AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Ser i tråd etter tråd her inne at folk forteller at de velger sort/grå på skjer/vesker/sko osv "fordi det går til alt". Jeg elsker farger, og har både rød og lilla trenchcoat bla. Til disse bruker jeg nøytralt tilbehør. Men til min beige kåpe velger jeg derimot farge på tilbehøret. Jeg er glad i både rødt, lilla, blått og grønt (Ikke alle samtidig, selvfølgelig), og går gjerne heller brunt eller sjokoladefarget heller enn svart på de nøytrale plaggene. Ser så mange som går i bare nøytrale farger. Og syns det ser så kjedelig og trist ut. Litt fager gjør vel godt for alle? Min neste veske blir definitivt rød Anonymous poster hash: c395d...ea6 3
Kvist Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Enig! Jeg har masse farger, særlig på tilbehør. F.eks en knallgul veske som passer veldig bra med alt det nøytrale jeg har. Og jeg er også fan av brunt og sjokoladefarget... haha, kanskje det er en sammenheng? Nå er jeg på jakt etter sjokoladebrun ullkåpe, det er jo omtrent håpløst å finne. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Nå er jeg på jakt etter sjokoladebrun ullkåpe, det er jo omtrent håpløst å finne. Jeg også! Har lurt på om jeg må få sydd den. En skikkelig dyp sjokoladebrun farge og skikkelig lang kåpe (under kneet) er drømmen Anonymous poster hash: c395d...ea6
Kvist Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Jeg også! Har lurt på om jeg må få sydd den. En skikkelig dyp sjokoladebrun farge og skikkelig lang kåpe (under kneet) er drømmen Anonymous poster hash: c395d...ea6 Haha, vi får slå oss sammen og bestille to!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Jeg syns ikke man trenger nøytrale farger på alt, nei. Nå er jeg kanskje ikke den rette til å snakke, som for det meste går i grått, sort, brunt, og hvitt. Men jeg pleier å ha litt vågale detaljer på klærne mine som gjør klærne mindre nøytrale. Eks: Skinndetaljer, sømmer, annerledes kutt, etc. Høres ut som den "rocka"-stilen, men det er bare enkelte dager. Som regel sprader jeg rundt i "kontorklær" som egner seg på mitt studie og min deltidsjobb. Jeg syns at man absolutt bør unngå å se helt sort/grå/hvit ut. Det er mye penere med detaljer i farger. Skjerfet kan være knæsjfarget, eller ha forskjellige farger og mønster. Man kan ha litt fine ringer eller armbånd, smykker. Eller man kan gå for den litt mer vågale stilen og kjøre fargerike plagg! Sånn som kåper, overdeler, bukser med print, etc. Når man anbefaler noen å kjøpe plagg eller accessories i nøytrale farger, er det vel gjerne hvis det er snakk om et dyrere plagg. Da er det kanskje greiest at det plagget eller den accessoiren går til det meste man har fra før av i skapet. Men man trenger jo ikke nødvendigvis ta det rådet til seg heller, om man ønsker seg noe rosa, knallrødt, grønt, lilla eller lignende Anonymous poster hash: 95c1d...4a3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Når man anbefaler noen å kjøpe plagg eller accessories i nøytrale farger, er det vel gjerne hvis det er snakk om et dyrere plagg. Da er det kanskje greiest at det plagget eller den accessoiren går til det meste man har fra før av i skapet. Anonymous poster hash: 95c1d...4a3 Vet du hva? Jeg er fremdeles ikke enig. Jeg mener det viktigste er at man er begeistret for akkurat den ene tingen man skal kjøpe. Om det er en god del av det man har fra før det ikke går til, synes jeg bare er helt selvfølgelig. Alle jeg vet om har uansett mer enn en veske, mer enn ett skjerf og mer enn en jakke osv. Å ha tre dyre vesker, alle i sort, er jo ikke uvanlig. Jeg har en cognac, en sjokolade og en grå, og kjenner at jeg ønsker meg mer farge. Som student hadde jeg en herlig knallgrønn, men den var i dårlig kvalitet og er en daga blott. Neste gang vil jeg ha rød Anonymous poster hash: c395d...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Vet du hva? Jeg er fremdeles ikke enig. Jeg mener det viktigste er at man er begeistret for akkurat den ene tingen man skal kjøpe. Om det er en god del av det man har fra før det ikke går til, synes jeg bare er helt selvfølgelig. Alle jeg vet om har uansett mer enn en veske, mer enn ett skjerf og mer enn en jakke osv. Å ha tre dyre vesker, alle i sort, er jo ikke uvanlig. Jeg har en cognac, en sjokolade og en grå, og kjenner at jeg ønsker meg mer farge. Som student hadde jeg en herlig knallgrønn, men den var i dårlig kvalitet og er en daga blott. Neste gang vil jeg ha rød Anonymous poster hash: c395d...ea6 Og jeg har en nydelig Celine-veske i rødt som jeg har fått av mannen min og jeg får meg liksom ikke til å bruke den... Føler liksom at den lyser opp så veldig... Men nå er jeg litt inspirert her så nå SKAL jeg ta den ut av dustbagen og bruke den! Da blir mannen glad også .Anonymous poster hash: 36529...417 2
Gjest Solsmil Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Folk som har bare basic-farger er som oftest utrolig kjedelige i klesveien. Grått, sort, hvitt, og kanskje man klinker til med litt beige. Det er greit å ha basicplagg i nøytrale farger, men man kan ikke BARE ha det. Leste en blogg før med ei utrolig søt jente, men hun brukte kun nøytrale farger, og selv om hun i utgangspunktet kledde seg ganske kult, så sluttet jeg å lese bloggen hennes fordi det ble så kjeeedelig. Det føltes som om jeg så de samme antrekkene om hverandre, selv om de egentlig var forskjellige. Nå er jeg veldig fan av plagg som skiller seg litt ut, og som gjerne blir prikken over i-en. Et grått skjerf kan så godt som aldri bli prikken over i-en. Når det er sagt, så kan også andre farger "passe til alt", uten at det er hvitt/sort/grått. Jeg synes for eksempel marineblått og burgunderrød er utrolig fine farger som passer til veldig mye.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #9 Skrevet 23. august 2014 Jeg har gjerne dyre basisklær i en nøytral farge. Nå vet jeg hvilke farger jeg bruker så har kjøpt meg en lilla veske og et par dyre sko, også i lilla. De skoene gjør noe med meg. Jeg blir litt ekstra glad når jeg bruker de. Hadde jeg hatt god nok økonomi så kunne jeg fint ha kjøpt meg basisplagg i farger. Når jeg nå må velge så blir det nøytralt først.Anonymous poster hash: 526c8...818
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #10 Skrevet 23. august 2014 Og jeg har en nydelig Celine-veske i rødt som jeg har fått av mannen min og jeg får meg liksom ikke til å bruke den... Føler liksom at den lyser opp så veldig... Men nå er jeg litt inspirert her så nå SKAL jeg ta den ut av dustbagen og bruke den! Da blir mannen glad også .Anonymous poster hash: 36529...417 Heldige du Kos deg med vesken din! Rød veske er jo kjempefint til beige, dongeri, blått, hvitt, grått, sort osv. Jeg er på jakt etter den riktige røde vesken. Lete, lete.. Anonymous poster hash: c395d...ea6
Gjest AnneShirley Skrevet 23. august 2014 #11 Skrevet 23. august 2014 Haha, vi får slå oss sammen og bestille to! Tre! 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #12 Skrevet 23. august 2014 Men tenker dere da om det passer med andre ting , eller kjøper dere bare? Hva katagoriserer man som basisplagg da? *trenger litt hjelp til dette* Om jeg bestiller disse to, er de basisplagg eller ikke? Liker den første best i grått og den andre best i hvitt( og grønn).. Og den siste i nude/rosa/lilla.. Synes dette er vanskelig, og har en tendens til å velge, hvitt og grått og svart, vet ikke hvordan jeg skal skille mellom mine basisplagg og ikke.. Er det topper dere bare bruker under ting, som ikke synes? http://www.ebay.com/itm/Sexy-Womens-Ladies-Casual-Strap-Peplum-Base-Shirt-Top-T-shirt-Solid-Clubwear-Top-/351015774830?var=620255963694&_trksid=p2056016.l4276http://www.ebay.com/itm/Hot-New-Women-Peplum-Frill-Puff-Sleeve-Fitted-Shirt-Clubwear-Tops-Blouse-S-XL-J-/290947420837?pt=US_CSA_WC_Shirts_Tops&var=&hash=item43bdd152a5http://www.ebay.com/itm/Adjustable-Strap-Built-In-Bra-Padded-Self-Mold-Bra-Tank-Top-Modal-Camisole-B84U-/360775126595?pt=US_CSA_WC_Shirts_Tops&var=&hash=item53ffdf8e43 Hvordan ville dere gått frem her? Bare kjøpt hvilken som helst farge dere likte, eller tenkt mer, hva som er basisplagg og ikke/ hva det passer til osv? Synes det er vanskelig å velge nye ting iblant! Anonymous poster hash: 62ddb...b71
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #13 Skrevet 23. august 2014 Jeg velger nok litt kjedelige farger på "store" plagg jeg ikke har planer om å kjøpe så ofte, f.eks. en kåpe. En kåpe i kvalitet holder jo en stund. Kjøper jeg en i farge så vet jeg av erfaring at det ikke sikkert den går til alt og så må jeg ha to(men er mulig jeg er for dårlig til å kombinere ting da). Da har jeg heller farger på skjorter, gensre osv. Anonymous poster hash: 63259...9db 2
fuksia Skrevet 23. august 2014 #14 Skrevet 23. august 2014 Jeg velger som oftest nøytrale farger på ting som er dyre og jeg ikke trenger/ har råd til/ ønsker å ha flere av. For eksempel kåper og vintersko pleier jeg å kjøpe i svart eller brunt. Men ellers pleier jeg å kjøpe plagg i fargen jeg synes er finest der og da, det eneste jeg prøver å unngå er å kjøpe alt for mye i en fage. Jeg har inntrykk av at en del synes det er vanskelig å kombinere farger som ikke er svart, hvitt eller brunt.
Gjest Pheel Skrevet 23. august 2014 #15 Skrevet 23. august 2014 Hver sin smak. Jeg verken liker eller ønsker å kle meg i mye sterke farger. Synes nøytrale farger og jordtoner både kler meg best og ser mer mer moderne og eksklusivt ut (uten at jeg kjøper mye dyrt eller egentlig er så opptatt av merkeklær).
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #16 Skrevet 23. august 2014 Jeg også! Har lurt på om jeg må få sydd den. En skikkelig dyp sjokoladebrun farge og skikkelig lang kåpe (under kneet) er drømmen Anonymous poster hash: c395d...ea6 Kan du finne rett farge og modell her? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=645&q=brown+wool+coat&oq=brown+wool&gs_l=img.1.4.0i19l10.2142.8742.0.11961.10.9.0.1.1.0.93.623.9.9.0....0...1ac.1.52.img..0.10.620.1q7YzI7Y30g&gws_rd=ssl Anonymous poster hash: 7baca...9dc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #17 Skrevet 23. august 2014 Men tenker dere da om det passer med andre ting , eller kjøper dere bare? Hva katagoriserer man som basisplagg da? *trenger litt hjelp til dette* Om jeg bestiller disse to, er de basisplagg eller ikke? Liker den første best i grått og den andre best i hvitt( og grønn).. Og den siste i nude/rosa/lilla.. Synes dette er vanskelig, og har en tendens til å velge, hvitt og grått og svart, vet ikke hvordan jeg skal skille mellom mine basisplagg og ikke.. Er det topper dere bare bruker under ting, som ikke synes? http://www.ebay.com/itm/Sexy-Womens-Ladies-Casual-Strap-Peplum-Base-Shirt-Top-T-shirt-Solid-Clubwear-Top-/351015774830?var=620255963694&_trksid=p2056016.l4276http://www.ebay.com/itm/Hot-New-Women-Peplum-Frill-Puff-Sleeve-Fitted-Shirt-Clubwear-Tops-Blouse-S-XL-J-/290947420837?pt=US_CSA_WC_Shirts_Tops&var=&hash=item43bdd152a5http://www.ebay.com/itm/Adjustable-Strap-Built-In-Bra-Padded-Self-Mold-Bra-Tank-Top-Modal-Camisole-B84U-/360775126595?pt=US_CSA_WC_Shirts_Tops&var=&hash=item53ffdf8e43 Hvordan ville dere gått frem her? Bare kjøpt hvilken som helst farge dere likte, eller tenkt mer, hva som er basisplagg og ikke/ hva det passer til osv? Synes det er vanskelig å velge nye ting iblant! Anonymous poster hash: 62ddb...b71 Slike billigsaker ville jeg bare bestilt alle farger av. Tenkte mer på kvalitetsklær når jeg startet tråden.Anonymous poster hash: c395d...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #18 Skrevet 23. august 2014 Denne? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=645&q=brown+wool+coat&oq=brown+wool&gs_l=img.1.4.0i19l10.2142.8742.0.11961.10.9.0.1.1.0.93.623.9.9.0....0...1ac.1.52.img..0.10.620.1q7YzI7Y30g&gws_rd=ssl#q=chocolate+brown+wool+coat&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=jDl03D3S38gb_M%253A%3BItpoVv74Z4LS9M%3Bhttp%253A%252F%252Fi.ebayimg.com%252F00%252Fs%252FNjQwWDQ4MA%253D%253D%252Fz%252FXZsAAOSwxH1T9I~U%252F%2524_79.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.gumtree.com%252Fp%252Ffor-sale%252Fbeautiful-designer-chocolate-brown-wool-coat-with-brass-buttons-high-collar-smallmedium%252F1077757652%3B320%3B240 Anonymous poster hash: 7baca...9dc
Gjest Lille-pus Skrevet 23. august 2014 #19 Skrevet 23. august 2014 Vi er alle litt ulike når det kommer det ønsket, og motet, til å velge og bruke klær med farver. Mange gode tips og råd syne jeg har kommet i denne tråden. Så må jeg nok innrømme at det hender jeg blir litt trist til sinns når jeg ser alle de flotte kvinnene, ung og litt eldre, som 'gjemmer' seg bort i de mest intetsigende farvene som er å finne. Svært ofte diskuterer ekspeditører i de butikkene jeg svinger innom dette med meg. Innledningen er som regel denne: "Det var da en fabelaktig farve på det skjørtet ditt, - har du funnet det her i Norge?" Mange, lange og gode samtaler med mye humor og selvironi har kommet ut av slike innledninger. Små farveinnslag får ansikt til å lyse opp, får mennesket inne i klærne til å synes. Så, til kvinnene som ønsket seg lange kåper i dyp sjokoladebrunt: Disse er jo ikke gratis. Kashmere er ikke det. Men, kvaliteten er super, og jeg har den røde øverst på ønskelisten min. Om ikke annet så er det et lite tips. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #20 Skrevet 23. august 2014 Kan du finne rett farge og modell her? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=645&q=brown+wool+coat&oq=brown+wool&gs_l=img.1.4.0i19l10.2142.8742.0.11961.10.9.0.1.1.0.93.623.9.9.0....0...1ac.1.52.img..0.10.620.1q7YzI7Y30g&gws_rd=sslAnonymous poster hash: 7baca...9dc Hva er poenget ditt? At du kan bruke Google? Å finne en pen sjokoladebrun kåpe i god kvalitet og passe fasong er faktisk noe helt annet enn å Google. Jeg har prøvd et par år nå, men jeg finner nok en til slutt.Anonymous poster hash: c395d...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå