AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Jeg er på møteplassen og prater med noen damer, har ikke truffet noen ennå, men sitter og skravler. I forrige uke var dei ny som oppretta profil, og som jeg tok kontakt med. Vi sendte litt meldinger frem og tilbake og hun virker ok. Men på onsdagen skjedde det noe litt dumt. Jeg har møteplassen-appen med varsling. Dvs at hver gang jeg får en mld, så dukker de første linjene av meldingen opp på displayet på mobilen. Litt klønete å forklare. Og, vel... Det som skjedde var at det plutselig lå en mld på displayet der det sto omtrent dette: "Hei, vil bare si at jeg sletter profilen min her inne. Jeg orker ikke alt det rare som dukker opp i meldingsboksen min. Men tlfnr mitt er 9..." Og det var alt jeg så..... Og det som hun antagelig ikke tenkte på er at når hun slettet profilen, da forsvant alle meldingene hennes også! Så da jeg logget meg på etterpå så fikk jeg jo ikke lest meldingen hennes! Hadde jeg ikke sett de første linjene av mld hennes, så hadde jeg jo bare regnet med at hun hadde slettet profilen fordi hun ikke ville ha mer kontakt. Men siden hun ga meg tlfnr (som jeg ikke så), tror jeg hun vil ha kontakt! Og så er det en ting til.... Jeg vet jo "egentlig" ikke hva hun heter. Kun fornavnet, og hva hun jobber med.... Og ved hjelp av litt stalking-kunnskaper klarte jeg å finne facebookprofilen hennes.... hun hadde samme profilbilde der som på møteplassen så jeg slapp heldigvis å leite så lenge..... Så her er greia... Jeg tror hun vil ha kontakt med meg. Men hvordan tar jeg kontakt? 1) Jeg vet både fornavn og etternavn, men dette er ganske ordinære navn, og hun bor i ett såpass stort område, at jeg ikke vil sende 5 sms'er til tilfeldige damer i området med teksten "hei det er ...... Hvordan går det"? 2) jeg kan sende henne mld på Facebook, og avsløre meg som en stalker.... Hva gjør jeg?Anonymous poster hash: 6fbd8...b2b
Vifte Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Send melding på facebook Skriv det du skrev her. At du ikke fikk sett hele meldingen 8
Gjest Lille-pus Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Send melding på facebook Skriv det du skrev her. At du ikke fikk sett hele meldingen Signerer. Min tanke er denne: Hun gav deg mobilnummeret sitt, og en forklaring på hvorfor hun slettet profilen sin, fordi hun ikke ønsket å miste kontakten med deg. Hva taper du på å sende den meldingen som Vifte foreslå? - jeg vil mene du taper svært lite. 1
94happy Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Ta sjansen på facebook :-) om det ordner seg vil dere le av dette i ettertid! 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Ts her: Jeg føler det er veldig kleint å ta kontakt på fb!! Jeg er ganske sær sjøl i forhold til damer jeg har truffet på nett legger seg til som venn, eller tar kontakt på Facebook. Hadde ett eksempel på det for noen uker siden. Plutselig hadde jeg en venneforespørsel fra ei, og det ble litt "turn-off" nesten for min del. Jeg føler det litt som at de presser seg inn i intimsona mi. Og jeg er skikkelig redd for at hun skal få inntrykk av at jeg er en stalker. Og det har hun jo litt rett i. Jeg måtte være skikkelig "detektiv", selv om jeg hadde litt flaks også. Er så redd for hva hun skal tro om meg. Vi har jo ikke snakka så mye heller....Anonymous poster hash: 6fbd8...b2b
ekkoet Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 (endret) 1) Jeg vet både fornavn og etternavn, men dette er ganske ordinære navn, og hun bor i ett såpass stort område, at jeg ikke vil sende 5 sms'er til tilfeldige damer i området med teksten "hei det er ...... Hvordan går det"? Hva gjør jeg?Anonymous poster hash: 6fbd8...b2b Du har 5 Linda Olsen som du har adresse og telefonnummer til, men vet ikke hvilken som er riktig? Kunne et skattelistesøk hjelpe deg til å krysse ut adresser mot alder? Endret 22. august 2014 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Du har 5 Linda Olsen som du har adresse og telefonnummer til, men vet ikke hvilken som er riktig? Kunne et skattelistesøk hjelpe deg til å krysse ut adresser mot alder? Kanskje, men på skattelistesøk får man vel kun opp kommunen? Og hun bor i en stor kommune...Anonymous poster hash: 6fbd8...b2b
ekkoet Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 (endret) Man får opp postnummer http://skattelister.no/search/linda%20olsen Endret 22. august 2014 av ekkoet 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #9 Skrevet 22. august 2014 Man får opp postnummerhttp://skattelister.no/search/linda%20olsen Hmm... Jeg hadde faktisk ikke sjekka telefonkatalogen.no før nå, fordi jeg uansett regnet det som håpløst. Jeg fant henne i skattelistene, og det var kun henne med dette navnet, i dette området. Men da jeg sjekka telefonkatalogen nå, så fant jeg ingen med navnet hennes i dette området!! Hun er ikke registrert med tlf! Så da er faktisk fb min eneste mulighet.....Anonymous poster hash: 6fbd8...b2b
Sea Lace Skrevet 22. august 2014 #10 Skrevet 22. august 2014 Så ta kontakt med henne på Facebook da! Du kan jo bare sende henne en melding, du trenger ikke legge henne til som venn ... Du har absolutt ingen ting å tape på dette 1
Sola de Skrevet 22. august 2014 #11 Skrevet 22. august 2014 Vel, ser ut til at eneste mulighet er å ta kontakt med henne på facebook. Hvis du ikke vil det, så bare la vær, men da går du sikkert glipp av ei flott dame og Lykke til 1
SiMa Skrevet 22. august 2014 #12 Skrevet 22. august 2014 Hva har du å tape på å sende en melding på facebook? Det er jo den eneste måten å få kontakt med henne på. I verste fall oppfatter hun deg som en "stalker" (noe jeg tviler sterkt på, siden det var hun som tok initiativ til privat kontakt), og vil ikke ha kontakt med deg allikevel. I beste fall tolker hun det som at du også gjerne vil fortsette kontakten, og blir litt smigret for at du har anstrengt deg for å finne henne. Så veldig vanskelig har hun jo heller ikke gjort det når hun bruker samme profilbilde. 1
Gjest KateW Skrevet 22. august 2014 #13 Skrevet 22. august 2014 FB, kun melding, ikke legg henne til som venn, og skriv at du ikke så hele meldinga, skriv gjerne at du syns det er kleint å FB stalke, men at du har lyst på mer kontakt. 1
Serpica Skrevet 22. august 2014 #14 Skrevet 22. august 2014 Men hvis du sender henne melding uten at dere er venner der først kan det ta mange år før hun oppdager at hun har fått melding fra deg. Meldingen havner jo dessverre ikke i den vanlige innboksen, men i en annen, som de fleste glemmer å sjekke. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå