Gå til innhold

Har kondisjonstrening noen hensikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet at man forbrenner kalorier av kondisjonstrening, og at man må ha kaloriunderskudd for å gå ned i vekt! Vet også at det har helsegevinster, som bedre hjerte osv. :)

Men kan man få fin kropp av å jogge/ gå fort med stigning på tredemølle? :)

Jeg skal ned noen kilo, og er medlem av treningsstudio. Det er nesten bare tredemølla jeg er komfortabel på når jeg er på senteret.. Liker ikke å trene på apparater og med vekter når det er andre folk i nærheten.. :(

Men jeg vil gjerne bli stram, og få en større og strammere rumpe, samt mage og lår! Hjelper tredemølle med stigning på dette?

Liker å kjenne at jeg blir svett og sliten, da får jeg god samvittighet. Om jeg bare tusler rundt på styrkeapparatene føler jeg at jeg drar hjem uten å ha trent, selv om jeg er støl dagen etter! Går det evt. ann å kombinere?

Vil gjerne bli strammere, kvitte meg med cellulitter, og få sprettrumpe! Hva skal til? :)

Spiser mellom 1200-1900 kcal daglig. Varierer veldig med hvor lenge jeg sover, om det er jobb/skole, hva som er til middag etc.. Noen dager spiser jeg litt for lite, mens andre er jeg nesten oppe i 2000. Ifølge ulike tester på nettet, trenger jeg 1680 kcal daglig for å gå ned 0,5 kg i uka. :)

Anonymous poster hash: 96f51...0e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper på oksygenopptaket. En blir i bedre form. En blir en tynnere versjon av seg selv (om kostholdet er på plass). En former til en viss grad kroppen, men til det er styrketrening utvilsomt bedre.

Anonymous poster hash: 5bd45...848

Skrevet

Det hjelper på oksygenopptaket. En blir i bedre form. En blir en tynnere versjon av seg selv (om kostholdet er på plass). En former til en viss grad kroppen, men til det er styrketrening utvilsomt bedre.

Anonymous poster hash: 5bd45...848

Det var det jeg lurte på, om det formet kroppen på noen måte! :) Takk!

Så om jeg trener litt styrke, som glute-bridge, knebøy, situps og litt rundt på apparater i ca. 20 min, og lar det meste av treningsøkten bestå av kondisjon, så vil jeg kunne få en finere kropp? Om jeg samtidig passer på kostholdet da, men det gjør jeg. :)

Skrevet

Det var det jeg lurte på, om det formet kroppen på noen måte! :) Takk!

Så om jeg trener litt styrke, som glute-bridge, knebøy, situps og litt rundt på apparater i ca. 20 min, og lar det meste av treningsøkten bestå av kondisjon, så vil jeg kunne få en finere kropp? Om jeg samtidig passer på kostholdet da, men det gjør jeg. :)

Jeg brukte å ta kondisjonstreningen først, og deretter ta styrkeøvelsene, pga at kroppen uansett trenger å være oppvarmet (minimum 10 min oppvarming med kondisjonsøvelser som roing, sykling, tredemølle el.l)) før man tar styrkeøvelser. Jeg fikk fin effekt av dette. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: dd514...a75

Gjest Runforit
Skrevet

Sprettrumpe får en av tung styrke.

En løpekropp er slank og definert og med rett kosthold med nok og næringsrik mat så ser en fit ut fremfor mager.

Jeg driver kun med jogging og jeg har fått en kropp som dette.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Det som er veldig rart her inne er fokuset på hvordan man skal trene for å få et visst utseende. "Før i tiden" fikk man en atletisk kropp fordi man drev med en idrett eller type trening som gjorde at kroppen ble slik. Altså er resultat av trening - formålet var som oftest idrettslige prestasjoner og treningsglede. Her på kvinneguiden vil man ha utseende, ikke treningsgleden og idrettsprestasjonene.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Det som er veldig rart her inne er fokuset på hvordan man skal trene for å få et visst utseende. "Før i tiden" fikk man en atletisk kropp fordi man drev med en idrett eller type trening som gjorde at kroppen ble slik. Altså er resultat av trening - formålet var som oftest idrettslige prestasjoner og treningsglede. Her på kvinneguiden vil man ha utseende, ikke treningsgleden og idrettsprestasjonene.

Bare så det er sagt så startet jeg å jogge for å bedre kondisen. Resultatet av det er kroppen jeg har i dag.

Når det er sagt så synes jeg det er bedre at en faktisk vet at en viss type trening kombinert med et godt kosthold gir en en kropp man ønsket fremfor sinnsyke dietter og sulting.

Endret av Runforit
Skrevet (endret)

Bør vel være opp til hver og en hva slags mål man har med treningen og er vel ikke noe mer høyverdig å jobbe for idrettsprestasjoner og treningsglede enn å se bra ut. Mest effektivt å jobbe direkte mot målet sitt og ikke mot alle andre mulige mål. Og sikkert ikke få som får treningsglede av å se fremgangen i hvordan man ser ut.

Endret av Summers
Skrevet

Bør vel være opp til hver og en hva slags mål man har med treningen og er vel ikke noe mer høyverdig å jobbe for idrettsprestasjoner og treningsglede enn å se bra ut. Mest effektivt å jobbe direkte mot målet sitt og ikke mot alle andre mulige mål. Og sikkert ikke få som får treningsglede av å se fremgangen i hvordan man ser ut.

Jeg kan ikke si meg enig. Jeg syns det er ingenting aktverdig å være selvopptatt, selvsentrert og opptatt av andres vurdering av egen kropp. Det er ganske sykt egentlig, å bruke energi på slike innsnevrede mål.

Jeg har lurt på om Norge er i særklasse når det gjelder så omfattende navlebeskuende fokus på eget utseende blant unge mennesker?

Anonymous poster hash: ac23b...d0d

Gjest Absolutt
Skrevet

Helt klart. Men det gjelder ikke bare kvinneguiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...