Gå til innhold

Billige plagg i ull, finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har veldig lyst på noen cardigans og gensere i ordentlig ull, ull holder varmen godt og er god å ha om høsten og vinteren. Men dessverre så har jeg ikke mye rom for shopping i budsjettet mitt :( Jeg lurte på om det er mulig å få kjøpt gensere og cardigans i ull som ikke koster skjorta? Jeg kan maksimalt bruke 400 kr på en genser, trenger ikke mer enn en. Men den må være god og varm.

Anonymous poster hash: 13ba6...d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro meg, jeg har funnet mye fint og av kvalitet paa sparkjop! Saa sjekk det ut om du har en i din by!

Moderne og fine ullplagg, ble veldig overrasket selv, kjopt en veldig fin gra ull cardigan der bla, som er superanvendelig og stilig!

Anonymous poster hash: ab356...cda
  • Liker 1
Skrevet

Tro meg, jeg har funnet mye fint og av kvalitet paa sparkjop! Saa sjekk det ut om du har en i din by!

Moderne og fine ullplagg, ble veldig overrasket selv, kjopt en veldig fin gra ull cardigan der bla, som er superanvendelig og stilig!

Anonymous poster hash: ab356...cda

Jeg har dessverre ikke en snarkjøp her jeg bor.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke en snarkjøp her jeg bor.

Sparkjøp har nettbutikk :)

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Holly white, merke de har på Lindex hadde fått inn masse i ull til den prisen så jeg!

Eller så har vivikes masse 100% merino generere i forskjellige farger. Koster dog 499...

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg sender deg til Wool Overs så kan du ta en titt.

Toll og mva. kommer i tillegg, og desverre er pundet og den Norske kronen ikke helt like fine i forhold til hverandre som de var for en stund siden.

Men tilbudene til Wool Overs er fremdeles bra altså.

Skrevet

Ryddet for reklame.

Irrlys, mod.

Skrevet

Som nevnt har SparKjøp mye fint og ikke minst billig. Jeg har kjøpt flere tynne ullgensere derifra til like under 200,-. De har en fin blondekant og kommer i forskjellige farger. Veldig fornøyd med mine! De har en nettbutikk som jeg har god erfaring med :)

Skrevet

Toll og mva. kommer i tillegg, og desverre er pundet og den Norske kronen ikke helt like fine i forhold til hverandre som de var for en stund siden.

Oh la la, der var det mye flott! :Nikke: Ikke ts men jeg takker så mye likevel :) du er hel uvurderlig her inne, du har tips om alt har jeg inntrykk av

Anonymous poster hash: c93ce...087

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er de i størrelsen? :)

Skrevet

Som nevnt har SparKjøp mye fint og ikke minst billig. Jeg har kjøpt flere tynne ullgensere derifra til like under 200,-. De har en fin blondekant og kommer i forskjellige farger. Veldig fornøyd med mine! De har en nettbutikk som jeg har god erfaring med :)

Sparkjøp... Blondekant... Harry....

Anonymous poster hash: e7e8c...b2e

Skrevet

Sparkjøp... Blondekant... Harry....

Anonymous poster hash: e7e8c...b2e

Så har vi forskjellig smak da :)

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hvordan er de i størrelsen? :)

Jeg bruker XS eller Small, avhengig av hvilken modell vi snakker om.

Noen av modellene er litt store og produseres ikke mindre enn Small, men jeg synes ikke det gjør så mye dersom jeg har fallt fullstendig for den.

Alle plaggene har oppgitt mål, så bruk tabellen som ligger med på produktsiden (3dje fane på produktsiden heter 'Sizing'.

Som du ser det er forskjeller i produktmål, det er derfor det er så viktig å bruke måletabellene.

Størrelsestabellen for hvert enkelt produkt må sjekkes slik at du får riktig størrelse. Ikke ta det 'på vona og gammel vane'.

Edit: Det gikk ikke å lenke inn størrelsestabellene.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Hvis du bor i Oslo, så har COS plagg i naturmaterialer som ikke er så alt for dyre.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Nuvel, jeg ville vært litt skeptisk til billig ull... Undersøk merkene før du kjøper, og pass på at ulla ikke kommer fra produsenter som driver med mulesing: http://no.wikipedia.org/wiki/Mulesing

Denne listen skal være en grei pekepinn:

http://www.dyrevern.no/landbruk/sau_geit/ull_uten_mulesing/

Anonymous poster hash: d3a5e...8b8

Listen er på langt nær uttømmende.

Hvor mange av produsentene kan vise til tilsvarende som min favorittleverandør gjør?

Lenke

Lenke

Bærekraftig utvikling

Og er den Norske forbuker så villig til å betale over 2000,- kroner for en genser eller en cardigan?

- eller blir det med tomme ord på et forum for mange som seiler rundt med flagget høyt til værs?

Jeg bare spør for min samvitighet er renere enn de flestes i dette tilfellet.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Skrevet

Hvor mange av produsentene kan vise til tilsvarende som min favorittleverandør gjør?

Lenke

Lenke

Bærekraftig utvikling

Og er den Norske forbuker så villig til å betale 3000,- kroner for en genser eller en cardigan?

- eller blir det med tomme ord på et forum for mange som seiler rundt med flagget høyt til værs?

Nei, naturligvis er den ikke fullstendig, man må som sagt kontrollere selv. Jeg har bare Kari Traa-plagg (følger med en stor infolapp om mulesing på de ullplaggene jeg har derfra) og hjemmestrikket (av mulesingfri ull). Så cardigans i ull har jeg null peiling på - derav: kjøperen må selv undersøke det aktuelle merket hun vurdere å kjøpe.

Skrevet

Jeg har kjøpt noe ulltøy på Cubus. Kostet ca 100 kr for en genser og 100 kr for en stilongs.

Skrevet

Lenke

Lenke

Bærekraftig utvikling

Og er den Norske forbuker så villig til å betale over 2000,- kroner for en genser eller en cardigan?

Er Wool Overs mulesingfritt? Det står ingenting om dette på nettsiden deres. Får meg til å lure

Anonymous poster hash: c93ce...087

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Nei, naturligvis er den ikke fullstendig, man må som sagt kontrollere selv. Jeg har bare Kari Traa-plagg (følger med en stor infolapp om mulesing på de ullplaggene jeg har derfra) og hjemmestrikket (av mulesingfri ull). Så cardigans i ull har jeg null peiling på - derav: kjøperen må selv undersøke det aktuelle merket hun vurdere å kjøpe.

Er det ikke underlig at det kun en en konkret type dyremishandling det fokuseres på?

Dyrene kan altså behandles som dritt, men så lenge det ikke skjæres ut et stykke kjøtt fra bakbenet så er ullen 'good to go'?

Personlig ser jeg litt større på det og er opptatt av at dyrene har det godt og stelles godt (det gir også den beste ullen, men den er dyrere fordi godt stell ofte kan koste litt mer enn dårlig stell bl.a. mht. foring og vetrinærtilsyn), - samt at produsent har et godt samarbeid med sauenes eier, og driver sin virksomhet etisk og bærekraftig.

Så kan jeg si det fordi i dag har jeg råd til å ha den innstillingen og betale det den innstillingen koster, men ikke alle har det og jeg tenker ikke også legge sten til byren for dem som ikke har de samme muligheter som meg selv.

Endret av Lille-pus
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...