Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer dere i hverdagen egentlig? Har dere mye energi eller er dere slitne og trøtte?

Går greit her, men er veldig svimmel og uvel mye av tiden. Trøtt innimellom avhengig av natten. Kondisen er skikkelige dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan fungerer dere i hverdagen egentlig? Har dere mye energi eller er dere slitne og trøtte?

Jeg har hatt veldig mye energi etter fødsel, men er ikke helt på topp enda (2,5 uker siden fødsel ), men tror jeg kjenner meg i toppform siden jeg var så fryktelig dårlig i graviditeten. Det innser jeg nå. Men hvis barna er ekstra krevende en dag merker jeg at det suger energi ut av meg ganske fort. Gleder meg til å begynne å trene!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at energinivået er som før fødsel nå (8 uker i morgen), men er en del trøtt på grunn av oppstykket nattesøvn. Kondisen er tragisk dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg sliten og trøtt ennå, etter ni uker. Men tror det har noe med at lille fremdeles spiser hver 1.-3. time, så får ikke noe særlig sammenhengende søvn. Kondisen er elendig, men får ikke gått så mange turer på grunn av bekkenet og at lille har vognskrekk. Det blir mer bæring enn trilling når vi er på tur, og det samsvarer ikke med bekkentrøbbel :/ har begynt å ha med cabooen for det er litt lettere å bære i sjal og dytte vogna samtidig enn å bære på armen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer dere i hverdagen egentlig? Har dere mye energi eller er dere slitne og trøtte?

Jeg fungerer overraskende bra. Takler lite søvn mye bedre denne gangen. Sikkert fordi kroppen har vært vant til minimalt med søvn de siste 3 årene..

Men jeg er litt stressa til tider. Føler at jeg aldri kommer ovenpå med alt som skal/bør gjøres. Men det blir nok bedre når jeg kommer inn i en egen rutine etter at storebror begynner i barnehagen igjen. Akkurat nå har døgnet altfor få timer!

Endret av LindaM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler energinivået blir bedre og bedre, men ikke slik som før graviditeten. Gikk en tur på 2 timer i dag og kjenner jeg ble veldig sliten av det. Det er nok en lang vei tilbake til formen jeg var i før graviditeten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fungerer overraskende bra. Takler lite søvn mye bedre denne gangen. Sikkert fordi kroppen har vært vant til minimalt med søvn de siste 3 årene..

Men jeg er litt stressa til tider. Føler at jeg aldri kommer ovenpå med alt som skal/bør gjøres. Men det blir nok bedre når jeg kommer inn i en egen rutine etter at storebror begynner i barnehagen igjen. Akkurat nå har døgnet altfor få timer!

Kjenner meg igjen! Jeg føler også det er altfor mye å gjøre og liten tid. Særlig når babyen skal spise hele tiden og bare bli båret på. Men det blir nok bedre når man kommer inn i hverdagsrutiner :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i dårlig form, kondisen suger og jeg syns alt henger. Men jeg takler lite søvn overraskende bra, og er ikke spesielt trett.

Jeg er litt frustrert over at jeg ikke får gjort stort annet enn amming og klesvask, men det går seg vel til det også. Lille er begynt å tulle ved puppen nå, og det har jeg null tålmodighet til å takle... :sjenert: Jeg kan gå og bære, trøste, skifte, bysse, men å plages med sulten unge som vil spise, men vrir seg unna puppen? Det gidder jeg ikke!!! Litt småsur etter en lang dag, kjenner jeg. Og i morgen får vi besøk, så jeg burde vasket. Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i dårlig form, kondisen suger og jeg syns alt henger. Men jeg takler lite søvn overraskende bra, og er ikke spesielt trett.

Jeg er litt frustrert over at jeg ikke får gjort stort annet enn amming og klesvask, men det går seg vel til det også. Lille er begynt å tulle ved puppen nå, og det har jeg null tålmodighet til å takle... :sjenert: Jeg kan gå og bære, trøste, skifte, bysse, men å plages med sulten unge som vil spise, men vrir seg unna puppen? Det gidder jeg ikke!!! Litt småsur etter en lang dag, kjenner jeg. Og i morgen får vi besøk, så jeg burde vasket. Blæh.

Min driver også og tuller ved puppen... Hun blir så sint på puppen for enten kommer melka for fort, for sakte, eller for at den kommer i det hele tatt... Hun bruker meg nok som smokk endel siden hun blir sint når melka kommer og nekter å svelge det som kom i munnen. Da blir jeg frustrert.

Det blir bedre tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde også en tulleperiode med puppen, men det gikk heldigvis over. Nå er jeg blitt flinkere til å ta han bort når jeg merker at han kun bruker meg som tutt.

Er det normalt med litt brun/rød utflod av og til? Renselsen er jeg ferdig med, men av og til kommer det litt blodig utflod. Tenkte om det kunne ha noe med ammingen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Min hadde også en tulleperiode med puppen, men det gikk heldigvis over. Nå er jeg blitt flinkere til å ta han bort når jeg merker at han kun bruker meg som tutt.

Er det normalt med litt brun/rød utflod av og til? Renselsen er jeg ferdig med, men av og til kommer det litt blodig utflod. Tenkte om det kunne ha noe med ammingen å gjøre?

Helt vanlig vil jeg tro. Jeg hadde det også sånn :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Andre her som fikk rar utbetaling fra nav denne gangen? Pleier å få utbetaling den 20., denne gangen fikk jeg bare for 10 dager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre her som fikk rar utbetaling fra nav denne gangen? Pleier å få utbetaling den 20., denne gangen fikk jeg bare for 10 dager :(

Merkelig. Pga ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Lillemor har blitt forkjølet! Snørrer og hoster. Stakkars.. Bare 1 liten mnd gammel :( Storebror ble forkjølet forrige uke, så jeg har ventet litt på det, men håpet på at ammingen skulle beskytte henne. Håper det blir borte like fort som det kom. Jeg klarer ikke sove på natta siden hun brekker seg pga snørr. Livredd for at hun skal bli kvalt.

Nei, dette skulle vi gjerne vært foruten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Merkelig. Pga ferie?

 

Har bare vanlig permisjon, skal ikke ta ut noe ferie.. Trodde jeg fikk vanlig utbetaling hele permisjonsåret jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, LindaM! Det høres ikke noe særlig ut :( håper lille blir fort frisk!

Er det flere her med små som har vognskrekk? Kan nesten ikke trille turer uten at han må bæres halve turen. Det er fryktelig slitsomt. Har prøvd å legge plagg av meg i vognen for at han skal lukte meg, men det funker ikke. Kjenner jeg blir sittendes mye inne, for jeg orker ikke bære han så mye pga bekken og rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lønn som vanlig fra arbeidsgiver, så jeg vet ikke noe om NAV Bygdis, men høres rart ut om du ikke tar ut ferie nå. Ring til forvaltning i morgen.

Vi har ikke samme problem Hvitløk, men han ligger kun i vognen når han sover. Sovner han ikke eller hvis han våkner må han bæres. Har du prøvd bæretøy, eller er det like vondt for rygg og bekken?

Har endelig fått ut fingeren og bestilt meg time for GU. Onsdag neste uke skal jeg møte frykten.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både caboo og ergobaby. Ergobaby er bedre å bære i for ryggen, men han er ikke glad i spebarnsinnlegget. Spesielt ikke nå som det er så varmt. Han elsker å sitte i cabooen, så bruker den en del, men fysio anbefaler ikke den for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...