Gå til innhold

Drikke sjokolademelk etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom jeg er ny på treningsfronten så lurer jeg på om det er sant at man kan drikke sjokolademelk etter trening? Evnt hvor mye? Og hvilken type?

Anonymous poster hash: 05cd1...5bb

Videoannonse
Annonse
Gjest Silverstream
Skrevet

Hvorfor skal du drikke sjokolademelk etter trening? Unødvendige kalorier og vinninga går opp i spinninga. Du kan jo heller drikke vann, eller brus uten sukker om du hadde lyst til å kose deg etter trening.

Gjest daisydaisy
Skrevet

Ja det kan du. Gjør det ikke selv, men kjenner mange som benytter sjokolademelk som en slags restitusjonsdrikke etter trening. Det inneholder jo både proteiner, kalsium og karbohydrater.

Skrevet

I forhold til næringsstoffer du trenger etter trening, så er et glass sjokolademelk bedre enn å ta en av disse restusjonsdrikkene som selges i dagligvare. Jeg bruker alltid 1 glass sjokolademelk etter trening.

Link

Link

google sjokolademelk etter trening, så får en masse treff

Anonymous poster hash: f3f5e...298
Skrevet

Hvorfor skal du drikke sjokolademelk etter trening? Unødvendige kalorier og vinninga går opp i spinninga. Du kan jo heller drikke vann, eller brus uten sukker om du hadde lyst til å kose deg etter trening.

Det er faktisk anbefalt å ta et glass sjokolademelk etter trening :)

Anonymous poster hash: e703f...bba

• Liker 2
Skrevet

Ettersom jeg er ny på treningsfronten så lurer jeg på om det er sant at man kan drikke sjokolademelk etter trening? Evnt hvor mye? Og hvilken type?

Trener du for å slanke deg/få bedre kondis, eller styrke? Dersom du trener for slanking er vel ikke glasset å anbefale, men ved tilrettelegging er det ikke noe problem.

Ved styrketrening er det en god ide å få i seg noe som inneholder både proteiner og karbohydrater rett etter trening, så da kan sjokolademelk være en god ide her.

• Liker 1
Skrevet

Trener du for å slanke deg/få bedre kondis, eller styrke? Dersom du trener for slanking er vel ikke glasset å anbefale, men ved tilrettelegging er det ikke noe problem.

Ved styrketrening er det en god ide å få i seg noe som inneholder både proteiner og karbohydrater rett etter trening, så da kan sjokolademelk være en god ide her.

Trener styrke og kondis 5 dager i uken. Slanker meg ikke, men muskler vil jeg oppnå.

Men er det en spes type sjokolademelk jeg burde ta?

Skrevet

Går virkelig vinningen opp i spinningen ved å drikke sjokolademelk etter trening? Hender at jeg kjøper en sånn liten en med sugerør, men hallo! Heller sjokolademelk fremfor å trene. ^^

Skrevet

Trener styrke og kondis 5 dager i uken. Slanker meg ikke, men muskler vil jeg oppnå.

Men er det en spes type sjokolademelk jeg burde ta?

Nei, samma hvilken type, de er alle ganske like.

Det er også en god ide å spise et skikkelig måltid innen 1-2 timer etter trening, i tillegg til restutisjonsdrikken.

• Liker 1
Skrevet

Går virkelig vinningen opp i spinningen ved å drikke sjokolademelk etter trening? Hender at jeg kjøper en sånn liten en med sugerør, men hallo! Heller sjokolademelk fremfor å trene. ^^

Jeg tror nok hun overdrev litt :)

En sjokolademelk inneholder vanligvis rundt 60kcal pr 100ml. Drikker du da en halvliter av denne inntar du 300kcal (15% av anbefalt daglig innhold for lett aktive kvinner - 2000kcal). Dette tilsvarer vel en halvtime halvrask jogging.

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig vitsen med treningen, når du like etterpå skal stappe i deg sjokolademelk?

Skrevet

Nei, samma hvilken type, de er alle ganske like.

Det er også en god ide å spise et skikkelig måltid innen 1-2 timer etter trening, i tillegg til restutisjonsdrikken.

Takk, det vet jeg. Takker for svar :)

Men en ting jeg ikke skjønner, hvordan kan det være sunt med sjokomelk når man trener?

Skrevet

Takk, det vet jeg. Takker for svar :)

Men en ting jeg ikke skjønner, hvordan kan det være sunt med sjokomelk når man trener?

Definer sunt.

Sjokolademelk inneholder kalorier og proteiner, alstå begge tingene kroppen trenger påfyll av etter trening. Nå skal ikke jeg si at det er sunt, da er det selvfølgelig mye bedre alternativer som proteinsmoothier, et måltid osv. men det er for de aller fleste ikke noe problem å drikke en sjokolademelk i ny og ne, sålenge man har et balansert kosthold.

Skrevet

Hva er egentlig vitsen med treningen, når du like etterpå skal stappe i deg sjokolademelk?

Nei, det beste er såklart å holde kaloriinntaket på null. :kari:

Anonymous poster hash: 8da93...449

• Liker 1
Skrevet

Nei, det beste er såklart å holde kaloriinntaket på null. :kari:

Anonymous poster hash: 8da93...449

Er da ørten tusen andre ting som er bedre å stappe i seg enn sjokolademelk!

Skrevet

1 normalt størrelse glass med melk med 1 teskje Nesquick er ikke å stappe i seg sjokolademelk.

Jeg bruker Nesquick, fordi den inneholder mindre sukker enn O`boy

Skrevet

1 normalt størrelse glass med melk med 1 teskje Nesquick er ikke å stappe i seg sjokolademelk.

Jeg bruker Nesquick, fordi den inneholder mindre sukker enn O`boy

Hva med noe annet enn sjokolademelk overhodet?

Skrevet

Poenget med sjokolademelk etter trening er at det inneholder både proteiner og raske karbohydrater. Rask tilførsel av dette rett etter trening skal korte ned restitusjonstiden. Er du vanlig mosjonist er nok ikke dette nødvendig og det normale daglige kostholdet er tilstrekkelig.

Det er ikke sjokolademelken i seg selv som er så spesiell, men kombinasjonen proteiner og karbohydrater. Det finnes haugevis av alternativer som er like gode,

Anonymous poster hash: 26b22...235
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...