AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Jeg ble invitert i bursdag til en klassevenn jeg anser som litt rar. Vel, hun byttet klasse fordi hun hadde hørt to av jentene si henne var rar. Noe jeg også syntes forsåvidt, men har ikke snakket høyt om det/eller om henne når jeg har visst henne er i nærheten fordi jeg vil respetere og godta alle som de er. Vi snakket likevel litt i pauser og slikt på skolen. Jeg går på en rolig spesialskole, så man snakker liksom med de man snakker med om du skjønner. Jeg var med henne hjem en gang og jeg merker jo veldig at vi er på forskjellige stadier i livet. Hun ville liksom spille spill, (noe som er greit nok det altså), jeg har bare ikke sittet slik på mange mange år. Bare oss to liksom, uten noe annen form for lyd. Nå ba hun meg plutselig i bursdagen hennes og jeg kjenner jo henne egentlig ikke i det hele tatt. Jeg er fremdeles sjenert for henne så skjønner ikke hvorfor jeg er bedt. Den eneste informasjonen jeg fikk var når det startet også spurte jeg hvor. Ingenting om gave, om man skulle drikke, mat, ect. Så jeg aner jo ingenting. Men etter personligheten hennes å dømme, tror jeg ikke vi skal drikke (alkohol), men jeg vet jo ikke.. fordi jeg kjenner henne ikke. Hun er jo hyggelig og alt sånt, det er ikke det. Men jeg vil egentlig ikke være sånn fritid venn med henne. Det hørtes veldig feil ut, men snakker med henne litt på skolen og sånn og føler det holder fordi vi er så forskjellige. Jeg er redd for å si ting og sånt, for jeg vet ikke hva hun tar seg nær av og ikke. Nå vet jeg ikke om jeg skal gå eller ikke. Jeg har ikke veldig lyst, men det er jo koselig for henne, men på en annen side vil jeg ikke gå for hennes skyld. Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: 80cf5...b8b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Kan legge til at hun har spurt meg veldig mange ganger om å finne på noe, så når hun spurte om jeg ville bli med henne hjem, så følte jeg meg litt "tvungen" siden jeg ikke vil finne på at jeg har planer heller. Anonymous poster hash: 80cf5...b8b
Blablaa Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Visst du ikke vil være venninne med henne, så burde du jo ikke gå i bursdagen hennes, da gir du jo henne feil signaler?
minister-mio Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Siden du allerede har vært med henne hjem er det innafor å dra i bursdagen. Det er ikke vanlig å opplyse om gaver. Ofte ikke om mat eller alkohol heller. Er dere over 18 kan du ta med et par øl eller en flaske vin. Gave bør bursdagsbarn alltid få, hva kommer an på hvor gamle dere er 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Det jeg mente var at alt det jeg stiller meg spørsmål ved, hadde jeg vist om jeg kjente personen. Jeg vet ikke engang om hun drikker. Selvfølgelig tar jeg ikke med vin da. Ja, er jo selvfølge at man kjøper gave, men hva kjøper man til en man har smaltalket med.. Hun ble 21. Anonymous poster hash: 80cf5...b8b
minister-mio Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Det jeg mente var at alt det jeg stiller meg spørsmål ved, hadde jeg vist om jeg kjente personen. Jeg vet ikke engang om hun drikker. Selvfølgelig tar jeg ikke med vin da. Ja, er jo selvfølge at man kjøper gave, men hva kjøper man til en man har smaltalket med.. Hun ble 21. Anonymous poster hash: 80cf5...b8b hvis hun ble 21 kan du anta at du hadde visst det hvis hun ikke drakk. Tror jeg. Hva slags spesialskole er det snakk om?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 hvis hun ble 21 kan du anta at du hadde visst det hvis hun ikke drakk. Tror jeg. Hva slags spesialskole er det snakk om? anta at hun ikke drikker eller hva? jeg aner jo faktisk ikke. for jeg kjenner ikke henne på fritiden, kun igjennom noen få samtaler som ikke akkurat har handlet om noe intressant. det er skole for folk med utviklingshemming og sånt, nå vet jeg ikke om hu har det, tror ikke det egentlig, men litt spesiell er hu iallefall Anonymous poster hash: 80cf5...b8b
