Gå til innhold

Kalorier i buljongterning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er 5kcal/1 dl ferdig buljong, blir det da 25 kcal i 5dl ferdig buljong?

Anonymous poster hash: 4b3e6...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker 1 terning, men øker kaloriene for hvor mye vann jeg bruker?:S haha herrgud så dust jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen kalorier i vann, ergo vil ikke kaloriene øke med mindre du tilsetter mer buljong.

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står på pakken at du skal bruke 1 terning på 5 dl vann så er kcal/dl beregnet ut i fra det. Da er det 25 kcal i en buljongterning, uavhengig av hvor mye vann du tilsetter. Vann er helt kalorifritt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker 1 terning, men øker kaloriene for hvor mye vann jeg bruker?:S haha herrgud så dust jeg er.

:D

Anonymous poster hash: 4e7a3...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvis det står på pakken at du skal bruke 1 terning på 5 dl vann så er kcal/dl beregnet ut i fra det. Da er det 25 kcal i en buljongterning, uavhengig av hvor mye vann du tilsetter. Vann er helt kalorifritt.

edit: feilpost

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo regne ut ifra tørrvare? Hvis du har buljong som feks har 250kcal/100g tørrvare, så veier du bare terningen før du bruker den. Og da tar du 250/100*vekta på terningen= antall kalorier. Så hvis terningen veier feks 11g så er det 27,5 kalorier i den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...