Gå til innhold

Gutter: kommer dere til å bli med kjæresten deres når og hvis hun skal føde deres felles barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ønsker du ikke det?

Anonymous poster hash: bb531...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser hva du skriver og leser mellom linjene...

En vær mann med respekt for seg selv blir med damen som skal føde deres felles barn uansett om han liker eller hater henne.

• Liker 20
Gjest _LilleMy
Skrevet

Kjæresten min blir garantert med, han vil til og med bli med når søstrene hans føder :fnise:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du har dessverre ikke noe valg...Det er fremdeles noe av det mest meningsløse jeg har vert med på.

• Liker 1
Skrevet

Du har dessverre ikke noe valg...Det er fremdeles noe av det mest meningsløse jeg har vert med på.

Meningsløst, faktisk? Hvordan da?

Anonymous poster hash: 41383...272

• Liker 19
Skrevet

Ja hvorfor skulle det være et spørsmål en gang? De er da to om å få barn.

Skal faren sitte hjemme, mens moren er på sykehuset og presser ut en 1-3 kg's baby? Nei...

Anonymous poster hash: 01c81...755
  • Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Meningsløst, faktisk? Hvordan da?

Jeg hadde ingenting der å gjøre. Absolutt ingenting! Der var jeg kun i veien og hadde null å bidra med. Men for all del, det er ikke min feil alene.

Skrevet

Skal faren sitte hjemme, mens moren er på sykehuset og presser ut en 1-3 kg's baby? Nei...

Husk de som får over 4 kg også da!! ;)

• Liker 4
Skrevet

Jah, stakkars menn ;)

Heldigvis er de fleste menn ganske lystne på å se sitt eget barn komme til verden, og gjør hva de kan for å støtte sin gravide og fødende partner.

Anonymous poster hash: a9c6f...e6c

• Liker 8
Skrevet

3-4 er vel mer normalen?

• Liker 5
Skrevet

Synes synd på de mennene som tvinges eller blir presset til å være med på fødselen. For mange blir det et psykisk traume som forandrer både måten de ser sin kjæreste og samlivet på i negativ rettning. Men det er selvsagt et tabu det ikke er lov å snakke om.

Fødselen min var dramatisk og en av hovedårsakene til at han valgte å gå et par måneder senere. Han klarte ikke å se på meg på den samme måten igjen og han ble både psykisk og fysisk dårlig av disse tankene og opplevelsen og fikk faktisk diagnosen post-traumatisk stresslidelse. Barnet har han et godt forhold til nå, men ikke til meg. I vårt tilfelle var det jordmor som pushet på og dyttet han foran seg inn på fødestua, selv om vi hadde avtalt oss to imellom at det var helt greit at han ikke ville være midt oppi det.

Å si at de som ikke blir med på fødselen ikke er "mann" nok, en drittsekk og unnasluntrer er så nedlatende holdninger at jeg blir helt kvalm.

Anonymous poster hash: 297e8...994
  • Liker 24
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jah, stakkars menn ;)

Heldigvis er de fleste menn ganske lystne på å se sitt eget barn komme til verden, og gjør hva de kan for å støtte sin gravide og fødende partner.

Det er ikke alltid at en får lov til det da... Selv om det er absolutt tvang å være med.

Skrevet

Jeg hadde ingenting der å gjøre. Absolutt ingenting! Der var jeg kun i veien og hadde null å bidra med. Men for all del, det er ikke min feil alene.

Føles det slik for hennes del også, at du liksågodt kunne vært hjemme? Med tanke på at det ikke var din feil alene, hva burde eventuelt vært annerledes? Noen ganger er det jo utrolig betryggende å bare ha noen nære og kjære der, selv om det ikke er noe konkret de kan gjøre.

Til HI; samboeren min tar det som en selvfølge at han skal være med, når den tid kommer.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Føles det slik for hennes del også, at du liksågodt kunne vært hjemme? Med tanke på at det ikke var din feil alene, hva burde eventuelt vært annerledes? Noen ganger er det jo utrolig betryggende å bare ha noen nære og kjære der, selv om det ikke er noe konkret de kan gjøre.

Til HI; samboeren min tar det som en selvfølge at han skal være med, når den tid kommer.

Hun blir like sur hver gang (som er hvert skuddår om så ofte) jeg sier det høyt. Da er det en helt annen versjon av virkeligheten hun presenterer. Vi er IKKE enige om det der for å si det pent ;)

Ting som kunne blitt gjort annerledes blir litt for mye negativt om en kvinne jeg ikke kan leve med, men som er en fantastisk mor for mine barn. Så der går jeg ikke. Poenget er uansett at det er ikke for alle å følge samfunnets forventninger, det kan gjøre vondt verre.

Skrevet

Dette pratet vi egentlig aldri om. Det var implisitt at han skulle være med på og dele dette med meg. Vi støtter hverandre gjennom tiden og smerte det tar.

Å være partnere betyr mye for oss begge!

• Liker 3
Skrevet

Oooog der går du i manne-fella på fødestua. Du er ikke der for å bidra. Du er ikke lege, jordmor eller sykepleier. I all verden hadde du forventa du skulle gjøre der? Ja, du er sikkert i veien. Igjen, hva hadde du forventa? Du er der for å støtte partneren din som er i ekstreme smerter fordi hun føder deres barn. Og for det synes jeg virkelig en skal svelge masse for å være der om kvinnen ønsker det. Er vel ingen bedre situasjon å si ta det som en mann på.

Anonymous poster hash: c19d2...984

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig må en være med, navlestrengen klipper seg jo ikke av seg selv!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...