minister-mio Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 anta at hun ikke drikker eller hva? jeg aner jo faktisk ikke. for jeg kjenner ikke henne på fritiden, kun igjennom noen få samtaler som ikke akkurat har handlet om noe intressant. det er skole for folk med utviklingshemming og sånt, nå vet jeg ikke om hu har det, tror ikke det egentlig, men litt spesiell er hu iallefall Anonymous poster hash: 80cf5...b8b ok, jeg skjønner. Så lenge du har med en liten gave kan lite gå feil
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 ok, jeg skjønner. Så lenge du har med en liten gave kan lite gå feil Jo, er bare veldig usikker på om jeg vil gå. Å sitte å spille ludo med en gjeng jeg ikke kjenner er ikke helt det jeg pleier gjøre lørdagskveldene Anonymous poster hash: 80cf5...b8b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 da vil jeg heller være hjemme å slappe av, siden jeg er ganske sliten for tiden. Men føler det er en litt dårlig unnskyldning Anonymous poster hash: 80cf5...b8b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 Jeg vet vel litt mer om ho. Men føler det er smålig å fortelle det her og det utgjør ikke mye forskjellig. Men hva hadde dere gjort, dratt eller ikke? Missforstå meg rett, er koselig med slike bursdager og, men sliter med kommunikasjonen med henne Anonymous poster hash: 80cf5...b8b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #12 Skrevet 23. august 2014 Jeg synest du bør gå i selskapet, det koster deg ikke så mye, tenk heller på hvor mye det gleder ett menneske..De få timene selskaepet varer klarer du å bite tenna sammen. Ta med en flaske vin og del med gjengen. Kjøp en flaske vin i gave til henne også, hun er 21 år og ett menneske med følelser på lik linje med alle oss andre Ikke meningen å vere kvass, men jeg kjente jeg fikk vondt inni meg når du sa du vil heller finne på andre tring, slappe av ol. når noen skal skal feire dagen sin, tenk på hvor mange timer hun bruker på å planlegge, kanskje litt redd for å gjøre feil, reded for at dere ikke vil like festen osv.. Nei gå du i selskapet, treng ikke sittte der til kl 04 Anonymous poster hash: 4155a...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #13 Skrevet 23. august 2014 Jeg vet vel litt mer om ho. Men føler det er smålig å fortelle det her og det utgjør ikke mye forskjellig. Men hva hadde dere gjort, dratt eller ikke? Missforstå meg rett, er koselig med slike bursdager og, men sliter med kommunikasjonen med henne Anonymous poster hash: 80cf5...b8b Her blir rådet det samme som til barn som er bedt i bursdagen til en klassevenn de ikke leker med: En går i den bursdagen en er invitert i. Noe annet er ikke å tenke på engang. Unntaket er dersom du skulle ha en faktisk avtale av noe viktighet den kvelden som var avtalt før du fikk invitasjonen. Siden du ikke vet om hun drikker er alkohol uaktuelt, men du kan jo gå i en bokhandel og kjøpe et ikke så dyrt spill som ser moro ut, siden du i alle fall vet hun liker spill. Har hun det får hun heller bytte det inn igjen. Anonymous poster hash: a6457...3aa 2
Gjest _LilleMy Skrevet 23. august 2014 #14 Skrevet 23. august 2014 Jeg ville gått selv om det ikke fristet så veldig. Det høres ikke ut som hun har så mange venner heller, og tenk hvor glad hun blir om du eller flere kommer? Gave er vel obligatorisk, og så kan du spørre henne om du skal ta med noe eller ikke 1
globalagogo Skrevet 23. august 2014 #15 Skrevet 23. august 2014 Hva er din utviklingshemming TS? Syns du bør gå, jeg. Det er sårt og trist at noen ikke kommer i bursdag
sunSpring Skrevet 23. august 2014 #16 Skrevet 23. august 2014 Jeg var en del sammen med en som var lettere psykisk utviklingshemmet og ba henne på besøk av og til. Selvfølgelig var vi ikke på samme bølgelengde, men hun hadde da evnen til å le og til å lytte. Vi var tenåringer og jeg pratet like normalt om gutter med henne som med andre venninner. Noen ganger var det kanskje litt kjedelig, men jeg tok ingen skade av å omgås henne og hun hadde få venninner. I snitt var hun på besøk en gang i uka eller to ganger i måneden. Jeg bodde hjemme hos mine foreldre.Synes du kan gå i bursdagen. Hvor mye kontakt dere skal ha fremover kan du vel styre litt selv. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå