AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Hei alle sammen Jeg er forelska i eksen min. Vi var sammen i 10 mnd, men det er nesten 1 år siden vi slo opp nå. Han ble nettopp singel etter å ha blitt dumpa (hun var muligens en rebound). Nylig var jeg hos han og vi oppførte oss som kjærester. Det var fantastisk gøy og føltes rett der og da. Vi koste oss veldig og sov sammen. Men han forsikrer meg om at vi ikke kommer til å bli sammen igjen. Jeg skjønner jo at han ikke vil ha kjæreste rett etter han ble dumpa, men han sier at vi har hatt vår tid som kjærester. Han kommer alltid til å elske meg og han har følelser for meg, men kan ikke være med meg. Han hadde veldig dårlig samvittighet for hvordan han oppførte seg når vi var sammen, men jeg har tilgitt han etter at jeg var hos han nylig. Neste forholdet hans skal være med den rette, sa han. Han vil ikke bli såra og det skjønner jeg veldig godt. Så sa han at jeg er den rette for han og vi kunne vært så lykkelige sammen, men han er ikke den rette for meg. Jeg kan finne så mye bedre, sa han. Spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg oppføre meg overfor han? Jeg har så lyst til å si at jeg elsker han og vil ha han, men det er kanskje ikke så lurt? Burde jeg ta initiativ til å snakke? Eller burde jeg ligge litt lavt? Anonymous poster hash: 2da0f...c7a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Kutt ham fullstendig ut, så slipper du å bli lei deg. Anonymous poster hash: b8be2...69c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Kutt ham fullstendig ut, så slipper du å bli lei deg. Anonymous poster hash: b8be2...69c Takk for svar! Han er en av mine beste venner, så jeg hadde blitt lei meg om jeg kutta han ut også. Han betyr så mye for meg og jeg føler at vi fikk starta litt på nytt nå Men jeg bør kanskje ikke ha så mye håp om at det blir oss to for det. Anonymous poster hash: 2da0f...c7a
Vagare Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Takk for svar! Han er en av mine beste venner, så jeg hadde blitt lei meg om jeg kutta han ut også. Han betyr så mye for meg og jeg føler at vi fikk starta litt på nytt nå Men jeg bør kanskje ikke ha så mye håp om at det blir oss to for det. Anonymous poster hash: 2da0f...c7a Det der å være venner før man er helt ferdig med kjærestefølelsene er dessverre aldri noen god idé. Skal love deg at vennskapet ikke kommer til å føles så givende når du må se på at han leter etter den rette og koser seg med andre kvinner. Det er bare en oppskrift på langtrukken, meningsløs kjærlighetssorg. Hvis dere fungerer så bra som venner, så kan dere heller ta opp kontakten i fremtiden når dere er helt ferdige med hverandre og ikke havner rett i seng når dere møtes. Akkurat nå trenger du å ha null kontakt og null oversikt over hva han beskjeftiger seg med. Sannsynligheten er stor for at når du er ferdig med følelsene, føles det heller ikke så viktig å pleie et vennskap med ham. Når vi på død og liv skal holde på vennskapet med en eks er det ofte fordi vi nærer et håp om noe mer.. 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Det der å være venner før man er helt ferdig med kjærestefølelsene er dessverre aldri noen god idé. Skal love deg at vennskapet ikke kommer til å føles så givende når du må se på at han leter etter den rette og koser seg med andre kvinner. Det er bare en oppskrift på langtrukken, meningsløs kjærlighetssorg. Hvis dere fungerer så bra som venner, så kan dere heller ta opp kontakten i fremtiden når dere er helt ferdige med hverandre og ikke havner rett i seng når dere møtes. Akkurat nå trenger du å ha null kontakt og null oversikt over hva han beskjeftiger seg med. Sannsynligheten er stor for at når du er ferdig med følelsene, føles det heller ikke så viktig å pleie et vennskap med ham. Når vi på død og liv skal holde på vennskapet med en eks er det ofte fordi vi nærer et håp om noe mer.. Takk for svar! Ja, er vanskelig det der. Å være venner og ha følelser. Det var ikke lett når han var sammen med hun andre, men vi beholdt kontakten. Noen perioder var bra, mens andre var bare så vondt. Til slutt ble jeg litt mer vant med det. Han er så støttende, sier så mye fint, så talentfull, søt og rett og slett en jeg kan fortelle omtrent alt til. Akkurat som en bestevenn jeg er forelska i. Vi hadde mange vanskelige perioder da vi var sammen, mye pga. humøret hans var så ustabilt (han har slitt litt psykisk oppover årene) Men han har vokst mye nå. Han sier han har forandra seg og det kunne jeg merke da jeg var hos han. Han er mye mer moden og han er mer "mann" enn "gutt" nå føler jeg. Kanskje bør jeg bare være som en vanlig venn? Ikke snakke om følelser og for all del ikke mase Tror jeg kan klare det. Dessuten, hadde vi vært sammen nå så måtte det være et avstandsforhold og det går sjelden bra. Kanskje vi finner tilbake til hverandre om noen år. Men jeg skal ta det med ro og ikke stresse. Anonymous poster hash: 2da0f...c7a
Vagare Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Takk for svar! Ja, er vanskelig det der. Å være venner og ha følelser. Det var ikke lett når han var sammen med hun andre, men vi beholdt kontakten. Noen perioder var bra, mens andre var bare så vondt. Til slutt ble jeg litt mer vant med det. Han er så støttende, sier så mye fint, så talentfull, søt og rett og slett en jeg kan fortelle omtrent alt til. Akkurat som en bestevenn jeg er forelska i. Vi hadde mange vanskelige perioder da vi var sammen, mye pga. humøret hans var så ustabilt (han har slitt litt psykisk oppover årene) Men han har vokst mye nå. Han sier han har forandra seg og det kunne jeg merke da jeg var hos han. Han er mye mer moden og han er mer "mann" enn "gutt" nå føler jeg. Kanskje bør jeg bare være som en vanlig venn? Ikke snakke om følelser og for all del ikke mase Tror jeg kan klare det. Dessuten, hadde vi vært sammen nå så måtte det være et avstandsforhold og det går sjelden bra. Kanskje vi finner tilbake til hverandre om noen år. Men jeg skal ta det med ro og ikke stresse. Anonymous poster hash: 2da0f...c7a Men hvorfor insisterer du på å være venner i det hele tatt? Nå mener ikke jeg at vennskap er noe vi skal kaste bort til stadighet i livet, altså. Men vennskap med ekser vi har følelser for står i en slags særstilling. De er nemlig ikke rene vennskap, og slike ambiguøse relasjoner er potensielt mer ødeleggende enn de er berikende. Når det å avslutte vennskapet føles så vanskelig for deg, så mistenker jeg at det er fordi at så lenge du beholder kontakten med ham, tillater du seg selv et håp. Du skriver jo at dere kanskje kan finne tilbake til hverandre om noen år. Det er å dyrke et håp, og det er selve oppskriften på å bli hekta på en person man ikke får. Denne mannen har sagt med klare ord at han ikke er ute etter å bli kjæreste med deg igjen og at han leter etter en annen kvinne som kan være den rette, de ordene må du forholde deg til. Plutselig har han falt pladask for en dame han møter, og da skal jeg love deg at vennskapet med deg nedprioriteres kraftig fra hans side. Det vil ikke føles godt. Du bør heller finne andre venner å være sammen med som du ikke er forelsket i, og avslutte relasjonen med ham mens verdigheten er i behold. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Men hvorfor insisterer du på å være venner i det hele tatt? Nå mener ikke jeg at vennskap er noe vi skal kaste bort til stadighet i livet, altså. Men vennskap med ekser vi har følelser for står i en slags særstilling. De er nemlig ikke rene vennskap, og slike ambiguøse relasjoner er potensielt mer ødeleggende enn de er berikende. Når det å avslutte vennskapet føles så vanskelig for deg, så mistenker jeg at det er fordi at så lenge du beholder kontakten med ham, tillater du seg selv et håp. Du skriver jo at dere kanskje kan finne tilbake til hverandre om noen år. Det er å dyrke et håp, og det er selve oppskriften på å bli hekta på en person man ikke får. Denne mannen har sagt med klare ord at han ikke er ute etter å bli kjæreste med deg igjen og at han leter etter en annen kvinne som kan være den rette, de ordene må du forholde deg til. Plutselig har han falt pladask for en dame han møter, og da skal jeg love deg at vennskapet med deg nedprioriteres kraftig fra hans side. Det vil ikke føles godt. Du bør heller finne andre venner å være sammen med som du ikke er forelsket i, og avslutte relasjonen med ham mens verdigheten er i behold. Han er spesiell og betyr så mye for meg. Vi har opplevd så mye sammen og jeg kan snakke med han om alt. Du har rett i at det er vanskelig å være venn med en eks, men jeg føler at jeg har endra litt tankegang. Er han virkelig den rette, så blir vi sammen en gang i fremtiden. Hvis ikke, så får det bare være. Jeg liker å være venn med han, men det skal ikke hindre meg i å evt. finne en annen. Og ja, jeg skal forholde meg til det han har sagt. Det var ikke så gøy å høre, men jeg må bare ta det til meg. Ja, han fant jo ny jente kort tid etter at vi slo opp. De var ikke sammen i så mange mnd, men han hadde følelser for meg mens de var sammen. Og det var veldig vondt for meg å se at han ble sammen med hun. Tror jeg skal være veldig forsiktig og ikke ha noen forhåpninger. Vi oppførte oss akkurat som kjærester når jeg var hos han, men kanskje jeg burde ligge litt lavt fremover Anonymous poster hash: 2da0f...c7a
94happy Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Jeg skjønner det veldig godt. Har akkurat funnet ut at min eks har ei ny ei, veldig kort tid etter bruddet. Håper det bare er et trøste-forhold, da hun ikke virker som typen hans, uten at jeg kjenner henne. Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje prøvd et ultimatium? Sagt prøve på nytt (bruke mye tid osv) eller kutte.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #9 Skrevet 24. august 2014 Jeg skjønner det veldig godt. Har akkurat funnet ut at min eks har ei ny ei, veldig kort tid etter bruddet. Håper det bare er et trøste-forhold, da hun ikke virker som typen hans, uten at jeg kjenner henne. Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje prøvd et ultimatium? Sagt prøve på nytt (bruke mye tid osv) eller kutte. Takk for svar Det er så vondt å finne ut av det. Virker som at noen bare MÅ finne ny med en gang. Slik var eksen min. Han har hatt fire kjærester sammenhengende i 4-5 år. Han fant alltid ny kort tid etter. Men nå skal han visst forandre seg. Er spent på om det går da Ja, virker smart og jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Jeg skulle gjort det da jeg hadde kjærlighetssorg. Men nå har vi et godt vennskap. Jeg har tenkt at et avstandsforhold med han kunne nok ikke funka nå. Jeg hadde flytta nærmere han hvis vi ble sammen, men han skal i militæret om våren, så jeg må nok bare innse at det ikke blir oss. Får vel bare prøve å nyte å være alene. Anonymous poster hash: 2da0f...c7a
94happy Skrevet 24. august 2014 #10 Skrevet 24. august 2014 Takk for svar Det er så vondt å finne ut av det. Virker som at noen bare MÅ finne ny med en gang. Slik var eksen min. Han har hatt fire kjærester sammenhengende i 4-5 år. Han fant alltid ny kort tid etter. Men nå skal han visst forandre seg. Er spent på om det går da Ja, virker smart og jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Jeg skulle gjort det da jeg hadde kjærlighetssorg. Men nå har vi et godt vennskap. Jeg har tenkt at et avstandsforhold med han kunne nok ikke funka nå. Jeg hadde flytta nærmere han hvis vi ble sammen, men han skal i militæret om våren, så jeg må nok bare innse at det ikke blir oss. Får vel bare prøve å nyte å være alene. Anonymous poster hash: 2da0f...c7a Du kan finne en ny en vet du! Det er ikke umulig. Avstandsforhold er ikke helt umulig, men det krever mye.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 #11 Skrevet 24. august 2014 Du kan finne en ny en vet du! Det er ikke umulig. Avstandsforhold er ikke helt umulig, men det krever mye. Ja, kan nok finne en ny. Etter hvert så blir jeg nok klar til å treffe en ny Avstandsforholdet vårt varte ikke lenge og han var ofte misfornøyd. I tillegg fikk han oppmerksomhet fra andre jenter. Så vi slo opp. Det er flere gutter som har vært interessert i meg etter at vi slo opp, men jeg har ikke vært klar for noe nytt pga. kjærlighetssorg. Jeg er endelig ferdig med denne sorgen nå, og alle guttene som har vært interessert i meg har fått kjæreste Anonymous poster hash: 2da0f...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå