Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette tiden for å leie eller eie bolig? Gi dine argumenter!

Anonymous poster hash: f0d40...891
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid best å eie hvis man har råd til det.

Anonymous poster hash: 37e07...859
  • Liker 1
Skrevet

Å leie er penger ut i lufta, når man eier, så betaler man til seg selv(på lånet sitt). Så det er alltid lurt å kjøpe om man har mulighet til det.

Anonymous poster hash: 39c13...687

Skrevet

Kommer an på hvor god råd du har. Har du belånt hus/leilighet helt opp til pipa, så lønner det seg ikke å kjøpe da du kommer til å druke i renter og avdrag. Har du en grei startkapital og betaler lite i rente, så lønner det seg å eie.

Og så må du vurdere hvor du vil bo og om du er villig til å bo der en god stund. Har du råd til å bo et sted du trives, eller må du flytte unna venner og familie for å ha råd til å bo? Har du råd til å kjøpe en leilighet som lett kan selges igjen senere? Men tryggheten ved å eie er mye større enn ved å leie.

Å eie for å tjene penger er forresten en illusjon mange nordmenn har. Skal man spare penger, så satser man på fond ol. Forresten er det ingen land hvor så mange innbygere eier sin bolig, som i Norge.

Sier alt dette fordi mange tror man MÅ eie egen leilighet. Men det må man ikke ;) Det blir en helhetsvurdering. Og mange bor seg nesten ihjel fordi de tror det eneste som gjelder, er å eie.

Anonymous poster hash: 7ad08...7e7
Skrevet

Er dette tiden for å leie eller eie bolig? Gi dine argumenter!

Eie

Anonymous poster hash: 99357...068

Skrevet

Når man har nok kapital, og har muligheten til å betjene et lån, så er det nok best å eie. Med dette følger jo også et ansvar om å være i stand til å betale lånet, samt alle andre avdrag som følger med. Eier selv nå, og det er mye å betale hver måned sammenlignet med da jeg leide som student. Men så tjener jeg jo også mer nå som jeg jobber. Men prøver å leve mest mulig sparsomt, slik at det ikke blir problemer når jeg skal betale alle utgiftene.

Anonymous poster hash: 39c13...687
Skrevet

Å eie for å tjene penger er forresten en illusjon mange nordmenn har. Skal man spare penger, så satser man på fond ol.

Fond i dårlige økonomiske tider er vel ikke så bra? Hvis aksjene skal gå opp så avhenger det av økonomisk vekst.

Skrevet

Eie så klart. Har man muligheten så kjøper man, med mindre du planlegger veldig kortsiktig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...