Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdis

Æsj.. Lillemor har blitt forkjølet! Snørrer og hoster. Stakkars.. Bare 1 liten mnd gammel :( Storebror ble forkjølet forrige uke, så jeg har ventet litt på det, men håpet på at ammingen skulle beskytte henne. Håper det blir borte like fort som det kom. Jeg klarer ikke sove på natta siden hun brekker seg pga snørr. Livredd for at hun skal bli kvalt.

Nei, dette skulle vi gjerne vært foruten!

Lille her var forkjøla for noen uker siden, det var veldig ekkelt :( hjalp litt med saltvannsspray og nesesuger. Hysterisk som jeg er dro jeg til legen, jeg ammer jo ikke lengre så var litt bekymret for det. Legen sa at amming egentlig ikke har så mye å si for om hun ble syk da, de er ikke beskyttet selv om man ammer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det høres ikke godt ut å være forskjølet, håper det snart går over for den lille! Min har hatt busemenner i nesen siden han ble født, jeg bruker saltvann og nesesuger av og til, og det hjelper :) men det er ikke rennene snue da..

 

Gutten min er blitt så glad i å ligge å sprelle med armer og bein mens han snakker til oss og smiler. Det er kjekt :) han virker veldig fasinert av babygymmen,blir helt rolig og ligger å studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her var forkjøla for noen uker siden, det var veldig ekkelt :( hjalp litt med saltvannsspray og nesesuger. Hysterisk som jeg er dro jeg til legen, jeg ammer jo ikke lengre så var litt bekymret for det. Legen sa at amming egentlig ikke har så mye å si for om hun ble syk da, de er ikke beskyttet selv om man ammer..

Slik jeg har forstått det gir ammingen kun beskyttelse hvis mor har vært syk av samme sykdom selv og har antistoffer mot det. Men jeg kan ta feil ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente er også tett i nesa, men det er melk og ikke forkjølelse heldigvis. Hun gulper endel gjennom nesa så da blir det surklete der. Håper vi slipper unna forkjølelse nå. Det blir sikkert nok til høsten med storesøster i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Det blir sikkert nok til høsten med storesøster i barnehagen.

Tror og håper de blir litt mer herdet til første året i barnehagen når de har vært utsatt for smitte hjemme det første året. Får trøste oss med det ;) Lillebror ble forkjøla etter en uke, mens storebror var tre-fire måneder første gangen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror og håper de blir litt mer herdet til første året i barnehagen når de har vært utsatt for smitte hjemme det første året. Får trøste oss med det ;) Lillebror ble forkjøla etter en uke, mens storebror var tre-fire måneder første gangen.

Ja, det tenker jeg også. Det er en mager trøst ;) Nå har de jo fått rotavirus-vaksinen inn i vaksineprogrammet, så da er den verste omgangssyken borte heldigvis. Så får man bare ta det andre som det kommer ;) Storesøster var ikke syk første halvåret, men da hadde vi jo ikke barnehagebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er heller ikke noe glad i vogna, så det er mye innesitting her også. Det har vært så varierende vær også, så jeg har ikke villet tatt bæretøyet ut. Han liker ikke bæretøy noe særlig heller egentlig, han vil opp og se, og jeg prøver fortvilt å fortelle han at han er for liten, men han vil ikke høre på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her liker han heller ikke vognen noe særlig enda. Må sove når vi går og våkner så fort jeg stopper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er heller ikke noe glad i vogna, så det er mye innesitting her også. Det har vært så varierende vær også, så jeg har ikke villet tatt bæretøyet ut. Han liker ikke bæretøy noe særlig heller egentlig, han vil opp og se, og jeg prøver fortvilt å fortelle han at han er for liten, men han vil ikke høre på meg..

Sånn er vår og! Var på kafé der det krydde av andre barnevogner, alle de andre babyene sov i vogna si, junior satt oppe og kikka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er vår og! Var på kafé der det krydde av andre barnevogner, alle de andre babyene sov i vogna si, junior satt oppe og kikka.

Samme her! Umulig å dra ut for å spise noe, en må holde lille mens den andre spiser og så bytter vi. Ikke snakk om å sove mens vogna står stille.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spising ja... Vi hadde middagsgjester i dag, og tradisjonen tro våkna lillebror akkurat da maten sto på bordet. Så da spiste mannen i full fart sammen med gjestene mens jeg ammet, og jeg måtte ta til takke med kald mat etter amming mens mannen tok over lillebror. Sånn er det å ha baby ;) Jeg har spist mange middager med ei hånd mens jeg ammet, men når man har gjester slenger man liksom ikke puppen ut ved matbordet :lol:

Jeg hadde aldri trodd på forhånd at jeg ville bli komfortabel med å sitte med puppen ute ved middagsbordet sammen med de store ungene, men det går bare fint. En sjuårings logikk: lillebror trenger jo mat han også, så nå får han jo spise sammen med oss! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser vi også på skift. Kan telle på en hånd de gangene vi har fått til å spise middag sammen siden han ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ankurat som om min kjenner lukten av middag, for HVER gang vi skal spise middag begynner han å hyle fordi han er sulten eller ikke vil høre alene. Prøver å time middagen så godt vi kan slik at det ikke skjer, men det er mye vanskeligere å få til enn hva det høres ut som :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier enten å slenge ut puppen når vi spiser hvis maten kan spises med én hånd(bare hjemme og uten gjester;) ), ellers spiser vi på skift. Prøver å få spist sammen for storesøster sin del.

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen prøvd minifom? Jenta vår har så vondt i magen hver kveld så lurte litt på å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde Minifom. Han prompa masse, men om det var Minifomen er jo umulig å si. Det har jo ingen dokumentert effekt. Han fikk vel det er par uker så kutta jeg det ut, har ikke merket at han har blitt noe verre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Slik jeg har forstått det gir ammingen kun beskyttelse hvis mor har vært syk av samme sykdom selv og har antistoffer mot det. Men jeg kan ta feil ;)

 

Det er det jeg og har hørt, men forkjølelsesvirus (?) og omgangssyke og sånn er vel litt forskjellig fra år til år, så da har sikkert ikke mor antistoffer mot det heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Lille her våkner når hun kjenner middagslukta, og da er det klart man kan bli veldig sulten :ler: Det har blitt bedre nå da, vi prøver å time det så hun har spist når vi skal spise. Om hun ikke sover sitter hun i newborn-setet sitt, det er gull! Der storkoser hun seg :) 

 

Jeg har fått tilbake mensen allerede jeg  :sur:  Og det på dagen et år etter spontanaborten jeg hadde i fjor sommer, men denne gangen skal jeg ikke bli gravid på neste eggløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...