AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #1 Del Skrevet 22. august 2014 De siste årene har vi måttet forholde oss til It's learning for å få info og oppdateringer om hva som skjer på skolen, både mtp barna og aktiviteter, frister, infoskriv, osv. I løpet av de to årene som har gått siden skolen tok i bruk It's learning kan jeg vel telle på en hånd de gangene jeg har hatt en vellykket innlogging. Nå har jeg forsøkt å logge på i dag, via bank-id, men kommer ikke videre derfra. "Har du prolemer, kontakt skolen". Som bruker hundre år på å komme med et svar om at de ikke vet hvor problemet ligger. De gangene jeg i det hele tatt har lykkes med å logge på, har jeg opplevd It's learning som grusomt lite brukervennlig. Det er vanskelig å navigere seg rundt, det finnes ingen logikk, det er rotete, og man ender opp med å skjønne nada. Regner de med at de fleste av oss er fullbefarne it-folk, eller? Jeg er bare en forelder som vil ha info fra skolen vår, og jeg er ikke flink når det kommer til data, det må vel være lov? Flere som opplever problemer og som synes It's learning er lite brukervennlig for folk flest, eller er det bare jeg som er dum? Anonymous poster hash: 54c3b...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 22. august 2014 #2 Del Skrevet 22. august 2014 Du er ikke den eneste: http://www.bt.no/meninger/kronikk/Styr-unna-Itslearning-3149107.html http://www.bt.no/nyheter/Tek-skulen-inn-i-mobilalderen-3126915.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #3 Del Skrevet 22. august 2014 Du er ikke den eneste: http://www.bt.no/meninger/kronikk/Styr-unna-Itslearning-3149107.html http://www.bt.no/nyheter/Tek-skulen-inn-i-mobilalderen-3126915.html Akkurat. Helt utrolig. "Bare i Norge" tenker jeg. Anonymous poster hash: 744b5...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #4 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg avskyr det, sliter kjempemasse med å finne frem der! Jeg er ikke særlig datakyndig, så det lager en del trøbbel for meg som student, har liksom mer enn nok med å holde fokus på forelesning. Og nå må jeg følge med for barna mine mtp skolen og barnehagen også?!?! Jeg vil ha de gode, gamle stensilene tilbake!!!! Anonymous poster hash: e14fa...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #5 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg avskyr det, sliter kjempemasse med å finne frem der! Jeg er ikke særlig datakyndig, så det lager en del trøbbel for meg som student, har liksom mer enn nok med å holde fokus på forelesning. Og nå må jeg følge med for barna mine mtp skolen og barnehagen også?!?! Jeg vil ha de gode, gamle stensilene tilbake!!!!Anonymous poster hash: e14fa...1ad Ja, det er forferdelig frustrerende. Å gå tilbake til stensiler er vel å sette det litt på spissen. Jeg er ikke spesielt glad i sløsing med papir heller, men hva er galt med fellesmail for å spre info fra skolen? Vi fikk beskjed om at det lå et skriv som måtte undertegnes og returnesers skolen i dag - på It's learning..!? Ikke kommer jeg inn, og skal jeg undertegne noe, må jeg vel først ta en utskrift, deretter skanne dokumentet, for så å returnere på mail, da? Jeg har ikke skriver, og jeg har ikke skanner. Hvor for gjør de sånt?? Anonymous poster hash: 744b5...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 22. august 2014 #6 Del Skrevet 22. august 2014 It's learning er noe dritt. Mange kommuner går over til Fronter, og det er langt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #7 Del Skrevet 22. august 2014 Ja, det er forferdelig frustrerende. Å gå tilbake til stensiler er vel å sette det litt på spissen. Jeg er ikke spesielt glad i sløsing med papir heller, men hva er galt med fellesmail for å spre info fra skolen? Vi fikk beskjed om at det lå et skriv som måtte undertegnes og returnesers skolen i dag - på It's learning..!? Ikke kommer jeg inn, og skal jeg undertegne noe, må jeg vel først ta en utskrift, deretter skanne dokumentet, for så å returnere på mail, da? Jeg har ikke skriver, og jeg har ikke skanner. Hvor for gjør de sånt?? Anonymous poster hash: 744b5...e71 Det er en funkskjon som gjør at du kan "skrive under" elektronisk. Anonymous poster hash: bca5e...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #8 Del Skrevet 22. august 2014 Det er en funkskjon som gjør at du kan "skrive under" elektronisk. Anonymous poster hash: bca5e...97f Å, så bra! Da gjenstår det bare å komme seg inn, da. Og finne ut hvordan man signerer elektronisk. Anonymous poster hash: 744b5...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #9 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg har ikke brukt It's learning på fem år, men vi brukte det veldig mye da jeg gikk på videregående skole. Hadde aldri problemer med å finne frem eller å få til ting der, og jeg regner med at brukervennligheten ikke har blitt dårligere de siste fem årene? Universitetet mitt bruker Fronter, det fungerer også greit. Anonymous poster hash: 1428c...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agg Skrevet 22. august 2014 #10 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg synes Fronter er bedre enn It's learning, da det er mer intuitivt og oversiktlig. Men It's learning er 100 ganger bedre enn Microsofts MLG som noen kommuner fremdeles har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #11 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg har ikke brukt It's learning på fem år, men vi brukte det veldig mye da jeg gikk på videregående skole. Hadde aldri problemer med å finne frem eller å få til ting der, og jeg regner med at brukervennligheten ikke har blitt dårligere de siste fem årene? Universitetet mitt bruker Fronter, det fungerer også greit. Anonymous poster hash: 1428c...02d Datteren min går på videregående, og hun har ingen problemer med å bruke det nå, men hun syntes det var vanskelig i begynnelsen, mens hun gikk på ungdomsskolen. Minstemann har ikke syntes at It's learning har vært greit å bruke, og han finner ofte ikke fram i det hele tatt. Én ting er at lærere og elever, som bruker dette daglig, skal kunne lære seg det, men for oss som foreldre, som kun skal inn for å finne relevant informasjon fra tid til annet, synes jeg det er altfor vanskelig å orientere seg. Anonymous poster hash: 744b5...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _LilleMy Skrevet 22. august 2014 #12 Del Skrevet 22. august 2014 Aldri hatt problemer med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinglepetra Skrevet 22. august 2014 #13 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) ITL Endret 22. august 2014 av Vinglepetra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #14 Del Skrevet 22. august 2014 Fungerer bra for fagene jeg underviser. Bruker det ikke til kommunikasjon med foreldre. Passer på å deaktivere/rydde bort at det unødvendige for å hjelpe elevene med å ha oversikt. Anonymous poster hash: e6cc5...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 22. august 2014 #15 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Jeg har brukt både Fronter og It's learning i jobb, studier og som forelder. Jeg foretrekker nok Fronter, men det er kanskje fordi jeg har brukt det mye mer enn It's learning. Beste rådet er å bruke god tid og lete seg frem. Noter underveis, slik at du husker hva du klikket på for å finne det du ønsket. Ikke noe er så irriterende som å ikke finne tilbake til noe du har vært inne på før. Etter en stund med prøving og feiling - vil du se at det ikke er så vanskelig. Det som "irriterer" meg mest i Fronter (husker ikke om det er slik i It`s learning) er at det dukker opp info. fra andre lærere på forsiden. Ting som ikke er relevant for oss i det hele tatt. Jeg ville kun hatt opplysninger som gjalt meg eller mine barn der. Endret 22. august 2014 av Myrthel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #16 Del Skrevet 22. august 2014 Hater det. Anonymous poster hash: 6a04c...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #17 Del Skrevet 22. august 2014 Jeg har brukt itslearning som student og ansatt, og fronter som student og ansatt. Må si jeg foretrekker itslearning, for meg er det mer intuitivt. Anonymous poster hash: e8b35...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #18 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg har brukt itslearning som student og ansatt, og fronter som student og ansatt. Må si jeg foretrekker itslearning, for meg er det mer intuitivt. Anonymous poster hash: e8b35...def Så bra. Men nå er mitt utgangspunkt et litt annet, jeg bruker ikke dette daglig, jeg er en forelder uten datakunnskaper, som fra tid til annen har bruk for å gå inn på It's learning for å finne informasjon. Anonymous poster hash: 744b5...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 23. august 2014 #19 Del Skrevet 23. august 2014 Så bra. Men nå er mitt utgangspunkt et litt annet, jeg bruker ikke dette daglig, jeg er en forelder uten datakunnskaper, som fra tid til annen har bruk for å gå inn på It's learning for å finne informasjon.Anonymous poster hash: 744b5...e71 Få skolen til å vise deg hvordan du kan bruke its learning til å sende informasjonen direkte til mailen din! Jeg synes its learning er brukervennlig og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå