Gå til innhold

Alle tror jeg er sjalu, når jeg egentlig bare er sint for at jeg aldri ga han konsekvenser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange år siden jeg og eks'en min gjorde det slutt, men han var min første og jeg var hans første, så vi har jo betydd en del for hverandre og skiltes som venner. Vi har hatt kontakt i årene etterpå, og hatt sex og møttes når vi ikke har vært i andre forhold.
Det stoppet derimot i fjor, da en rekke hendelser tok sted, som gjorde at jeg virkelig innså at vi aldri kom til å bli sammen igjen og at han ikke har blitt voksen enda.

Vi har begge hatt to forhold etter hverandre, og i alle hans forhold, har det blitt slutt fordi han ikke klarte å holde seg trofast. (Han har begynt å skrive med andre jenter på nett, eller vært fysisk utro.)

Så, i fjor sommer, hadde vi sex en kveld, og en drøy uke etterpå var han plutselig i ett forhold. Jeg skjønte jo da at det forholdet startet "bra", etter som han hadde hatt sex med meg og tydeligvis holdt på med henne, samtidig. Så snakket vi ikke sammen i de 5 måneden de holdt sammen, før han plutselig en dag begynte å sende meg mld'er om å ha sex, om at jeg var den beste han hadde hatt osv. Problemet var vel egentlig ikke at han sendte med sex-mld'er, men heller hvor ofte han gjorde det. Det ble skikkelig masete etterhvert, og jeg mistet helt lysten. Jeg sa det til han, men etter en stund var det på'n igjen.

Så, en dag inviterte han meg hjem til seg, påsto han skulle ha fest på kvelden, så jeg takket ja. Det var derimot ikke sant, for det endte opp med å bare bli oss to, hele dagen. Ikke hadde vi stort å snakke om heller, så praten gikk i sex på hans initiativ, stort sett hele dagen. Han snakket om sine egne seksuelle erfaringer, hvor mange damer han har møtt fra Tinder, hvor mange han har hatt sex med på èn uke og masse annet som jeg hadde null interesse av å vite. Ikke fordi han er eksen min og jeg blir sjalu, men fordi han fremstiller seg som en skikkelig horebukk som putter snoppen i hva som helst uten å ta noe ansvar. I tillegg oppfører han seg som om vi slo opp igår, når det derimot er seks år siden..

Jeg derimot har ikke noe interesse av å fortelle om verken mine seksuell-partnere eller mine seksuelle fantasier til han, så det var for det meste han som sto for praten. Jeg drakk og drakk for å klare å henge på, og jada; til slutt hadde jeg sex med han bare for å få slutt på sex-snakket. Jeg fikk derimot ingenting ut av det, og i dagene etterpå fortsatte han å mase om sex.
Etter den kvelden mistet jeg egentlig all respekt for han, når jeg innså at alt VIRKELIG bare handler om sex. Han driter liksom i om jenta har det bra, så lenge han får seg noe..

Etter dette har jeg prøvd å kutte han ut og ha minst mulig med han å gjøre, selv om vi har mange felles venner. Til og med kompisene hans er drittlei sex- og dame-maset, og orker ikke lenger å ha han med på ting.

Poenget med denne lange historien, er at han nå har fått seg ny dame igjen, og legger ut sånne klissete statuser hver dag om hvor lykkelig han er og det er ikke måte på. Og på sett og vis er det jo bra at han har det bra, men jeg føler ikke for å "like" alt han legger ut. Og dette tolker jo venninnene mine som at jeg er sjalu. Og da blir jeg så irritert, fordi jeg ville ikke hatt han som kjæreste om han så hadde vært siste mann på jord, og jeg er venn med flere av eksene hans uten at det er noe kleint.
Jeg tror greia er at jeg bare fortsatt er sur over måten det ble slutt mellom oss på og at han har fortsatt å gjøre de samme feilene i alle forholdene sine, og aldri fått konsekvenser av det, og det irriterer meg. Og nå har han funnet seg nok en dame som 99% sikkert skal gå gjennom det alle vi andre har gjort..

Hvordan få frem at sjalusi ikke er problemet mitt?

Anonymous poster hash: 590d4...d31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be de lese det du skrev her. Og forresten så hadde jeg ikke orka å ha personer i livet mitt som vet bedre enn meg hva JEG føler.

• Liker 1
Skrevet

Hvis vennene dine gjennomgår hvem som "liker" hans klissete innlegg og mener du er sjalu pga du ikke gir tommel opp for han, da bør du be dem få seg et liv :P

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...