Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok... så jeg er litt gira nå, selv om jeg ikke burde være det. Kommer nok ikke til å bli noe ut av dette uansett, men må vel prøve. Jeg la til ei jente på facebook. La ho til fordi jeg har sett ho på bussen et par ganger i fjor, og ho bor i nærheten av meg. Tror ho smilte til meg et par ganger på bussen, men det var ikke noe jeg hadde tenkt over. Hun er et år yngre enn meg. Jeg er 18.

Så, ja, jeg la ho til, og spurte om det var ho jeg hadde sett på bussen. Ho sa at det kanskje var det. Spurte litt om skole og videre utdanning, og der matcher ho meg jævla bra i hva jeg ønsker selv og for en mulig partner. Vi ønsker begge å gå videre på universitet. Hun er litt usikker på hva hun skal studere, men det er jo helt vanlig. Vi er begge litt "loners" og bruker mye tid for oss selv hjemme, og er lite med venner på fritiden.

Jeg spurte hva ho gjorde på hjemme, og ho sa at ho leste litt bøker, tegnet og skrev litt. Jeg svarte da med å si at jeg ønsket jeg greide å lese bøker, men jeg går så kjapt lei det, og at jeg heller ser på serier. Da svarte ho at ho ikke har greid å lese så mye i det siste, og ser mer på serier. Jeg spurte hva hun ser på av serier, hun svarte med Supernatural, Sherlock, Doctor Who og slikt. Da riska jeg og sa at jeg likte å se på Anime, + ramsa opp en liten liste med diverse serier jeg har sett på. Hun kommenterte da "omg ser du på anime?? jeg elsker anime! hva har du sett på?"

Det siste avsnittet der skjedde i sanntid som jeg skrev dette her, og er nå enda mer gira enn når jeg startet å skrive dette innlegget.

Så nå er spørsmålet... Vi har bare snakket sammen siden kl 2 i dag... er det alt for tidlig å spørre om vi skal finne på noe nå i helga? Hun sa selv at hun ikke bruker mye av fritiden med venner, så jeg ville ikke trodd at hun har noen spesielle planer for helga, og hun bor nok ikke langt unna meg heller.

Eneste jeg ser på som et mulig problem er at ifølge FB-profilen hennes, så er hun muslim. Jeg har ikke noe imot det, men jeg vet jo ikke hvor seriøst ho tar religionen sin. Burde jo prøve å bli kjent med ho uansett, så får jeg etterhvert se om det kan være et problem eller ikke.

Så... skal jeg bare spør om ho har lyst til å finne på noe? Spørre om ho har lyst til å stikke over til meg å se på anime? Eller bør jeg vente, ta det litt rolig? Kanskje ikke sende så mange meldinger?

Eh, jeg suger på dette. Help, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør heller om å finne på noe NESTE helg, da har dere fått chattet litt mer. Bare fortsett å chat med henne denne uka,og onsdag så spør du henne.

Ikke skriv vil du finne på noe? Ha en plan klar,si at du skal på et eller annet og spør om hun er interessert i å være med. Finn noe neste helg som dere kan delta på,uansett hva det er..vær litt kreativ.

Spør du denne helga blir det for mye press,det blir så plutselig og påtrengende liksom.

• Liker 3
Skrevet

Spør heller om å finne på noe NESTE helg, da har dere fått chattet litt mer. Bare fortsett å chat med henne denne uka,og onsdag så spør du henne.

Ikke skriv vil du finne på noe? Ha en plan klar,si at du skal på et eller annet og spør om hun er interessert i å være med. Finn noe neste helg som dere kan delta på,uansett hva det er..vær litt kreativ.

Spør du denne helga blir det for mye press,det blir så plutselig og påtrengende liksom.

Ok, takk :)

Jeg er litt dårlig på å finne på ting å snakke om i lengden.. men med tanke på at ho her hadde mer til sammen med meg enn noen andre jenter jeg har fått kontakt med før, så vil jeg nok ha litt å snakke om :D

Ja, planen var å spørre om ho ville komme over til meg (eller meg til henne, hvis det passer bedre for hennes del...), og at vi skulle se på serier, spise noe god mat, o.l.

Jeg kommer til å snakke en del mer med henne, men jeg har ikke fått inntrykket av at hun er mye ute og finner på ting, og det er ikke jeg heller. Ho sa selv at ho foretrekker å være hjemme og slappe av. Så, om verken av oss er ute-mennesker, kan det være litt vanskelig å være kreativ.

Hun virker litt nerdete, sånn som meg selv. Kanskje hun ville likt kortspill? Som MTG og Duel Masters? Ikke at dere her har hørt mye om slikt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...