AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Hei. Jeg har lyst til å bruke et år på å jobbe som frivillig i land som er rammet av krig/konflikter, for eksempel Syria. Noen som har erfaring? Tips? Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne! Hvilke organisasjoner bør jeg søke igjennom? Virker som man må ha en bachelorgrad for å kunne jobbe gjennom FN, men jeg vet ikke om det gjelder absolutt alle former for frivillighetsarbeid.. Jeg er 25 år gammel, hvis noen skulle lure. Takker for svar! Anonymous poster hash: 90bc3...775
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Hei. Jeg har lyst til å bruke et år på å jobbe som frivillig i land som er rammet av krig/konflikter, for eksempel Syria. Noen som har erfaring? Tips? Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne! Hvilke organisasjoner bør jeg søke igjennom? Virker som man må ha en bachelorgrad for å kunne jobbe gjennom FN, men jeg vet ikke om det gjelder absolutt alle former for frivillighetsarbeid.. Jeg er 25 år gammel, hvis noen skulle lure. Takker for svar! Anonymous poster hash: 90bc3...775 Ta kontakt med Profetens Ummah. De verver frivillige til Syria. Anonymous poster hash: b93ec...f9e 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Generelt er organisasjonene uinteressert i å ha med folk uten annet å fare med enn at de vil redde verden. De trenger sykepleiere, leger, lærere, logistikere og andre som kan delta uten å måtte få faglig opplæring. Her kan du lese historer fra enkelte som har dratt ut med Leger uten grenser: http://www.legerutengrenser.no/Vaart-Arbeid/Siste-utsendte/Ina-%C3%98stensvig Her er en liste over hva slags folk de trenger: http://www.legerutengrenser.no/Jobb-for-oss/Kan-du-bli-feltarbeider Anonymous poster hash: e2f80...3d0 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Hei. Jeg har lyst til å bruke et år på å jobbe som frivillig i land som er rammet av krig/konflikter, for eksempel Syria. Noen som har erfaring? Tips? Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne! Hvilke organisasjoner bør jeg søke igjennom? Virker som man må ha en bachelorgrad for å kunne jobbe gjennom FN, men jeg vet ikke om det gjelder absolutt alle former for frivillighetsarbeid.. Jeg er 25 år gammel, hvis noen skulle lure. Takker for svar! Anonymous poster hash: 90bc3...775 Jeg vil advare deg mot å reise til Syria nå. Det er stor fare for å bli drept eller kidnappet. Røde Kors (Røde Halvmåne) og Leger Uten Grenser har kanske fortsatt noen medarbeidere der, men de fleste er nok lokale. Jeg har selv jobbet i utlandet. Men jeg, og de jeg jobbet sammen med, hadde relevant utdanning. Du kan jo ta kontakt med ulike hjelpeorganisasjoner og høre om hvilke muligheter du har. Bra at du vil hjelpe til! Behovet er stort! Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: 31d0f...1bb 1
Gjest Exterminate Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Generelt er organisasjonene uinteressert i å ha med folk uten annet å fare med enn at de vil redde verden. De trenger sykepleiere, leger, lærere, logistikere og andre som kan delta uten å måtte få faglig opplæring. Dum formulering etter min mening, men jeg skjønner hva du mener. Jeg får håpe det finnes en oppgave for "folk som meg" i hjelpetrengelde land også! Takk svar dere andre også! Kan du fortelle meg om hva Profetens Ummah er? Jeg vil arbeide med en nøytral organisasjon.
Gjest Exterminate Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Skjønner ikke hvorfor jeg haket av AB i OP forresten
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Dum formulering etter min mening, men jeg skjønner hva du mener. Jeg får håpe det finnes en oppgave for "folk som meg" i hjelpetrengelde land også! Takk svar dere andre også! Kan du fortelle meg om hva Profetens Ummah er? Jeg vil arbeide med en nøytral organisasjon. Tror nok det var ment ganske sarkastisk at du skulle kontakte Profetens Ummah. Tror også du burde sette deg inn i hva f eks det er for noe, før du vurderer å reise til Syria..... Anonymous poster hash: 5af7c...a8e 1
Gjest Exterminate Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 Flott, jeg støtter bruk av sarkasme over internett! (oops, det var visst sarkasme) Hvis dere ikke har noe bedre å gjøre enn å få ut gørr på KG, gjør det i deres egne tråder vær så snill. Selvsagt har jeg tenkt å sette meg grundig inn i dette, det trenger jeg ikke å høre. Det jeg derimot er interessert i, og etterspør er erfaringer og tips, slik at jeg til slutt kan bli så opplyst som mulig. Så - pell dere vekk hvis dere ikke har noe relevant å dele Takk!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 Flott, jeg støtter bruk av sarkasme over internett! (oops, det var visst sarkasme) Hvis dere ikke har noe bedre å gjøre enn å få ut gørr på KG, gjør det i deres egne tråder vær så snill. Selvsagt har jeg tenkt å sette meg grundig inn i dette, det trenger jeg ikke å høre. Det jeg derimot er interessert i, og etterspør er erfaringer og tips, slik at jeg til slutt kan bli så opplyst som mulig. Så - pell dere vekk hvis dere ikke har noe relevant å dele Takk! Du sier at du er 25, men ikke noe om hva slags utdannelse og kompetanse du har. Som en over her sier, det er ikke nok med å ha et ønske om å bidra, man må faktisk også ha noe å bidra med. I de krigsherjede områdene er det få hjelpeorganisasjoner inne, og som det sies over her, de fleste som jobber der er lokale ansatte da det er for farlig for utlendinger. Så for å komme med noen tips, så må vi nesten vite hva du kan bidra med. Og hvis du ikke har noen formell kompetanse, så beklager jeg å måtte si det, men da kan du neppe bidra med noe man faktisk trenger i de ekstremt rammede områdene i f.eks. Midtøsten. Anonymous poster hash: 39689...f62 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 Som andre har sagt over her så kan du se litt av hva som trengs på leger uten grenser osv. Har du ingen relevant utdannelse eller erfaring så kommer du ganske langt ned i bunken. Da er alternativene og hjelpe til på barnehjem eller "redde" løver (men det koster som regel penger i tillegg til at du jobber frivillig. Anonymous poster hash: de71b...e3f 2
Gjest Meeh Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 (endret) Send pengene for kost og losji og reise i bistand, eller jobb ett år og send alt til fattige, så hjelper du flere og slipper å risikere å ende opp som disse: http://www.thelocal.it/20140821/isis-kidnap-italian-aid-workers-marzullo-ramelli Selv om vestlige som reiser ned til krigsområder hjelper i og for seg selv, så går spinningen opp i vinningen når lokale myndigheter og vesten hvert år må bruke milliarder på å få tilbake gisler. Folk med ikke-relevant utdannelse er også nærmest verdiløse i dagens krigsområder. Skal du dra til krigssoner, dra først når du har etterspurte kunnskaper som kan gis videre til store mengder folk. Helse, hygiene, håndtering av miner, logistikk osv. Endret 22. august 2014 av Meeh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå