Gå til innhold

Vi bare krangler hele tiden!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg forstår ingenting...

Vi har vært sammen i noen måneder nå, og er superforelsket i hverandre. Vi er blitt så glade i hverandre at vi bare krangler!

Det er noen år mellom oss, han er eldre enn meg. Og dette har kanskje mye med det å gjøre. For han er veldig seriøs og vil at forholdet skal fungere. Det vil jeg også, men han klarer ikke godta mine meninger noen ganger. Han kan bli sur fordi jeg ikke liker noe som han liker osv. Helt fjollete ting. Og så begynner ballen å rulle..........

Jeg blir lei meg og deprimert når vi krangler, og vet ikke om jeg orker å fortsette hvis det skal være sånn. Han mener det samme...

Men vi er jo så forelsket! HVa skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kinga

Bestem dere for å ikke krangle.

Har dere først kom inn i et mønster der samtaler foregår som krangel, erting, spydige og ironiske kommentarer - da er det vanskelig å komme seg ut av det.

Prøv å bryte det mønsteret som gjør at dere kommer inn i kranglete diskusjoner. Ignorer hans sure kommentarer, drei samtalen over på andre ting.

Mange mennesker lar seg underholde av verbal knuffing, samt tar ut frustrasjonene sine på mennesker som er dem nære. Dette tapper en bare for energi; man får "kjeft" istedet for støtte - og det blir fryktelig slitsomt i lengden. Sånn kveler man kjærligheten langsomt - før den har fått slått rot i deres tilfelle. Når den første og største forelskelsen er over; hva er "limet" som holder dere sammen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk for et fint svar..

jeg prøver å ikke si noe tilbake hvis han "kritiserer" meg for eksempel. men noen ganger kan jeg også bli litt lei det og ikke minst lei meg fordi han tuller med meg og sier ting litt ironisk..

hvordan skal jeg få han til å slutte å si tullete og ironiske ting?

jeg har sagt ifra en gang før, men da sa han bare "slapp av nå da, jeg bare tuller med deg. DET tåler du vel?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Sett dere ned og ha en lang samtale om dette. Ikke vær redd for å si at kommentarene hans faktisk sårer selv om han ikke mener det! Få han til å forstå hvordan du oppfatter det han sier. Og ikke minst: Finn ut hvorfor dere krangler så mye. Snakk sammen om alt som plager dere. Få det ut! Prøv å ha en rolig og behersket samtale og ikke gå fra hverandre hvis dere har flere ting på hjertet. Og viktigst av alt: Gjennomfør det dere blir enige om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på så det ikke går for langt! Det kan ende med at dere rett og slett sliter ut hverandre, og ender opp med å hate...

Dette har jeg erfaring med selv!!! "Det var jo ingen som var så glade i hverandre som oss"... Nå over ett år etter har jeg funnet ut at det var riktig og bryte ut av forholdet, selv om det var noe av det vanskeligste jeg noen gang har gjort...

Viktigst og ha det bra med seg selv!

Uansett, -lykke til, håper det ordner seg for dere :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...