Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi er ei gruppe på ca. 25 jenter(litt usikkert) som skal spare opp mest mulig penger til russetiden. Det er over to og et halvt år til, men vi prøver å starte så tidlig som mulig.

Jeg lurte på om noen har noen ideer til dugnader, sponsorer osv? Hvem skal vi spørre? Hva som selger best osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vel tidlig ute. Kanskje en ide vente litt og se om alle fullfører (på samme skole).

Anonymous poster hash: 3709f...740

Skrevet

Varetelling matbutikk? Nedvasking av lokaler?:-)

Skrevet

Sett opp lapper om at dere kan lufte hunder, renske takrenner, rake løv, strø is om vinteren, måke snø, handle for eldre, hva som helst av slike småjobber.

Jeg og min russegjeng gjorde det, vi tjente flere titallstusen på et år, og vi var var bare 10 stykker. :)

Utrolig hvor fort ryktet sprer seg og folk som trenger hjelp .

Anonymous poster hash: ea6e3...b30
Skrevet

Jeg sparte ikke så mye til russetiden selv, da jeg ikke skulle ha russebuss/bil (og dermed ikke trengte like mye). Så jeg vet ikke hvordan andre har gjort det i forhold til sparing. Men regner med de fleste jobber, gjør dugnad o.l.

-De av dere som ikke har jobb, kan i hvertfall prøve å skaffe jobb. Da har man i hvertfall en mer fast inntenkt framover og i tillegg en jobb å gå til etter russetiden. (Greit å ha en fast jobb i tilfelle du/dere skulle låne litt av foreldre f.eks. og skal betale tilbake i ettertid).

-Heng opp lapper i butikker (spør om lov først) hvor dere tilbyr diverse tjenester. f.eks. utvask av leiligheter/hus, hagearbeid, lettere malingsarbeid, vasking av biler o.l. (Dere kan også legge dette ut på småjobber på finn.no.

-Hva med å tilby dere å vaske ut etter venner/bekjente som har hatt fest? Mot et greit beløp.
-Selge ting dere ikke har bruk for på kjøpe-selge-bytte på FB eller finn.no
-Kanskje dere som skal spare sammen kan bli enige om å heller spare pengene enn å gi gaver til hverandre ved jul og bursdager? (Blir jo en del penger dersom dere pleier å gi gaver til hverandre).
-Dropp unødvendige restaurantbesøk, byturer, shoppingturer o.l.
-Lag matpakkene hjemme fremover. Om dere pleier å kjøpe lunsj i kantinen eller på butikken så går det en del penger.

Ellers så bør dere bli enige om at de som skal være med å spare sammen sparer like store summer. Begyn med et greit beløp som dere tror alle kommer til å klare. Og så kan dere planlegge ut i fra det beløpet i første omgang og heller spare mer om alle klarer det.

Dere må også huske på at dere (hver person) kan tjene maks 6000kr av en dere arbeider for. Legger ved en link som kan være lurt å lese http://www.dinepenger.no/regler/flere-skattefrie-kroner-aa-tjene-paa-smaajobber/22812944

Skrevet

Legg vekk 200 kr pr mnd. Da er dere oppi 6000 hver når russetiden begynner.

Anonymous poster hash: 84619...258
Skrevet

Legg vekk 200 kr pr mnd. Da er dere oppi 6000 hver når russetiden begynner.

Anonymous poster hash: 84619...258

Hva får deg til å tro at 6k er nok? Vi betalte nesten 100k hver, når vi var på bæss as. Enten har du cash nok, eller så fortjener du ikke å være på ræssbæss :hjerte:

Anonymous poster hash: ff9d8...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...