AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Hei! Jeg har tidligere hatt regulering, men tennene har etter noen år forskjøvet seg og jeg er ikke lenger helt fornøyd. Har fremdeles disse gipsavstøpningene liggende, vet noen om det er mulig å lage en ny sånn gom av disse som jeg kan begynne å bruke igjen slik at tennene går tilbake på plass? Hvem bør jeg evt. henvende meg til - reguleringstannlegen min praktiserer ikke lenger.. Takk for hjelp! Anonymous poster hash: 87e91...4a3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Hei! Jeg har tidligere hatt regulering, men tennene har etter noen år forskjøvet seg og jeg er ikke lenger helt fornøyd. Har fremdeles disse gipsavstøpningene liggende, vet noen om det er mulig å lage en ny sånn gom av disse som jeg kan begynne å bruke igjen slik at tennene går tilbake på plass? Hvem bør jeg evt. henvende meg til - reguleringstannlegen min praktiserer ikke lenger.. Takk for hjelp! Anonymous poster hash: 87e91...4a3 Jeg har akkurat samme problem...! etter 2.5 år med regulering hadde jeg en helt perfekt perlerad. Gikk med streng på baksiden av tennene til jeg var 22. Da kontaktet jeg tannlegen min og lurte på om han ikke skulle ta av strengene (jeg trodde han hadde glemt dem). Han sa at han sikkert kunne ta dem av etter så mage år. Senere har jeg fått høre av andre at det var dumt for de fleste har dem på i flere tiår, til de detter av. Etter dette har mine to fortennr oppe gått litt fremover. Det er minimalt men jeg ser det godt på bilder o det plager meg. Særlig siden de VAR så fine.. Jeg kontaktet min gamle reguleringstanlege og to med før- og etter-avstøpning av tennene som jeg fremdeles hadde. Han sa at det var sjeldent at tenner holdt seg så pene og at dette var så lite å snakke om at han synes det var totalt unødvendig. Dessverre sto jeg ikke på mitt for det plager meg enda.. Kunne kanskje fått nattgom eller noe, tenkte jeg? Tenker forhøre meg med annen tannlege. så lenge jeg har med avstøpninger burde det vel gå an å få gjort noe...? Anonymous poster hash: 8d723...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå