Gå til innhold

Helt ærlig; Er du redd for/gruer deg til å gå på vekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg, derfor er det flere år siden jeg har veid meg. Min samboer har ingen problemer med dette. Han går gjerne på vekten forran alle sammen, men så er han slank da. Veier ikke mer enn 76 kg fordelt på 185 cm. Jeg synes det er ekkelt når han gjør det. Han veier så lite synes jeg, og jeg føler meg dårlig etterpå. Jeg burde nok veid meg selv. Er vel en måte å lure seg på. Jeg tror jeg veier kanskje 73 kg fordelt på 165 cm helt realistisk. Men når jeg ikke veier meg, håper jeg at jeg veier mindre. Derfor unngår jeg det. Hva med dere? Andre som har det som meg? Anonymous poster hash: da9f5...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg er 173 cm, 50 kg og livredd på en annen måte enn deg. For meg er det ikke bare et ego-problem, men vil ha en drastisk påvirkning på livet mitt, i alle aspekter. Vær glad du :jolie:

Anonymous poster hash: 2176a...071
Skrevet

Absolutt ikke. Tallene på vekta er nettopp det - tall. Hadde jeg vært overvektig eller undervektig, så hadde jeg ikke trengt vekta for å skjønne det, det klarer jeg fint å se bare ved å se på meg selv

Skrevet

Nei, bare spent/nervøs de første sekundene før jeg ser tallet.

Skrevet

Absolutt ikke. Tallene på vekta er nettopp det - tall. Hadde jeg vært overvektig eller undervektig, så hadde jeg ikke trengt vekta for å skjønne det, det klarer jeg fint å se bare ved å se på meg selv

Ja, de er tall, men sier nå endel. Burde jeg bare hoppe i det. Jeg gruer meg sånn, veier sikkert mere nå enn samboeren min. åååååå!!!!

Anonymous poster hash: da9f5...fd7

Gjest Runforit
Skrevet

Ja, de er tall, men sier nå endel. Burde jeg bare hoppe i det. Jeg gruer meg sånn, veier sikkert mere nå enn samboeren min. åååååå!!!!

Men du: Er du fornøyd med det du ser i speilet?

Skrevet

Om du så veier mer, mindre eller kanskje like mye som samboeren, hva har det egentlig å si? Så lenge du er fornøyd med hvordan det ser ut i speilet, så har de tallene absolutt ingenting å si. Er du ikke fornøyd med det du ser i speilet, så kan man også gjøre noen enkle grep for å forandre på det. Trening og kosthold kan forandre mye :)

Skrevet

Men du: Er du fornøyd med det du ser i speilet?

Bare fordi man er fornøyd betyr ikke at man ikke kanskje burde bli litt mer aktiv eller sunnere, da.

Skrevet

Bare fordi man er fornøyd betyr ikke at man ikke kanskje burde bli litt mer aktiv eller sunnere, da.

Men i det store og det hele; betyr de tallene så mye? Muskler veier mer enn fett og alt det der, så man kan være slank og veltrent, men likevel veie mye mer enn noen som er tykkere ;)

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Hva har aktivitet med saken å gjøre?

TS sier ingenting om livsstil. For alt vi vet er hun superaktiv.

Poenget er at om en er fornøyd med det en ser i speilet så spiller ikke vekta noen rolle.

Om man ikke er fornøyd med det en ser i speilet så spiller ikke vekta noen rolle: da kan man ta tak i det via endringer i livsstilen.

Vekta er et tall. Det sier ingenting om hvordan en ser ut og hvordan en føler seg.

Endret av Runforit
  • Liker 2
Skrevet

Da er det kanskje en ide å veie seg oftere, så kommer ikke antall kg som et sjokk.

Anonymous poster hash: 826e5...30e
Skrevet

Ikke redd for å veie meg, men jeg gjør det ikke da det er likegyldig for meg hva jeg veier. Jeg er fornøyd med det jeg ser i speilet (selvfølgelig noe jeg vil forandre, men jeg jobber med det), er sunn og aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...