Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, ser for meg den aktiviteten i dusjen, Bygdis :P

I dag har vi et økedøgn deluxe. Lillemann henger i puppen både i våken og ikke-våken tilstand. Prøver jeg å koble han fra så blir det skriking. Sånn sår, hjerteskjærende skriking. Måtte gi han til pappaen i stad for å gå på do, og han hylskrek helt til jeg koblet han til puppen igjen. Han skal ikke die alltid, men bare ha puppen(skjoldet) i munnen. Tror vi må kansellere alle planer for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hva man kan gjøre med baby som vil bruke meg som smokk, og blir kjempesint når melka kommer? Hun vil ikke ha smokk heller... Storesøster tok ikke smokk før hun var 9 mnd, så føler det kan bli litt sånn nå også. Men lillesøster er mye mer suttegal. Hun søker etter puppen nesten hele tiden og klarer nesten ikke være hos pappa uten å suge seg fast overalt. Veldig frustrerende for jeg vet aldri når hun faktisk er sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hva man kan gjøre med baby som vil bruke meg som smokk, og blir kjempesint når melka kommer? Hun vil ikke ha smokk heller... Storesøster tok ikke smokk før hun var 9 mnd, så føler det kan bli litt sånn nå også. Men lillesøster er mye mer suttegal. Hun søker etter puppen nesten hele tiden og klarer nesten ikke være hos pappa uten å suge seg fast overalt. Veldig frustrerende for jeg vet aldri når hun faktisk er sulten...

 

Har du prøvd forskjellige typer smokker? Min baby tar Nuk smokken best iallefall, den kommer ikke like ofte i retur som f.eks mam of avent.. Den er det jo litt annerledes form på, skal visstnok være mer lik brystvorta tror jeg jeg leste en plass:-p

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd forskjellige typer smokker? Min baby tar Nuk smokken best iallefall, den kommer ikke like ofte i retur som f.eks mam of avent.. Den er det jo litt annerledes form på, skal visstnok være mer lik brystvorta tror jeg jeg leste en plass:-p

Vi har prøvd nuk og mam foreløpig. Hun tar nuk bedre, men bare noen ganger... Det er som regel pappaen som klarer å få henne til å ta den. Men det er ikke lenge den blir i munnen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode råd der, vi har vel prøvd de fleste. Vår hovedutfordring er at de få gangene han aksepterer smokken suger han ikke på den, han tygger. Derfor må vi også hele tiden holde på smokken ellers faller den ut.

Ei venninnene foreslo at vi prøvde en større smokk altså 6 mmd +, noen som vet om der er farlig på noen måte når babyen bare er 2 måneder?

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen smokkeråd fra meg, men noen babyer tar bare ikke smokk. Storebror nektet smokk, og jeg prøvde 14 forskjellige typer. Vi prøvde i timesvis for å lokke han til å ta smokken. Han nektet, og brukte meg som smokk i stedet. Han nektet flaske også, det er nok en sammenheng der. Så noen barn er bare ikke smokkebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster tok ikke smokk før jeg slutta å amme da hun var 9 mnd, så det er ikke sikkert det vil gå nå heller. Men nå er det enda mer nødvendig enn sist siden lillesøster ikke sover noe særlig på dagen og er stort sett misfornøyd når hun er våken... Men nå skal jeg på helsestasjonen imorgen for å snakke med noen der om det, for hun er tydelig plaget med noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar han heldigvis flaske uten problemer. Føles trygt for meg de gangene jeg må være borte en liten time eller to. Ikke at han nødvendigvis må få mat i løpet av den tiden hvis jeg ammer rett før jeg drar, men noen ganger vil han jo ha mat igjen raskt. Har pumpet litt nå så vi har når jeg skal til gynekologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror tok aldri heller smokk og brukte meg istedenfor. Det var slitsomt en periode, men veldig praktisk når han etterhvert sov hele natta og vi slapp å dytte inn smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så uvant for meg å ikke kunne bruke smokk for å roe ned. Storebror tok smokk fra aller første sekund! Det eneste var at han kun ville ha smokker av latex. De finnes nesten ikke lenger i 0-6 mnd. Hvertfall ikke i mam. Fant noen andre på apoteket, men hun nekter de også desverre.. Det kan jo være en ide å prøve latex hvis man ikke har gjort det. De er mykere enn silikon. Ulempen er st de blir fortere gamle, og må byttes ut etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bør man bytte smokk egentlig? Nå har jeg fått en form for rutine på ammingen. Jeg gir han 15 min på hver pupp og da kan han vente litt over 3 timer før han blir sulten igjen. Han tømmer brystet på 10 min virker det som (det blir hvertfall mykt da) og trekker seg av etter va ett kvarter. Deilig med litt rutiner, følte jeg hadde konstant økedøgn de første 6 ukene!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det på samme måte graving, ammingen går mye bedre nå. Han spiser mer effektivt og jeg føler ikke lenger at det eneste jeg gjør er å amme.

I dag har gutten min bare sovet på meg, men det gjør ingenting. Det regner ute, mannen står på kjøkkenet og lager middag til oss og jeg har verdens skjønneste liggende i fanget. Livet er veldig fint. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving: de skal vel kokes en gang i døgnet, men her byttes det ganske ofte da de har det med å falle ned på gulvet.

Jeg prøver også å få rutine på ammingen for tiden. Lillemor har det med å sovne ved puppen før hun er ordentlig mett og vil derfor ha påfyll igjen etter en kort powernap. Nå prøver jeg å utsette matingen så langt det er mulig så hun er litt mer grisk når hun får mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kokes en gang i døgnet? Vi gjør det nå pga trøska, men tror ikke det er nødvendig så ofte ellers?

Jeg trodde jeg leste det i bruksanvisningen til smokken, men skal ikke si det for sikkert altså. Her kokes både flasker, pumpedeler og skjold ihvertfall en gang i døgnet, så smokkene hives bare oppi den samme gryta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker dem hvis de har falt på gulvet, hunden snuser på dem (i tilfelle han er borti) eller hvis de havner med tuten ned et skittent sted. Utenom det blir de kokt 2-3 ganger i uken. Jeg legger de i en sterilisert beholder så fort den ikke skal brukes lenger. Har også maaaange smokker av samme type så legger dem litt etter litt på benken og koker når jeg får tid. Hver dag var veldig ofte syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gi han en ren smokk før han legger seg til natta jeg. Har vel en 5 smokker som går på rundgang, og legger de brukte i et glass på kjøkkenbenken, og koker alle sammen samtidig når jeg er tom for rene. Etterhvert vil det sikkert være nok å koke de når de er nye, og så bare skylle de, og kanskje koke av og til bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to smokker vi bytter på og koker når de faller på gulvet eller får kattehår på seg. Men han vil veldig sjelden ha smokk, så det blir ikke koking så ofte.

Spurte om det samme på forumet som anonym bruker, men spør her også. Er det noen som har vært borti at babyen blir hoven og rød rundt øynene? Han blir daglig rød og hoven fra øyenbrynene og til under øynene. Kan det være dyreallergi? Eller er det noe spebarn bare får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...