AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 To- tre ganger hver natt våkner ettåringen min. Det kan være at hun ligger på tvers i sprinkelsenga og sparker fra sånn at hun får vondt i hodet, eller at dyna er av og smukken utenfor rekkevidde. Eller tørst på vann. Jeg går alltid bort for å hjelpe henne, men nå begynner jeg å bli skikkelig trøtt og samtidig lurer jeg på om dette er normalt? Jeg venter alltid litt før jeg bistår, for å se om det går over, men jeg gir alltid etter, for jeg vil jo sove videre selv også. Jeg tar henne ikke opp av senga, koser ikke, og i det problemet er løst så sover hun videre på et blunk. Hun våkner ikke ordentlig opp, bare roper/klager i halvsøvne. Virker ikke som at det er oppmerksomhetsbehov, men at hun trenger praktisk hjelp. Men hun må vel kunne gi seg selv denne praktiske hjelpen? Føler at det hele er en dårlig vane, men hvordan vender vi om på dette-uten noen som helst form for ferberaktige metoder? Eller er det andre som også har det sånn? Anonymous poster hash: d67e7...e7f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Putt en spill-free babykopp i et hjørne i senga, strø 10 smokker overalt i senga og putt henne i en sånn sovepose så hun ikke blir kald når dyna forsvinner. Har du prøvd å vente litt før du går bort eller løper du bort umiddelbart? Ofte drømmer de masse på denne tiden og kan ligge og klage litt, vi går aldri bort før vår begynner og gråte, ikke bare klage.Anonymous poster hash: 10d9b...305
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 For meg høres dette helt normalt ut, min holdt på sånn helt frem til han var 17-18 måneder. Vi satt etter hvert en ekstra seng inn på rommet hans sånn at vi kunne gå inn der og legge oss når han våknet og påkalle oss om natten. Vi fikset det han trengte hjelp til (finne smokken, bre over e.l.), men så ga vi han ikke noe mer oppmerksomhet, bare la oss til å sove ved siden av han. Etter et par uker begynte han å våkne og påkalle oss sjeldnere om natten, kanskje én gang pr natt istedenfor 2-3 som det hadde vært tidligere. Og etter enda et par uker, det vi konsekvent gjorde det samme, fikse det som var problemet og så bare legge oss til å sove ved siden av senga hans, sluttet han helt å våkne og påkalle oss om natten i det hele tatt! Så mye av det var nok også et oppmerksomhetsbehov, og da han så at han ikke fikk noe særlig oppmerksomhet om natten, men at vi bare gikk å la oss der, så gadd han ikke rope på oss når han våknet heller.Anonymous poster hash: 0146a...4b5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Og ja, som hun over her sier, så er det veldig lurt med mange smokker i senga, vi har alltid gitt han minst 5-6 smokker når han legger seg Anonymous poster hash: 0146a...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå