Gå til innhold

Ser kostholdet mitt bra ut? Trenger tips..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg i ca 5 måneder prøvd å spise sunt å trene. Jeg går tur i ca 40 minutter hver dag i tillegg til jogging (jogger sånn ca 20-30 minutter annenhver dag) og en gang i uken trener jeg styrke.

Målet mitt er ikke å gå ned i vekt, men å bli sunn og holde en stabil vekt. Jeg kommer til å ramse opp hva jeg spiser i løpet av en vanlig dag. En helt vanlig dag for meg kan se slik ut:

Frokost: En skål med havre cherrios.

Mellommåltid: et eple eller en banan.

Lunch: En skyr yogurt og en brødskive med skinke

.

Middag: 2 laksefileer.

før kvelds: En halv paprika, to gulrøtter og to stenger med selleri, dypper det i kesam dipp (fra Tine).

Kvelds: En skål med havregryn eller to brødskiver med makrell i tomat.

Jeg drikker 1-2 glass lett melk, 2 kopper med Grønn te og et glass appelsinjuice hver dag (i tillegg til MASSE vann).

Jeg koser meg med en sjokolade eller 3-4 kjeks hvis jeg blir søtsugen (med dette kostholdet har jeg merka at jeg nesten aldri blir søtsugen), så jeg koser meg kansje 1-2 ganger i uken med noe usunt..men prøver å begrense meg!

Ser kostholdet mitt bra ut? Kunne gjerne trengt litt tips til sunne middager med tilbehør :) Blir liksom litt kjedelig i lengden hvis jeg f.eks bare skal ha laks til middag uten noen ting til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville byttet ut Cheerios til frokost med havregryn dersom du trenger karbohydratene.

Du sier ingenting om alder/høyde/vekt men det ser ut som alt for lite mat, spesielt siden du er relativt aktiv. Lite fett og grønnsaker.

Anonymous poster hash: da187...48d
  • Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Spiser du kun fisk til middag uten noe tilbehør?

Gjest Silverstream
Skrevet

Ville byttet ut Cheerios til frokost med havregryn dersom du trenger karbohydratene.

Du sier ingenting om alder/høyde/vekt men det ser ut som alt for lite mat, spesielt siden du er relativt aktiv. Lite fett og grønnsaker.

Lite mat? Det ser jo ut som en ganske så grei mengde det der.

Gjest Silverstream
Skrevet

Forresten så er ikke Cherioos bra, du bør bytte det ut med noe annet, f.eks knekkebrød. Du trenger heller ikke spise to kveldsmat måltider. Kanskje du kunne kuttet ut det ene? Og ikke spise sjokolade og kjeks hver gang du føler for det.

Skrevet

Cheerios er sukkerbombe, ellers spiser du bra! Til laksen kan du ha blomkålpuré, brokkoli, gulrøtter, fullkorsris, fullkornspasta, salat, woket grønsaker. Du kan også bytte laksen med kylling eller karbonadedeig. Åå, jeg skulle gitt mye for å klare å spise så sunt som du!

Skrevet

Spiser du kun fisk til middag uten noe tilbehør?

Ja, spiser fisk 2-3 ganger i uken og har ikke peiling på hva jeg kan ha vedsiden av fisken..

Skrevet

Cheerios er sukkerbombe, ellers spiser du bra! Til laksen kan du ha blomkålpuré, brokkoli, gulrøtter, fullkorsris, fullkornspasta, salat, woket grønsaker. Du kan også bytte laksen med kylling eller karbonadedeig. Åå, jeg skulle gitt mye for å klare å spise så sunt som du!

Takk for tips! Skal prøve å få til noe av dette tilbehøret neste gang jeg spiser fisk :)

Skrevet

Jeg spiser når jeg er sulten. I tillegg blir jeg veldig fort mett så hvis jeg f.eks spiser en brødskive til lunch så kan jeg være stappmett etter det. Forresten jeg er 164 cm høy og veier 60 kg.

Skrevet

Mer grønnsaker inn i kostholdet ditt. Gjerne grønne grønnsaker, som eksempel spinat og brokkoli. Og ville byttet ut den frokostblandingen.

Spiser du fisk hver dag? Om ikke, hva har du til middag da?

Anonymous poster hash: 4d73f...ca0

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Ja, spiser fisk 2-3 ganger i uken og har ikke peiling på hva jeg kan ha vedsiden av fisken..

Søtpotet, hummus, bønner/linser, grønnsaker etc :) Veldig godt!

Skrevet

Mer grønnsaker inn i kostholdet ditt. Gjerne grønne grønnsaker, som eksempel spinat og brokkoli. Og ville byttet ut den frokostblandingen.

Spiser du fisk hver dag? Om ikke, hva har du til middag da?

Anonymous poster hash: 4d73f...ca0

Hvis jeg ikke har fisk til middag, så spiser jeg stekt kyllingfilet/svinefilet med litt salat, bønner og stekte egg, Fiskegrateng, hjemmelaget pitapizza (grove pitabrød med kylling eller karbonade kjøttdeig og masse grønnsaker og sopp i tillegg til lettost og tomatsaus) osv. I enkelte matretter f.eks svinekjøtt og slikt, har jeg med fullkornsris.

Skrevet

Synes dette høres ut som et helt normalt kosthold. Hverken spesielt usunt eller spesielt sunt.

Anonymous poster hash: c0d2c...a24

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...