Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Forrige gang var jeg ulvesulten hele tiden. Nå merker jeg ikke noe til det. Men er blitt litt for glad i sjokoladen, jeg som aldri har vært et sjokolademenneske... derimot er jeg stadig veldig tørst, sikkert fordi jeg er for dårlig til å drikke nok. Vanligvis drikker jeg jo bare et par kopper kaffe til frokost og så et glass vann til hvert av de andre måltidene. Må skjerpe meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kjempesulten :P gikk opp 23 kg i graviditeten, og har bare gått ned 6. Vekta har stått stått stille etter fødsel. Lurer på hvordan dette skal gå, trives ikke med min nye kropp :( håper det hjelper når jeg får begynt å trene ordentlig, ikke bare gåturer. Noen av dere som trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg spiser og spiser selv om jeg ikke finnes sulten og har problemer med å finne tid til å spise, men går likevel ned mye. Ca 200 g per dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørst er jeg også, men klarer heldigvis å holde meg til vann ;) jeg vil begynne å trene, men tenker at jeg venter til jeg har vært hos legen på kontroll. Jeg må nok bli litt sterkere i bekkenbunnen før jeg kan gjøre noe annet enn sykling. Jeg gleder meg til å kunne løpe igjen :) magemusklene er det vel ok å trene etter 6 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Jeg går hjemme her og småspiser hele dagen, så er vi så dumme å ha sjokolade og brus liggende.. Får virkelig frem skapmusa i meg :ler:

Har prøvd å skjerpe meg nå, blir oftere trilleturer og mer striks på kostholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk også opp 23 kg og har 10 igjen. Og de sitter godt! Er så trøtt om dagen så det er lett å ty til sjokolade og kjappe middager. Drikker mest vann da. Fy, så tørst man blir av ammingen! Må gjøre noe med kostholdet, føler jeg ikke noen unnskyldninger lengre nå som barselperioden er over ;)

Magemusklene her er nesten sammen igjen. Fikk fysio til å sjekke. Godt å vite at jeg snart kan begynne å trene magen litt mer, for det trengs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg løper litt, trener litt styrke og går en del turer, men alt må gjøres med baby så begrenser seg litt.

Flere som opplever at utviklingsspranget kommer litt tidlig? Her har lille vært skikkelig klengete og hatt behov for mat hver time/halvannen time. Hun er snart ti uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter også de 10 siste kiloene bom fast, men jeg har hørt fra venninner med barn at det kan rase av når man slutter å amme. Husker ikke hvorfor det var sånn, men det var noe med melkeproduksjonen å gjøre..

Jeg har begynt smått å trene styrke på gulvet hjemme ved siden av han lille og må si det kjennes i musklene, haha.. Og da er det ikke så te jeg har gjort, så det er målet gjennom ferie og når mannen er tilbake på jobb om noen uker har jeg bestemt meg for å prøve treningssenteret igjen med barnepass.. Håper han lille vil være der litt. Om så for bare en halvtime, så er det bedre enn ikke noe :)

Askmeagain - vi føler også disse springende er kommet litt tidligere enn hva jeg har lest, men det er vel individuelt vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene mine raser ikke av denne gangen! Sist gang gjorde jeg ikke noe annet enn å gå turer, så var vekta tilbake der den skulke være. Nå har det stagnert, og jeg veier minst 10 kg for mye! Trives virkelig ikke i denne kroppen, og skal begynne med trening så fort vi er ferdige med ferie, og jeg får mer egentid med vesla på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg gikk også opp mye, sikkert 18-20 kg, og nå har jeg to kg igjen. Spiser normalt sunt og ganske mye. Er SÅ sulten! Vi har aldri brus og sjokolade, for har vi det forsvinner det fort ;) Går turer og trener litt styrke, men det er litt sporadisk. Til høsten skal jeg på mor&barn trening på treningsstudio og barsel-yoga (styrke yoga). Blir godt å få igjen kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 12 kiloene jeg gikk opp forsvant av seg selv. Nå spiser jeg alt for mye godteri, men det er fordi jeg trøstespiser.. Nå føler meg ikke like dritt som jeg gjorde så nå må jeg skjerpe meg. Ikke på grunn av at jeg har lagt på meg, men er jo fryktelig usunt uansett. Håper jeg får kommet i gang med noe trening snart også.

Vi har hatt enda en soverekord. I natt sov trollet 6 timer. Nå må bare jeg lære meg å sove like lenge. Jeg våkner fordi han sover lenger enn normalt og ligger med skikkelig melkespreng og hører på pusten hans i over en time før han våkner.. Hjalp ikke akkurat at jeg leste en artikkel om krybbedød før jeg la meg heller. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om bakoverlent amming eller hva det heter Nori! Det er fantastisk og lille koser seg sånn. Smiler og raper mens hun spiser :)

Så bra! Ingenting er bedre enn det! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey

Hjalp ikke akkurat at jeg leste en artikkel om krybbedød før jeg la meg heller. :(

Bloggen til turkistliv? Jeg kom over den for to dager siden og sov nesten ikke den natta :/ Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig sulten de første ukene etter fødsel, kunne spise 4 brødskiver før jeg la meg, og jeg er sånn som vanligvis ikke spiser noe etter middag. Men nå har det stabilisert seg, spiser normalt nå. Gikk opp rundt 20 kg tror jeg, og har 4 kg igjen, men stresser ikke med det. Synes egentlig ikke de kiloene gjør noe, er fornøyd med hvordan kroppen ble etter fødsel, for jeg var sånn som fryktet det verste...

 

Så deilig at babyen sov 6 timer, Nori :-) Får håpe det er starten på at døgnrytmen begynner å falle på plass kanskje?

 

Her er det 9 uker siden fødselen, og jeg har enda ikke kommet meg på kontroll hos lege... Er det for sent, eller bør det gå greit? Burde jo ha dratt i ferien når mannen var hjemme, men det var så mye annet som foregikk, og dagene går jo så fort.

 

Gåturer er den eneste treningen (eller trimmen kanskje? hehe) jeg gjør. Er så støl og stiv i beina hele tiden uten at jeg skjønner hvorfor, så orker ikke noe annet..Mannen mener det er fordi jeg sover mindre osv, men synes det virker rart det å.. Noen andre som kjenner slitenheten i beina?

Endret av Yvelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen til turkistliv? Jeg kom over den for to dager siden og sov nesten ikke den natta :/

Ikke jeg heller :trist: Måtte klemme ekstra på Lille Krabadille etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bloggen til turkistliv? Jeg kom over den for to dager siden og sov nesten ikke den natta :/

Den leste jeg også. Hjalp ikke akkurat på frykten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt med prevansjon ennå? Begynte på cerazette etter 6-ukerskontrollen, men merker jeg reagerer negativt på dem. Det er svært få p-pillemerker jeg kan bruke uten å bli hormontroll, og cerazette er visst en av dem :( kan ikke prøve kobberspiral, for har for kraftige blødninger til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askmeagain: utviklingssprang regnes jo fra fullbåren graviditet, så om din er født etter termin vil hun jo kunne ligge litt forran?

Så deilig med enda en soverekord, Nori! :) melkesprengen vil jo stabilisere seg om det blir normalen for han å sove så lenge, krysser fingrene for det!

Yvelia: jeg kommer til å ha kontroll ca 10 uker etter fødsel pga ferie. De sjekker jo bare at alt er som det skal i underlivet og snakker om prevensjon, så det er jo ikke nødvendig om du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk konstatert et lite fremfall på etterkontroll i dag. Heldigvis trodde fastlegen at det kom til å gå seg til med tid og mye kniping. Hun sa at det ikke var noe unormalt med at lite fremfall på dette tidspunktet, men at jeg måtte ta kontakt igjen dersom det ikke bedret seg på noen måneder. Jeg fikk bekreftet at jeg knep (kneip?) på riktig måte da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...