Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jupp, barnepassers sykdom.

Du får instruere ham i å ikke bli syj selv før du er ferdig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) virker kanskje som jeg er litt bedre. Magesmerter fra h bare nå ;)

Så deilig Nori!

Her har kolikken blitt bedre, men hun sover kortere økter på natten og er mye våken så lite søvn blir det likevel. Spesielt når man får omgangssyke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du føler deg bedre Askmeagain og så utrolig godt å høre at jenta di har det bedre. Søvnen kommer etter hvert. Her er det veldig opp og ned, men synes det blir gradvis bedre. Ny rekord i natt som sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er så godt at hun ikke har så vondt lenger.

Mer søvn blir det nok etterhvert. Veldig godt at det ble søvnrekord Nori! :) Håper det fortsetter.

Her har den ***** av en mann jeg har også fått omgangssyke, greit nok det, men nå gidder han ikke gjøre en dritt og jeg kaster opp så fort jeg må opp av sengen så dritmoro med skift på lille hver halvannen time. Han må tross alt bare på do fra tid til annen. Mannfolk er noen pyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så uflaks med spysyka!! :( syns godt mannen din kunne bidratt litt mer!! (Har lest litt om han i dagboken din og :P)

Så deilig at han sover litt lenger, Nori. Vi hadde også rekord i natt; 7 timer!! Jeg håper det fortsetter selv om jeg er veldig fornøyd med at han sover fast i 4-5 timer :)

Nå er mannen tilbake i jobb igjen etter ferien. Jeg har nesten glemt ut alle triksa jeg lærte meg for å komne gjennom dagen alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært superbortskjemte med baby som har sovi fra 01.00(! Jada,det er sent!) til sånn 07.00-08.00 siden han var et par uker bare. De to siste nettene har han våkna 05.00... Hadde glemt hvor slitsomt det er å ikke få mer enn 3 timer sammenhengende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vi har en baby som nesten ikke sover... Heldigvis sover hun litt på natta da. Men idag har hun kun sovet 45 min siden kl 9... Hun har plager med magen eller noe da, så det er vel derfor... Håper det blir bedre og ikke kolikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Vi er veldig bortskjemte, lille her sover fra rundt 22-23 til 8-9 tiden, uten å få mat og uten nesten en lyd. Unntaksvis må vi gi henne smokken. Virker som hun driver å justerer døgnrytmen og vil legge seg tidligere. Vurderer å prøve å legge henne litt før oss og ha på babycall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk glad for at min bare sover 3-4 timer i strekk om natta jeg :P Han er jo fremdeles liten og må spise ofte, så det er godt å slippe å måtte vekke. Å presse mat i en sovende baby er ikke spesielt gøy. Men nyt det, dere som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om bakoverlent amming eller hva det heter Nori! Det er fantastisk og lille koser seg sånn. Smiler og raper mens hun spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også vært bortskjemt med en soveglad baby enn så lenge :) Hun har til tider vært våken en liten time på natta, men som regel er det bare amming hver 3-4 time, og soving. Luksus!!

Til gjengjeld har vi storebror på 3 som fortsatt er litt urolig, og selvfølgelig våkner de ikke samtidig. Sånn sett blir det lite sammenhengende søvn allikevel ;)

Idag har jeg vært alene med begge to en hel arbeidsdag for første gang. Litt skummelt når mannen dro, men det har gått over all forventning! Vi tok tilogmed sjansen på å besøke en venninne en liten biltur unna. Det gikk som smurt :) Storebror fikk lekt og løpt fra seg i hagen, og lillesøster koste seg ved puppen og i vogna.

God bedring til dere som er syke!

Edit: skrivefeil

Endret av LindaM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre LindaM.

Jeg var på besøk hos min søster og hennes barn. Det var ganske hektisk de periodene min søster holdt på med andre ting så kan tenke meg at to barn på heltid er rimelig krevende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre LindaM.

Jeg var på besøk hos min søster og hennes barn. Det var ganske hektisk de periodene min søster holdt på med andre ting så kan tenke meg at to barn på heltid er rimelig krevende ;)

Ganske hektisk, og veldig koselig! Skal innrømme at jeg er glad for at storebror ikke er yngre. Veldig greit å kunne kommunisere, og inngå avtaler om hvordan ting skal foregå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som spiser mer enn normalt? Jeg tok raskt av meg kiloene fra graviditeten, men i det siste har jeg begynt å legge på meg. Er veldig sulten, og er ikke vandt med å tilbringe så mye tid hjemme, så da blir det mye kjedespising... Jeg som trodde alle gikk ned når de ammet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske hektisk, og veldig koselig! Skal innrømme at jeg er glad for at storebror ikke er yngre. Veldig greit å kunne kommunisere, og inngå avtaler om hvordan ting skal foregå ;)

Hektisk med to, ja! Men utrolig kos også. Jeg syns 2 års aldersforskjell er litt lite nå merker jeg, men det vil nok bli mye bedre når begge vokser til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som spiser mer enn normalt? Jeg tok raskt av meg kiloene fra graviditeten, men i det siste har jeg begynt å legge på meg. Er veldig sulten, og er ikke vandt med å tilbringe så mye tid hjemme, så da blir det mye kjedespising... Jeg som trodde alle gikk ned når de ammet :P

Jeg føler ingen sult nå 2,5 uker etter fødsel så jeg raser ned i vekt. Men sånn var det også sist, snart blir jeg nok sulten igjen og går opp ;) Hadde en venninne her idag som har en på 9 mnd og hun gikk først ned alt, men så gikk hun opp 5 kg ;) Det er sikkert veldig normalt når man går hjemme sånn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som spiser mer enn normalt? Jeg tok raskt av meg kiloene fra graviditeten, men i det siste har jeg begynt å legge på meg. Er veldig sulten, og er ikke vandt med å tilbringe så mye tid hjemme, så da blir det mye kjedespising... Jeg som trodde alle gikk ned når de ammet :P

Ja, helt merkelig! Blir ikke mett av det jeg "alltid" har blitt mett av, så er mye sulten. Også blir det fort en sjokolade fordi jeg trenger noe kjapt med en gang, så nå har vi innført sjokoladestopp i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...