AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 En typisk utekveld med mine venninner er slik at vi begynner et rolig sted hvor vi kan spise/prate. Så går vi til et mer typisk "utested". Der begynner problemene. Jeg går f.eks på toalettet, og når jeg kommer tilbake er de borte. Jeg ringer dem, og de sier "Vi hadde så lyst på (sett inn drink her), det hadde de ikke der vi var, så vi har gått til (sett inn sted her). Kan ikke du komme hit?" Jeg kommer dit, og sier til dem at det er helt greit at vi bytter sted, men at jeg gjerne vil at vi går sammen, så jeg ikke plutselig er alene fordi de har gått. Det er de helt enige i der og da. Så går det en stund, og jeg går til baren for å kjøpe meg en ny øl. Når jeg kommer tilbake til bordet er de borte. Igjen. Jeg ringer dem. "Vi ville danse", sier de, "så vi har gått til (sett inn syed). Kom hit da vel!" Jeg kjenner at det irriterer meg litt, og jeg mister lysten til å gå ut med dem. Det er som sagt greit for meg å bytte sted, men kan vi ikke gå sammen? Jeg syns det er ubehagelig å gå alene, og jeg syns det er kjipt å alltid måtte drive å lete opp hvor de har blitt av. Dersom vi skal til et annet sted og ei av jentene f.eks er på toalettet venter jeg alltid slik at de skal slippe å gå alene/lure på hvor resten ble av. Er jeg vanskelig? Eller er det helt normalt å være innom 5-6 forskjellige steder når man er på byen? Det hadde vært greit for meg å bare være ett sted også, for min del trenger vi ikke bytte sted. Er det mye forlangt å ønske at de sier fra om hvor de går/venter så jeg kan gå sammen med dem? Det samme når vi skal hjem. Om jeg går før dem sier jeg alltid hadet så de vet at jeg går. Noen av de andre bare går uten å si noe. Er det ikke normalt å si hadet? Jeg tenker at det kan være lurt å "passe litt på" hverandre, og syns det er litt ekkelt når de plutselig bare har dratt. Jeg vet jo ikke om noe er galt/har skjedd, om de har dratt hjem eller om de er sammen med noen ett annet sted. Hva slags "ut på byen"-etikette har du og dine venner? Anonymous poster hash: 81144...e34 3
Sphynx Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Vi passer alltid på hverandre og følger hverandre til steder som er lettest for alle å komme seg hjem fra. Vi ringer også hverandre opp for å se at alle er trygt hjemme. Ellers blir det jo litt svimsing hit og dit, men vi passer alltid på å få med alle. Synes du burde ta styringa neste gang og stikke fra ei annen imens hun er på toalettet eller noe, se om de andre reagerer på at hun er borte osv. Om de kun gjør dette med deg, ville jeg nok tatt det som et tegn. 3
strawberry Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Høres egentlig ut som de prøver å bli kvitt deg, siden det er deg det alltid skjer med. Si det til dem, da vel? 5
Testosteron Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Er det mye forlangt å ønske at de sier fra om hvor de går/venter så jeg kan gå sammen med dem? Nei. Absolutt ikke 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Høres egentlig ut som de prøver å bli kvitt deg, siden det er deg det alltid skjer med. Si det til dem, da vel? I så fall skjønner jeg ikke hvorfor de fortsetter å invitere meg :-) De løper fra hverandre også altså, ikke bare meg. Men når det skjer tar jeg ansvar og venter på den som er på toalettet. Neste gang syns dere at jeg ikke burde vente, men gå med de andre, og se hvordan den som blir "forlatt" reagerer? - TSAnonymous poster hash: c6434...4a4 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Hvor gamle er dere? Ta det opp med dem, på en ordentlig måte. Venninner snakker med hverandre. (bør kunne). Jeg har aldri opplevd noe eller om noe lignende - er enig med deg. Anonymous poster hash: 0dbbe...47b 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Hvor gamle er dere? Ta det opp med dem, på en ordentlig måte. Venninner snakker med hverandre. (bør kunne). Jeg har aldri opplevd noe eller om noe lignende - er enig med deg.Anonymous poster hash: 0dbbe...47b I slutten av tjueårene alle sammen. - TSAnonymous poster hash: c6434...4a4
mara2012 Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 I min vennegjeng er jeg vant med at alle forsvinner. Jeg har en tendens til å forsvinne selv også, men sånn har jeg alltid vært og har nok blitt ganske selvstendig av det. Men hvis det er samme vennegjengen som går ut gang på gang, og det alltid er sånn at de går fra bare deg, er det litt feil. Sånn som du fremstiller det, virker det som om de liker å danse og dr sær på drinkene sine, mens for deg er det ikke så nøye. Og kanskje de ber deg med bare for å være hyggelig. Jeg har flere venner som synes jeg er litt kjip, fordi jeg ikke liker å danse, og da blir det naturligvis ljipt for de det gjelder å bare gå ut med meg
Frk.mh Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Hmmm..hørtes ut som noen merkelige venner må jeg si. Når jeg er ute med venninnene mine så passer vi alltid på hverandre, og holder oss sammen hele kvelden. 2
Alja Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Slikt drit gidder ikke jeg heller. Derfor går jeg ikke på byen med store veninnegjenger. 2
Gjest Heartbeat Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Har en tendens til å bli slik her også . Plutselig er vi på forskjellige steder og med forskjellige folk. Du må nesten bare ta det opp med dem når de er edru og passe på at alle blir med neste gang
AnonymBruker Skrevet 25. august 2014 #12 Skrevet 25. august 2014 På bygdefester for mange år siden (ett lokale, og masse rånebiler og drikking på parkeringsplassen) pleide alltid jeg og de jeg kom dit med å vimse vekk fra hverandre, hvis vi var tre eller flere. Var vi bare to, hang vi alltid litt mer sammen. Men det var sånn vi ville ha det. Vi avtalte ikke å henge sammen hele tiden på forhånd, alle ville mingle.. Å gjentatte ganger stikke til annet sted uten å si ifra, mens ei venninne var på do, kjøpte øl e.l. kunne ikke falt meg inn å gjøre. Hvis noe hasta, kunne de i hvert fall sendt deg en sms, i stedet for at du måtte sende til en av de for å høre hvor de ble av... Spør de om du vil være med fordi de synes de må, og håper du tar hintet siden de oppfører seg sånn.. eller hva er greia tro? Anonymous poster hash: 752f1...fd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå