AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Hei Det har sånn at hver sommer så reiser vi bort til utlandet, der vi tar en ferie på to måneder. Før vi går ut av huset, så pleier vi å rydde sånn at vi ikke finner huset skittent når vi kommer tilbake. I år så lo vi tre tepper som er kjøpt for fem år siden i boden med noe annet utstyr. Noe vi gjør alltid. Da vi kom tilbake så fant vi ikke det vi lo i boden, alt var bort. Så jeg har innboforsikring hos IF, og jeg lurer på om jeg har noe krav på erstatning? Jeg har forresten ikke kvittering på det utstyret Tak kpå forhånd Anonymous poster hash: a2bc1...3a2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Du må spørre IF. Tror ikke IF svarer deg her på forumet, skjønner du? Og du må og melde tyveriet til politiet, om du vil ha hjelp hos IF. Litt lurt kan det være å sette deg til å lese betingelsene for innboforsikringen din hos IF. Der pleier nemlig svar på det du lurer på være mulig å finne.Anonymous poster hash: a5606...31a
Leo Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Vanlige innboforsikringer gjelder også i boden dersom boden har tak og vegger og er låst. (Vilkårene varierer noe, så du må nesten lese de som gjelder for din forsikring). Du må imidlertid anmelde det som et innbrudd for jeg forutsetter at noen har brutt seg inn og stjålet tingene.At du ikke har kvittering er normalt ikke noe problem så sant det ikke er snakk om svært verdifulle gjenstander, men slike er det vel uansett ikke vanlig å oppbevare i boden uansett og det er ofte et krav at de spesifiseres og dokumenteres særskilt når man tegner forsikringen.
Leo Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Du kan jo logge deg inn hos If nå eller ringe dem, men du får neppe noe skikkelig svar fra en skadebehandler før på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå