Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener en del styrke, og kjenner godt at det er tungt mens jeg holder på. Men senere på dagen, etter en dusj ol så kjenner jeg det ikke i kroppen i det hele tatt. Betyr det at jeg ikke har tatt hardt nok i på trening? Hvor godt skal man kjenne det i kroppen etter at treningen er ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du ikke støl har du ikke trent hardt nok. Når man er støl har man brutt ned muskulatur, som da blir bygd opp igjen pittelitt sterkere.

Anonymous poster hash: 06470...7a5
Skrevet (endret)

Jeg er ingen styrke-ekspert, men jeg trener nesten til failure på hver øvelse (edit; på siste settet, altså), da kjenner jeg det. Før jeg begynte å trene "ordentlig" (strukturert, tyngre vekter) ble jeg aldri stiv og støl. Om det er en stund siden jeg har gjort øvelsene kjenner jeg det veldig godt dagen etter. :ler:

Endret av FantasDick
Skrevet

Det er ikke noe must å bli støl. Så lenge du klarer å øke vektene eller repetisjonene så tar du i nok.

Anonymous poster hash: 2d798...87f

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe must å bli støl. Så lenge du klarer å øke vektene eller repetisjonene så tar du i nok.

Anonymous poster hash: 2d798...87f

Her! Klarer du å øke, trener du hardt nok, hvis ikke må du tenke nytt. Er ikke noe must å bli støl.

Skrevet

Blir du ikke støl har du ikke trent hardt nok. Når man er støl har man brutt ned muskulatur, som da blir bygd opp igjen pittelitt sterkere.

Anonymous poster hash: 06470...7a5

Helt feil. Man blir støl de første 2-3 gangene etter at man har begynt å trene styrke (eventuelt noe annet som gir hard belastning), fordi musklene ikke er vant til det. Hvis man kjører et program som ikke er så veldig forskjellig fra gang til gang blir man ikke støl, men det vil ikke si at man ikke kan kjenne det dagen etterpå. Det er stor forskjell på å være støl og å være stiv fordi man har trent øvelser man har trent flere ganger før, og som musklene er vant til.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svarene :) Jeg øker vektene med jevne mellomro, så jeg merker jo fremgang. Men jeg kan kanskje trene litt mer variert også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...