Gå til innhold

Hjelp til bedre holdning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig holdning kort og godt. Skyldes nok en del sitting med bøker og pc(student) muligens arv, for begge foreldrene mine er likens. Jeg har prøvd å være bevisst og rette meg opp i sikkert et halvår, men har ikke blitt noe bedre, er som om jeg er for svak rett og slett. Hodet kommer litt for langt frem og skuldrene peker fremover. Klarer ikke brette skuldrene bakover slik jeg ser alle andre liksom har de naturlig, da må jeg virkelig ta i. Er fra naturens side veldig myk/tøyelig om det har noe å si. Kvinne, midt i 20 åra, normalvektig, moderat aktiv(jogging og intervall).

Jeg kom over denne i dag:

http://www.trening.no/styrke/fire-strikkovelser-bedre-holdning-lytp/

Men jeg har ikke strikk. Kan jeg tilpasse øvelsene til å funke med frihåndsvekter? Hvor tungt bør jeg løfte? Andre/bedre øvelser?

Hjelp meg før jeg ser ut som Quasimodo... :(

Anonymous poster hash: 42fc0...6ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt legen om råd. Hvis det er Moe genetisk så kan det kanskje være noen øvelser du må være mer forsiktig med?

Har du mye vondt i nakke og rygg pga dette? Jeg går ihvertfall med skuldre fremover når jeg stresser, og får mye vondt av det. Sliter også med svak rygg, og har tatt øvelser for å trene opp ryggen og overkroppen siden jeg gikk på barneskolen. Jeg fikk øvelser fra fysioterapeut slik at jeg fikk noen som passet til min kropp og mine problemer. Vil derfor først og fremst anbefale det :)

Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt legen om råd. Hvis det er Moe genetisk så kan det kanskje være noen øvelser du må være mer forsiktig med?

Har du mye vondt i nakke og rygg pga dette? Jeg går ihvertfall med skuldre fremover når jeg stresser, og får mye vondt av det. Sliter også med svak rygg, og har tatt øvelser for å trene opp ryggen og overkroppen siden jeg gikk på barneskolen. Jeg fikk øvelser fra fysioterapeut slik at jeg fikk noen som passet til min kropp og mine problemer. Vil derfor først og fremst anbefale det :)

Jeg har byttet mye lege i det siste pga. flytting, så jeg har hatt 3 leger ganske nylig som jeg alle har besøkt, og ingen av dem var interessert i det siden jeg ikke hadde fysiske plager som smerter ol. :\

Så nei, ingen smerter men det ser jo ikke pent ut, selv med vanlig tskjorte begynner det å vises.

Hvordan går jeg frem for å kontakte en fysioterapeut? Må jeg henvises via lege? Kostnader(fattig student)?

Anonymous poster hash: 42fc0...6ea

Skrevet

Jeg har byttet mye lege i det siste pga. flytting, så jeg har hatt 3 leger ganske nylig som jeg alle har besøkt, og ingen av dem var interessert i det siden jeg ikke hadde fysiske plager som smerter ol. :\ Så nei, ingen smerter men det ser jo ikke pent ut, selv med vanlig tskjorte begynner det å vises. Hvordan går jeg frem for å kontakte en fysioterapeut? Må jeg henvises via lege? Kostnader(fattig student)? Anonymous poster hash: 42fc0...6ea

Tror du må det, men usikker. Det koster, men jeg har bare betalt egenandel da jeg har vært der med henvisning fra lege :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...