Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2002 #1 Skrevet 23. juni 2002 Jeg har en kjæreste på 4 mnd. Vi har det bra sammen, og har et utrolig bra sexliv. Vi har sex nesten hver dag (nesten) Men, her om dagen, så tok han initiativet til sex. Men da sa jeg rett ut at jeg orket ikke, siden jeg gikk og ventet på mensen, og følte rett og slett ikke for det akkuratt da. Da ble han helt fjern, lei seg, skuffet og sint! Han forstod ikke hvorfor jeg ikke hadde lyst på han, og trodde jeg ikke var interessert i han lenger!!! Jeg prøvde å forklare at jeg ikke følte for det der og da, men at vi heller kunne ta oss tid til hverandre på kvelden når vi skulle legge oss. Men, han ble så skuffet og sint at han bare reiste seg og gikk. Hvorfor reagerer gutter/menn slik? Jeg må da vel få lov til å si nei når jeg ikke vil vel?
Gjest Kinga Skrevet 23. juni 2002 #2 Skrevet 23. juni 2002 Klart du har lov til å si nei om du ikke har lyst! For å forstå han, kan du jo selv kjenne etter hvordan du liker å bli avvist. Ingen liker vel det. Om han taklet avvisningen på en ålreit måte, er en annen ting... Når han får hele greien litt på avstand, ville han nok ha ønsket at han taklet dette på en annen måte. Kom vel gjerne overraskende på han at du plutselig ikke hadde lyst. Men: Om han fortsetter å oppføre seg som en snurt drittunge hver gang du sier nei fremover, vel, da er det kanskje på sin plass å lete etter en mer voksen mann, synes du ikke?
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2002 #3 Skrevet 23. juni 2002 Du..... har du en kjæreste på 4 mnd? :o
Gjest Kinga Skrevet 23. juni 2002 #4 Skrevet 23. juni 2002 *ler* :D Legger man litt godvilje til, tolker man det slik at de har vært sammen i 4 måneder...
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #5 Skrevet 24. juni 2002 han er ikke 4 mnd nei... men en voksen kjæreste gjennom 4 mnd's forhold! prøver å spare litt tid, så det ikke blir så mye å lese.. men morsomt at dere reagerer på det... takk for et bra svar. jeg vet hvordan det er å bli avvist på den måten. det hender mange ganger at han er så trøtt om kvelden at han bare sovner med en gang.. da er det jeg som blir skuffet. og dette skjer oftere enn han tror...! :cry:
Catzy Skrevet 24. juni 2002 #6 Skrevet 24. juni 2002 Selvfølgelig har du lov til å si nei. Hvorfor skal han kunne si nei, og ikke du? Selvfølgelig blir det litt trist i lengden hvis den ene aldri har lyst, uten å si hvorfor. Men å si nei innimellom er helt OK. (Dvs det å si nei er i utgangspunktet alltid lov, men den 20. gangen på rad bør man kanskje tenke gjennom hvorfor man ikke vil lenger.) Ikke ha sex uten å ville det selv, bare for å tekkes ham. Det går greit innimellom, men hvis du gjør det for å være snill mange nok ganger, så blir sex bare helt feil etterhvert. Catzy
Gjest Kinga Skrevet 24. juni 2002 #7 Skrevet 24. juni 2002 Hvis du blir avvist - og skuffet "oftere enn han tror"; er det vel på tide å prate litt sammen om hva slags forventninger dere begge har; og hva som er passende reaksjoner ved avvisning, og hva et "nei" innebærer for dere begge? *puh - lang setning*
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #8 Skrevet 24. juni 2002 takk for flere svar! vi har et bra sexliv, og har sex ofte (vi er jo nyforelsket!!) kanskje det er derfor han reagerte så kraftig på mitt "nei, jeg orker ikke akuratt nå" jeg prøvde å forklare at jeg ikke orket siden jeg ikke følte meg så veldig bra. men stakkar, han ble bare så skuffet... er det ingen gutter her inne da, som kan hjelpe meg og fortelle hvorfor dere gutta blir så rare bare fordi kjæresten ikke ville ha sex, bare den ene gangen?!?!?!
Gjest Janna Skrevet 25. juni 2002 #9 Skrevet 25. juni 2002 Kanskje han øyeblikkelig så for seg at du allerede nå begynte å knipe på sexen Neida den var stygg. Jeg har ikke noe råd å komme med. Da jeg selv aldri har hatt problemet. Jeg tror det handler om trygghet. Lykke til iallefall!
Kristian (71) Skrevet 25. juni 2002 #10 Skrevet 25. juni 2002 Vel, du sier jo selv at du blir veldig skuffet de gangene han avviser deg, så da vet du jo hvordan det føles. Det er overhodet ingen god følelse å bli avvist av den man er glad i når man er kåt og har lyst på litt kos. Derimot er det stor forskjell på hva som er en akseptabel reaksjonsmåte for denne avvisningen. Han har ingen rett til å bli sint på deg, for du har selvsagt rett til å si nei når du ikke har lyst. Og han må lære seg å leve med at han ikke kan få hver gang, og spesielt da når det nærmer seg mensen for deg og hvor sannsynligheten da er stor for at du ikke har lyst i denne perioden. Kanskje bør du forklare han mer om dette, for dette vil jo skje til forholdsvis fast tider hver månede fremover og dere vil kanskje oppleve denne situasjonen ofte, da kan det ikke ende i en krangel hver gang. Det som er viktig tror jeg når den en parten vil og den andre ikke, er å avvise på en skikkelig måte. Dvs. ikke bare snu ryggen til å si med en irritert måte "hold deg unna jeg har ikke lyst", men forsøke å forklare grunnen. Dere bør helt klart snakke sammen om dette, om hvorfor dere en gang i blandt avviser hverandre, hvordan dere opplever det og hva dere oppfatter som en akseptabel reaksjon på avvisningen. Det må være lov å si nei og det må være lov å bli skuffet, men å trekke partnerens motiver i tvil om man en skjelden gang ikke får kosen man ønsker er uholdbart om man ønsker å ha et godt forhold.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #11 Skrevet 4. november 2007 jeg har det samme problemet som deg, jeg forstår ikke at han ikke forstår. ble foreldre for 4 mnder siden(mn dt er ikke relevant) anyway hatt en drittlang dag og man blir ganske sliten av å avslutte dagen md å sitte nesten 2 timer på en fotballstadion du abouslutt ikke vil være på, mn gjorde det for han. og det at han blir småsur forstår jg godt.. men med en gang jeg sier "du hør her, jeg er sliten. jeg er trøtt og jeg orker ikke å fake den i kveld. sorry vennen." så bare står han opp og slår på playstation. vet lism ikke hva jeg skal tro? eller hvordan jeg skal få kontakt med han igjen =(
Cidric Skrevet 4. november 2007 #12 Skrevet 4. november 2007 men med en gang jeg sier "du hør her, jeg er sliten. jeg er trøtt og jeg orker ikke å fake den i kveld. sorry vennen." så bare står han opp og slår på playstation. vet lism ikke hva jeg skal tro? eller hvordan jeg skal få kontakt med han igjen =( Hvis du virkelig sa på den måten der synes jeg ikke det er det spor rart om han ble opprørt. Kald avvisning og i tillegg antyder du at du har for vane å fake...den var faktisk temmelig drøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå