Gå til innhold

Har jeg rett å reagere? Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min var ute igår...

For ca 2 mnd siden fikk jeg vite at han hadde klina med en annen jente på byen. Dette var litt før vi offisielt var sammen men allikevel var vi enige om å være eksklusive. Dette gikk hardt innpå meg og jobber med å bygge opp tilliten til han igjen.

Så var han på byen igår og jeg fikk melding kl halv fem idag om det var greit at han sov hos noen kompiser siden han hadde bilen der...

Klarer ikke å synes det er greit. Føles som et svik fordi dette bygger overhode ikke trygghet for meg.. Vi har også snakket mye om hvor grenser og sånn går, blant annet st det ikke er greit å dra på nach..

Redd jeg overreagerer om jeg sier hva jeg egentlig føler nå til han nå. Har jeg rett til å reagere?

Anonymous poster hash: 4235e...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kline med andre jenter er ikke greit.

Sove hos kompiser er greit.

Anonymous poster hash: 5ebc4...a46

Skrevet

TS

Helt enig at å sove hos kompiser er greit, men skjønner jo at han har dratt dit fordi det er nach...

Skrevet

Nach er ikke ensbetydende med at han roter med andre damer. Dere må gi hverandre litt pusterom. Du vinner ikke noe på å tviholde på han og ha faste innetider. Hva når han f.eks. skal på foretningsreiser, seminar, julebord? Skal du nekte han det? Du må heller jobbe med deg selv og senke skuldrene litt. Fortell han at du er usikker etter den episoden før dere ble et par, men ikke la den legge føringer for resten av forholdet. Da kan det bli et kort forhold.

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke kan legge føringer på han. Og nekter han ingenting. Men blir skuffet over at han gjør ting som han burde visst er med på å skape usikkerhet i den fasen vi er i nå. Føler på en måte st han ikke tar det hensynet han burde, eller som jeg synes han burde ta..

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke kan legge føringer på han. Og nekter han ingenting. Men blir skuffet over at han gjør ting som han burde visst er med på å skape usikkerhet i den fasen vi er i nå. Føler på en måte st han ikke tar det hensynet han burde, eller som jeg synes han burde ta..

Fasen dere er i nå er alltid preget av litt usikkerhet. Et nytt forhold og det å bli kjent kan ta pusten fra enhver. Jeg likte ikke at han rotet seg bort i en jente i startfasen, men hvis han har vært ærlig ville jeg forsøkt å ikke la det prege fortsettelsen. Forstår at du er utrygg og ikke helt vet hvor du har han, men det er bare tiden som kan vise om forholdet er verdt å satse på og sånn er det for oss alle. Jeg er over førti, så jeg ville nok ikke satt pris på at en date hadde flere på en gang. Men så anser jeg unge mennesker for å være mer spontane, men kanskje jeg husker feil fra den gangen jeg var i tjueårene. Tror også at frykten for å binde seg kan gjøre at man flørter litt med andre i starten. Husk at han valgte deg.

Skrevet

Nachspiel er også greit. Det er ikke ensbetydende med klining med andre. Men om det allerede er så mye usikkerhet inne i forholdet, er det virkelig det store å satse på da?

Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at han klarer å rote med noen rett etter at dere har blitt eksklusive, og det er helt greit... slik at hele forholdet er starta opp med tillitsbrudd...

Tro meg. Hvordan tror du dette kommer til å bli? det kommer ikke til å ende godt.

Anonymous poster hash: fa7f3...6a2
  • Liker 1
Skrevet

Ts

Vil jo at den usikkerheten skal falle på plass, at jeg skal bli trygg på han. Ingen anelse om det er normalt å være så utrygg som jeg er nå eller ikke. Om det er unormalt så går det jo ikke, men om det blir bedre så er han definitivt en enestående gutt på alle områder. Skjønner at det er jeg som må jobbe med å få dette til men trenger også litt hjelp fra han. Det jeg er usikker på er om det vsr feil av han eller ikke å dra på nach? Vi har allerede snakket om at så lenge man er i et forhold så gjør man ikke det.. Er usikker på om jeg bør gjøre en greie ut av det?

Skrevet

Og hvorfor kan man ikke dra på nachspiel med kompiser når man er i et forhold?

Skrevet

Og hvorfor kan man ikke dra på nachspiel med kompiser når man er i et forhold?

Selvfølgelig kan man det, men når man bygger opp tillit igjen er det kanskje ikke det smarteste man gjør.

Skrevet

Tryggheten vil komme etterhvert, men da må du ikke sette føringer så tidlig i forholdet. Når dere (hvis) får barn blir det noe annet. Selvsagt er det ikke greit hvis han fester hver helg og blir borte til langt på natt. Jeg ville ikke sagt noe på at han sov over hos venner. Du kan skremme han bort, men samtidig må du jo selv finne ut hva du føler deg vel med. Hvorfor ikke prate med han og fortelle om din usikkerhet? (jeg ville ikke gjort det, for i et nytt forhold er de fleste usikre på hverandre og evt. felles fremtid sammen)

Gjest krokodillen
Skrevet

Jeg vet at jeg ikke kan legge føringer på han. Og nekter han ingenting. Men blir skuffet over at han gjør ting som han burde visst er med på å skape usikkerhet i den fasen vi er i nå. Føler på en måte st han ikke tar det hensynet han burde, eller som jeg synes han burde ta..Anonymous poster hash: 4235e...bcb

Vel, hvor lenge skal han ta hensyn til din uaikkerhet da? Du valgte selv å fortsette forholdet etter han klina med en annen. Da har du også et ansvar å legge det bak deg. Du kan ikke " straffe" han for alltid med å kontrollere hva han skal gjøre og når han skal komme hjem

Gjest krokodillen
Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at han klarer å rote med noen rett etter at dere har blitt eksklusive, og det er helt greit... slik at hele forholdet er starta opp med tillitsbrudd... Tro meg. Hvordan tror du dette kommer til å bli? det kommer ikke til å ende godt. Anonymous poster hash: fa7f3...6a2

Tull. Å kline med noen i starten av et forhold er ikke verdens underkang. Kjenner flere som har kommet seg igjennom nettopp det og verre hendelser også for den saks skyld

Skrevet

Ts

Som sagt så har jeg aldri nektet han noe! Jeg ble skuffet fordi jeg føler at det var feil av han å dra på nach fordi det skaper usikkerhet hos meg og føler at han burde tenkt litt på dette selv mtp hvilken fase vi er i nå.

Skrevet

Selvfølgelig kan man det, men når man bygger opp tillit igjen er det kanskje ikke det smarteste man gjør.

TS sier jo selv at nachspiel ikke er noe man gjør i et forhold. En enighet han tydeligvis enten har glemt i fylla eller egentlig ikke var så enig i.

Skrevet

Ja, det var jo veldig dårlig gjort av han med tanke på at dere har blitt enig om å ikke dra på nach. Jeg hadde forventet at han la seg flat og skammet seg hvertfall.

Anonymous poster hash: 0942c...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...