AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Jeg ringte nettopp legevakt for å høre hva jeg burde gjøre. Jeg skulle hatt mens for 6 uker siden men testen slår bare ut negative. Så det hun mente jeg burde var å ringe fastlegen min på mandag og få tatt blodprøve for å se hcgnivået i blodet.. men hvorfor skal det gå ann å se hcg nivå i blodet når det ikke slår ut på en graviditetstest? Anonymous poster hash: ff2e8...684
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 HCG i blod kan være positiv selv om urintest er negativ. Spesielt ved svangerskap utenfor livmoren. Anonymous poster hash: 0d61f...264
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 HCG i blod kan være positiv selv om urintest er negativ. Spesielt ved svangerskap utenfor livmoren. Anonymous poster hash: 0d61f...264 sikker på du har peiling på dette med svangerskap utenfor livmor? Hva er symptomene på graviditet utenfor livmoren? De hyppigste tegn på en graviditet utenfor livmoren er: Uteblitt menstruasjon Underlivssmerter eller smerter i magen, ofte ensidig. Blødning Positiv graviditetstest. Det eneste symptomet jeg har er uteblitt menstruasjon. Og jeg har ikke vondt i magen i det hele tatt. TSAnonymous poster hash: ff2e8...684
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Legevakta kan ikke gjøre noe. Blodprøven er vel mer sensitiv enn ordinær test. Evnt få en legetime og sjekke ting og tang. Anonymous poster hash: 8b1a0...044
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Legevakta kan ikke gjøre noe. Blodprøven er vel mer sensitiv enn ordinær test. Evnt få en legetime og sjekke ting og tang.Anonymous poster hash: 8b1a0...044 jeg vet legevakten ikke kan gjøre noe, jeg ringte for å få et råd om hva jeg burde gjøre http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Anonymous poster hash: ff2e8...684
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 sikker på du har peiling på dette med svangerskap utenfor livmor? Hva er symptomene på graviditet utenfor livmoren? De hyppigste tegn på en graviditet utenfor livmoren er: Uteblitt menstruasjon Underlivssmerter eller smerter i magen, ofte ensidig. Blødning Positiv graviditetstest. Det eneste symptomet jeg har er uteblitt menstruasjon. Og jeg har ikke vondt i magen i det hele tatt. TSAnonymous poster hash: [acronym="Full hash: ff2e8396759258c23ddf02ca2aed7684"] ff2e8...684 Er du ute etter å trolle? Eller å få svar på det du spør om?Anonymous poster hash: 0d61f...264
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Er du ute etter å trolle? Eller å få svar på det du spør om?Anonymous poster hash: 0d61f...264 nei hvorfor skulle jeg det? Vil ha svar på det jeg spør om, men forventer jo svar som folk har en viss peiling på. Anonymous poster hash: ff2e8...684
Gjest Snuttepi Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Ikke vær så krass når folk svarer, da. Ei venninne av meg var gravid utenfor livmoren, og hadde ingen andre symptomer enn uteblitt mens. Egglederen hennes sprakk plutselig i uke 8, uten at hun hadde hatt vondt i forkant. Hun var på ferie i utlandet og holdt på å dø, men klarte seg. Jeg har selv tatt blodprøver for å måle HCG, og det er jo bare en fordel at legen din velger å gjøre det. Har du HCG i blodet er du gravid, har du ikke det er du ikke gravid. Jeg vet flere som har testet negativt ved urinprøve, men positivt ved blodprøve.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #9 Skrevet 23. august 2014 Ikke vær så krass når folk svarer, da. Ei venninne av meg var gravid utenfor livmoren, og hadde ingen andre symptomer enn uteblitt mens. Egglederen hennes sprakk plutselig i uke 8, uten at hun hadde hatt vondt i forkant. Hun var på ferie i utlandet og holdt på å dø, men klarte seg. Jeg har selv tatt blodprøver for å måle HCG, og det er jo bare en fordel at legen din velger å gjøre det. Har du HCG i blodet er du gravid, har du ikke det er du ikke gravid. Jeg vet flere som har testet negativt ved urinprøve, men positivt ved blodprøve.jeg er ikke krass men okei. Jeg ville ikke ha noen "diagnose"fra noen, kun svar på hvorfor blodprøve for hcg når en gtest skal kunne påvise det. Synd det med venninnen din men jeg tror virkelig ikke det er sv utenfor livmor. Og om jeg skulle være gravid er jeg 10 uker på vei. Men takk for at du svarte på spørsmålet mitt Anonymous poster hash: ff2e8...684
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #10 Skrevet 23. august 2014 Har egentlig ikke lyst til å svare deg mer fordi du reagerer som du gjør, noe flere har påpekt. du får ikke vondt før det blir for trangt for egget/fosteret å fortsette å vokse der det evt. Har festet seg. Da får du akutt abdomen. Hvis du må vite det så er jeg sykepleier. Hva jpbber du med?Anonymous poster hash: 0d61f...264 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #11 Skrevet 23. august 2014 Har egentlig ikke lyst til å svare deg mer fordi du reagerer som du gjør, noe flere har påpekt. du får ikke vondt før det blir for trangt for egget/fosteret å fortsette å vokse der det evt. Har festet seg. Da får du akutt abdomen. Hvis du må vite det så er jeg sykepleier. Hva jpbber du med?Anonymous poster hash: 0d61f...264 jeg svarer jo bare saklig.men hva jeg jobber med? Hvor er det relevant her? Anonymous poster hash: ff2e8...684
Gjest Snuttepi Skrevet 23. august 2014 #12 Skrevet 23. august 2014 (endret) Jeg er ikke helsefagutdannet i det hele tatt, men jeg har ikke hørt om noen sammenheng mellom negativ gtest og svangerskap utenfor livmoren. De jeg har hørt om som har blitt gravide utenfor livmoren, har testet positivt på vanlig måte, og trodd de var normalt gravide. Det kom kanskje ikke tydelig frem i mitt forrige innlegg.. Venninna mi hadde altså testet positivt på vanlig gtest. Håper du får raskt svar på blodprøvene, og finner ut av hvorfor mensen er så sen! Endret 23. august 2014 av Snuttepi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå