Gjest tuppesjura Skrevet 22. august 2014 #1 Skrevet 22. august 2014 Jeg har nå jobbet snart 4 uker, men sliter med å få på plass matrutinene etter ferien. Før ferien hadde jeg ikke nevneverdige problemer med å holde meg mett mellom frokost og lunsj, mens jeg nå holder på å sulte ihjel før kl blir 9. Etter lunsj får jeg samme følelse når klokka begynner å bli 13-1330. Det føles som at magen vrenger seg, og jeg føler meg skjelven, akkurat som at blodsukkeret er på bånn uten at det burde være det. Denne følelsen har jeg hatt ofte i det siste. Treningen går greit, forsøker å trene 5-6 ganger i uka, helst jogging eller turer i terreng. Kan ikke trene styrke for tiden. Hvordan skal jeg komme tilbake i den rutinen jeg hadde før ferien? Trenger litt tips.
Gjest Runforit Skrevet 22. august 2014 #2 Skrevet 22. august 2014 Jeg har nå jobbet snart 4 uker, men sliter med å få på plass matrutinene etter ferien. Før ferien hadde jeg ikke nevneverdige problemer med å holde meg mett mellom frokost og lunsj, mens jeg nå holder på å sulte ihjel før kl blir 9. Etter lunsj får jeg samme følelse når klokka begynner å bli 13-1330. Det føles som at magen vrenger seg, og jeg føler meg skjelven, akkurat som at blodsukkeret er på bånn uten at det burde være det. Denne følelsen har jeg hatt ofte i det siste. Treningen går greit, forsøker å trene 5-6 ganger i uka, helst jogging eller turer i terreng. Kan ikke trene styrke for tiden. Hvordan skal jeg komme tilbake i den rutinen jeg hadde før ferien? Trenger litt tips. Hva spiser du og hvor mange kcal?
Gjest tuppesjura Skrevet 22. august 2014 #3 Skrevet 22. august 2014 Prøver å holde meg på rundt 1400 de dagene jeg ikke trener, men har ikke telt nå etter ferien, da jeg føler jeg har grei kontroll på hva som er i det jeg spiser. Vet at jeg til tider ligger over. Hadde null problemet med å ligge på dette før ferien, men har spist slt for mye i ferien, slik at kroppen er vant til mer nå,
grrwaffmjau Skrevet 22. august 2014 #4 Skrevet 22. august 2014 Hva spiser du? Skal jeg holde meg mett må jeg trøkke innpå med ordentlige måltider i form av feks kjøtt og grønnsaker eller havregrøt, og om jeg fremdeles ikke blir mett fyller jeg på med en kopp te eller to. Har ikke sjangs til å holde meg mett av feks knekkebrød. Så jeg anbefaler masse proteiner i form av feks kylling, fisk eller egg og masse grønnsaker til:) eller havregrøt.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 Øk proteininntaket og spis litt fett til hvert måltid. Anonymous poster hash: a6a9b...820
Gjest tuppesjura Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Hva spiser du? Skal jeg holde meg mett må jeg trøkke innpå med ordentlige måltider i form av feks kjøtt og grønnsaker eller havregrøt, og om jeg fremdeles ikke blir mett fyller jeg på med en kopp te eller to. Har ikke sjangs til å holde meg mett av feks knekkebrød. Så jeg anbefaler masse proteiner i form av feks kylling, fisk eller egg og masse grønnsaker til:) eller havregrøt. Jeg har dilla på yoghurt med frukt/bær, nøtter og kanel. Kan godt spise det både til frokost og lunsj. Middag spiser jeg det vi måtte ha, men prøver å tenke på hvor mye jeg spiser. Er dog ikke alltid så lett, for viljestyrken er på bånn om det er noe skikkelig godt. spiser frukt, knekkebrød eller yoghurt med samme som tidligere nevnt til kvelds.
Gjest Runforit Skrevet 22. august 2014 #7 Skrevet 22. august 2014 Jeg har dilla på yoghurt med frukt/bær, nøtter og kanel. Kan godt spise det både til frokost og lunsj. Middag spiser jeg det vi måtte ha, men prøver å tenke på hvor mye jeg spiser. Er dog ikke alltid så lett, for viljestyrken er på bånn om det er noe skikkelig godt. spiser frukt, knekkebrød eller yoghurt med samme som tidligere nevnt til kvelds. Kan si med en gang at du spiser feil. Du trenger mer proteiner og fett. Om du hovedsakelig lever på yoghurt og normal middag med proteiner, lite fett og en del karbs så har du et kosthold som gir deg et svingende blodsukker som gjør at du er konstant sulten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå