Gå til innhold

Hvor vanlig er det å bli sammen for alltid i ung alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Jeg er 20 år, og kjæresten min er 23 år. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, vært sammen siden januar.

Vi har prata et par ganger om fremtiden, barn, bo sammen osv.. altså, langt frem i tid. Vi prater bare så langt frem i tid at det er veldig, veldig fjernt og ikke sikkert. Ingen av oss har anledning til å få barn før om 3-4 år. Og tror ikke jeg ville fått barn sammen med noen før jeg hadde vært sammen med personen i minst 2-3-4 år uansett.

Saken er bare den, at jeg er redd for at det ikke blir oss to for alltid.. Jeg håper og ønsker det, men vet jo at jeg er ung enda, og at ting fort kan snu.

Så er jeg redd for om det evt. blir slutt med kjæresten, så finner jeg aldri noen andre, og må forbli singel og barnløs resten av livet.. :(

Dette begynner å gå hardt utover meg, tenker mye på det. Jeg tenker nesten at om det ikke er 100 % sikkert at det vil bli oss to for alltid, så ser jeg ikke noen vits å forbli i forholdet. Vil ikke sløse tiden.. Vil egentlig bare ha alt betrygget og bekreftet.. :( Har ikke fortalt han om at jeg tenker mye på dette.

Jeg er veldig glad i han, og han betyr så utrolig mye!! Han føler det samme tilbake.

Vet ingen av dere kan spå fremtiden min, men er det noen her som har holdt ut sammen fra dere var unge studenter?

Anonymous poster hash: d561c...202
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri noensinne. Slutt å se på disneyfilmer og kom deg ut i den virkelige verdenen!

Anonymous poster hash: 4ce06...f88

Skrevet

Vi er 27 og 28 og har vært sammen i 11 år :-)

Min farmor og farfar har vært sammen siden de var 16 (over 80 år er de nå).

Mamma og pappa ble sammen da mamma var 19 og pappa 22, fortsatt gift.

Jeg har et vennepar som også møtte hverandre på skolen, og har vært sammen like lenge som jeg og min mann.

Jeg har 7 tanter/onkler. Alle giftet seg en gang i 20-årene. 2 av tantene/onklene mine er skilt. De siste 5 parene er sammen enda (og har vært det i minst 20 år hver).

Det skjer fortsatt at folk finner hverandre nær man er unge og holder sammen! Mange skiller seg ja, men minst like mange skiller seg ikke.

Anonymous poster hash: 4b07b...3f7

• Liker 5
Gjest krokodillen
Skrevet

det finnes alltids dem som er sammen for alltid selv om de blir sammen unge. men disse tilhører ikke flertallet for å si det sånn

Gjest krokodillen
Skrevet

Vi er 27 og 28 og har vært sammen i 11 år :-)

Min farmor og farfar har vært sammen siden de var 16 (over 80 år er de nå).

Mamma og pappa ble sammen da mamma var 19 og pappa 22, fortsatt gift.

Jeg har et vennepar som også møtte hverandre på skolen, og har vært sammen like lenge som jeg og min mann.

Jeg har 7 tanter/onkler. Alle giftet seg en gang i 20-årene. 2 av tantene/onklene mine er skilt. De siste 5 parene er sammen enda (og har vært det i minst 20 år hver).

Det skjer fortsatt at folk finner hverandre nær man er unge og holder sammen! Mange skiller seg ja, men minst like mange skiller seg ikke.

Anonymous poster hash: 4b07b...3f7

tull. flertallet av dem som finner hverandre i tidlig 20 åra bryter opp. er neppe noe 50/50 statestikk her.

du snakker om skillsmisse, der er det ca 50/50 men det er noe helt annet. det var heller ikke spørsmålet hennes

Skrevet

Jeg er 36 og vært sammen med mannen min siden jeg var 18.

• Liker 2
Skrevet

Aldri noensinne. Slutt å se på disneyfilmer og kom deg ut i den virkelige verdenen!

Anonymous poster hash: 4ce06...f88

Dagens minst fornuftige svar.

Gratulerer!

• Liker 13
Skrevet

Man har kanskje sine forhåpninger om at det vil vare, jeg har vært sammen med 2 stk. og trudde begge var noen jeg kunne leve med resten av livet. Forelskelsen tok slutt og når krangel etter krangel dukket opp var egentlig løpet kjørt. De var aldri rett for meg, jeg tok det beste jeg kunne få der og da.
Jeg er 20 år som deg, og er livredd for å ende opp alene. Men nå skal jeg få meg selv på 100 % rett kjør når det gjelder og finne ut hvem jeg er og hva jeg ønsker i en mann :)
Man skal aldri si aldri, kanskje varer forholdet deres! :)

Skrevet

Jeg ble sammen med mannen min da vi var 17 og 18, og vi feirer sølvbryllup om to år. :) Så veldig vanlig er det vel ikke, men jeg kjenner flere som har vært sammen siden rundt 20-årsalderen.

Jeg synes du har litt feil fokus på forholdet deres. Er det meningen at det skal bli dere to, så blir det det. Hvis ikke, har du ikke sløst bort tid, men fått deg noen erfaringer å vokse på. Forholdet deres er ikke verdiløst om dere ikke ender opp med å gifte dere og få barn. Slapp av og nyt! :)

• Liker 9
Skrevet

Det kan gå, og det kan ikke gå. Går du ikke inn 100% går det garantert ikke. Jeg har gått inn 100% i to forhold og endt opp knust, men jeg angrer ikke.

• Liker 2
Skrevet

Eg var rett før 18 når eg møtte sambuaren min, han var nesten 21. 4 år etter eig vi leilighet ilag, og har "faste" planar for framtida mtp. born og giftermål. Så lenge begge er 100% inn i forholdet og vil det same, ser eg ingen grunn til at forholdet ikkje skal fungere :-)
- Ja, mange går frå kvarandre. Men så lenge dykk planlegg framtida og utdanningsplanar som eit par, istadenfor kvar for dykk, kan det gå bra!
Snakk med kjæresten din så han veit kva du føler. Tvilar det er mange som vil vere i eit forhold om dei ikkje trur det vil vare :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg traff min forlovede som 15-åring. Vi har vært sammen i 8 år nå. :-)

Masse opp-og-ned-turer, men det er verdt å ikke gi opp i motgang.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært sammen med typen i 5år nå og vi møttes når jeg var 18. Men altså, det er jo ikke alderen det kommer an på? Du kan jo finne en du passer bra med når er 15 like godt som når du er 35. Jeg tenker i hvert fall at om det er en bra match kan man finne kjærligheten i alle aldre...

Gjest _LilleMy
Skrevet

Søsteren min og kjæresten er 19 og 20 og har vært sammen i 5 år. Kjenner også mange som har vært sammen fra ungdomsskolen, som nå er i 30-40 årene :)

Skrevet

Møtte kjæresten når jeg var 16, det er 6 år siden. Still going strong ;)

Anonymous poster hash: 101de...f26
Skrevet

Altså, om du går rundt å tenker på dette hele tiden, så er det dømt til å gå galt. Nyt tiden og lev livet. Gjør hver deres ting, ikke flytt for fort sammen, få drømmeutdanningen din osv. Det er viktig å ikke bli for oppslukt i kjæresten. Lev ut ungdomstida di, og gjøre det du har lyst til selv om du har kjæreste. (Tenker på reising, være med venninner osv)

Om det er meningen at det skal være dere, så blir det det. (Men så klart så må man jobbe for forholdet og)

Anonymous poster hash: dd498...f66
  • Liker 1
Skrevet

Flyttet sammen med mannen min for 5 år siden, nå er vi gift og venter barn om under 3 måneder. Vet selvfølgelig ikke om det holder for alltid, men går veldig fint nå :)

Anonymous poster hash: 22111...cd5

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 24 og samboeren min 22, vi har vært sammen i 3,5 år, fra han var 18 og jeg var 20 :) Vi er nyforlovet og happy <3

Skrevet (endret)

Selvsagt kan det gå, men det krever at begge går inn for det, og er villige til å jobbe litt når det butter i mot. Det vil komme oppturer og nedturer, det vil være perioder med lite lidenskap og ting som kommer i veien, og perioder der dere føler dere som nyforelskede igjen. Det er viktig å være realistisk, livet er ikke som på film. Jeg husker ikke hvor jeg har lest det, og tilgi meg hvis jeg tar helt feil, men man kjenner ikke hverandre ordentlig før etter fire år (selvsagt vil dette variere, men det er sjeldent en god idé å binde seg ved giftemål eller planlegge å få barn etter noen mnd).

Mitt råd er å slutte å bekymre deg så mye. Du vil aldri kunne vite med 100 % sikkerhet at det blir dere for alltid, selv hvis du går videre og finner deg en ny. Life happens. Sats på forholdet, gitt at han er en bra fyr som har de viktigste tingene du er ute etter. Ikke stress :) Og skulle det ikke bli dere to, så finnes det andre der ute! Legg fra deg tankene om å forbli singel og barnløs, du er ung og du har hele livet foran deg.

Endret av Aryamili
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Husker hvordan folk sa til meg at jeg var så ung(22 år) og kom til å finne meg en annen når jeg ble eldre.Han var også min første kjæreste, i dag er vi gift. Vi er 33 og 38 år og vært sammen i 11 år. Selvfølgelig har vi hatt våre strider, men ingen forhold er vel perfekte. Ingen kan spå fremtiden. Enten blir det dere, eller så blir det en annen. Håper uansett at dere blir lykkelige begge to:)

Endret av wintergirl
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...