Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal kjøpe en bok til min samboer (22) som ikke er verdens største lesehest.

Han har tidligere lest ringenes herre, som han likte godt.

Har noen forslag til en bok jeg kan kjøpe til han?

Vet det kommer veldig an på smak.. Men noen bøker er jo mer "guttete" enn andre.

Samboeren min er ganske tøff. Han liker action. Samtidig er han fan av filosofi og litt sprø tanker og ideer. Liker litt S.fiction.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Left Hand of Darkness av Ursula Le Guinn vil jeg anbefale. En av de beste SF-bøkene, etter min mening.

Skrevet

Hvis han liker Sci-fi, så kan jeg anbefale Peter F. Hamilton. High-tech fremtids sci-fi.

http://www.burcombe.plus.com/PeterFHamilton/

Kan begynne med Greg Mandel-bøkene, og hvis de faller i smak, begynne på Night's Dawn-trilogien. Den er ganske lang, men vel verdt lesingen!!! Mandel-bøkene er litt kortere, og greiere å komme seg inn i.

Har også lest Fallen Dragon, veldig bra. Skal lese de andre vi har etterhvert, sambo elsker disse. :)

Hvis han liker humor-fantasy, er Discworld veldig bra! Terry Pratchett er god. Han trenger ikke å begynne på begynnelsen av serien, det er bedre å begynne litt lenger ut. (De 2 første bøkene er ikke like gode som resten.)

Av norsk fabelprosa, så anbefales han å sjekke ut bøker av Jon Bing og Tor Åge Bringsværd. Og sjekk også ut Hans Fredrik Follestad - De Fire og Han Som Gjør Galt Verre. Hysterisk festlig og sær!

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...