid på meningsløse ting. Der går tiden idag til husarbeid og unger. Ikke fester vi lenger så vi sover ikke halve dagen i helgene.

Skrevet

Skulle vere 20-21, ikkje 12

Må legge til at det sosiale er ofte sammen med andre barnefamilier. To fluer i en smekk, eller trener med en venninne eller gjør ting etter at ungene er lagt og mannen likevel ligger i sofaen. Og jeg er ikke ajour med husarbeid hele tiden. Klesvasken går ikke ifra meg for å si det sånn...

Skrevet

Sov lite. Hehe, Neida.

Jobber bare 3 dager i uken nå, trening tar jeg i fritimene på skolen og i storefri (som varer 1 time). Husarbeid gjøres på kvelden i tillegg til at jeg lager all mat på kvelden (det som kan lages) også varmer jeg det opp når vi skal ha middag. Vennetid etter jobb/skole sammen med ungene ;)

Skrevet

Flexitid på begge jobbene, snille besteforeldre som av og til henter i barnehagen, og vaskehjelp hjelper i tonnevis.

Anonymous poster hash: bf33f...dc3

Skrevet

Er langt sløvere på husarbeid, trening, det spsiale og å ta fsg er uaktuellt. Jobber ikke overtid lenger slik jeg ofte gjorde før. Er langt mer sliten nå enn før dog. Man må lære seg å prioritere og avslapping på sofa med en serie eller bok prioriteres veldig ofte forann husvask, trening, fester, ferieturer langt av sted etc. Koser med mye mer hjemme nå, til tross for mer støv i heimen.

Anonymous poster hash: 5152d...265

• Liker 1
Skrevet

Får du nok søvn? Sjekket jernlageret ditt?

Her blir det mye kaffedrikking i slitne perioder, da begge jobber fulltid, den ene er student i tillegg og den andre med en kronisk sykdom. Vi har et barn i 2 klasse.

Det sosiale prioriteres vekk når vi har det travelt, samme med trening. Husarbeid synes jeg ikke tar så lang tid- har man ti minutter til overs rekker man å moppe over gulvene. Ellers gjør alle sitt for å holde det ryddig, legge ting på plass etter seg og sette tallerkener inn i oppvaskmaskinen med en gang isteden for å sette det på benken så det kan "rydde seg selv".

Helgene prøver vi å planlegge på forhånd- besøk, shopping, kino etc. Så vi får mest mulig ut av dem.

Men å sitte på terrassen og slappe av, eller dra til Mallorca flere ganger i året, nei det sparer vi til pensjonisttilværelsen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...