Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig ingenting å spørre om eller slikt, men føler meg bare veldig knust akkurat nå. Jeg og samboer (over mange år) gjorde det slutt for noen måneder siden og jeg har brukt ganske lang tid på å slippe til de vonde følelsene i forbindelse med dette. Taktikken min ble å stenge det hele ute for å klare å takle det. Vi var enige om bruddet, men gjør jo likevel veldig vondt når noe man har satset mye på ikke fungerer.

Nå, når jeg har begynt å prosessere det hele, har han blitt sammen med en ny, og plutselig vet hele verden om det før jeg har rukket å fortelle mine venner og familie om dette. Føler meg ydmyket og såret (ja, selv om jeg godtar at han har gått videre). Det gjør bare så utrolig vondt at vi nå kommer til å miste kontakten. Frem til han traff henne har vi fortsatt som venner, men jeg ser ikke for meg at det kommer til å vare nå.

Føler at jeg ikke er verdt noe som helst og at jeg aldri kommer til å finne noen. :(

Noen som har noen gode tips for at jeg skal føle meg litt bedre og komme meg videre? Setter pris på om noen tar seg tid til å svare.

Anonymous poster hash: 7de32...e1b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje til det beste?

Leser mellom linjene at den gode tpnen etter bruddet gav deg falske forhåpninger om noe mer..

Legg dette bak deg, tenk på deg selv, få han og alt som har med han gjøre, ut av livet. Bokstavelig talt. Bilder, jakken han glemte.. ViMenn under stuebordet.. alt!

Anonymous poster hash: f9ede...82e

Skrevet

Du kan trøste deg med at det i hvert fall var slutt før han hooket opp med en ny. Det skjer jo ikke alltid i den rekkefølgen. Du bryr deg for mye om hva alle rundt deg tenker.... Imagine hvordan det hadde sett ut om han fant henne før det var slutt med deg. Surprise, surprise - ikke en god følelse.

Anonymous poster hash: afd02...9a8
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det. Er i lignende situasjon, bortsett fra at vi ikke har hatt så mye kontakt etter bruddet. Brudd er vanskelig, spesielt når bare en har gått videre. Min eks har også funnet en ny og har det visstnok helt fantastisk. Jeg gråter fortsatt hver dag.

Har ikke så mange råd, men vit at vi er flere som strever :hug: Får bare håpe at lykken en dag viser seg for oss også.

Anonymous poster hash: 3abee...6c6
Skrevet

Takk for svar. Han hadde nok ikke forlatt meg for en annen, det var jeg som på en måte styrte bruddet selv om han i og for seg ble enig etter hvert, og i begynnelsen var det han som tvilte mest på om vi hadde gjort det riktige eller ikke. Jeg ønsker heller ikke noe forhold med ham utover vennskap, det er jeg helt sikker på. Er likevel veldig vanskelig å akseptere at jeg ikke er hans nærmeste lenger på en måte. For han betyr jo fremdeles veldig mye for meg.

Jeg prøver å fokusere på meg selv, og er mye sosial og slikt. Har også ryddet bort ting som minner meg om han slik at jeg ikke plutselig kommer over det. Men er likevel veldig vanskelig det her. Føler meg veldig alene.

Skulle ønske jeg traff en ny, slik at tankene automatisk ble opptatt med dette. :P

Skrevet

Uff, dette er ikke noe gøy eller lett på noen måte. Sitter i en litt lignende situasjon, da en har gått videre, mens den andre er igjen i søla. Prøv å få det litt på avstand, ikke ha kontakt, ikke snap bilder, sjekk han på facebook og lignende.

• Liker 1
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Du kommer til å finne en bedre! :hug:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Og derfor er en ikke venner med ekser.

Skrevet

Jeg tror mange gjør en feil når de ikke bryter kontakten med eksen rett etter brudd.

Ved videre kontakt kan den ene bli forvirret, for det er gjerne èn som er mer gira på brudd enn den andre, og den andre har kanskje fortsatt kjærestefølelser. Eller man er enig, men forvirres senere allikevel.

Og når en får kjæreste, blir kontakten gjerne brutt. Og hva slags vennskap hadde man egentlig uansett da?

Så jeg tror at det i de fleste tilfeller er best å bryte kontakten.. Hvis man ikke bare har vært venner i lange tider og er ferdig med hverandre før det blir slutt på en måte. Men da må det være ærlig enighet om at man ikke har kjærestefølelser, og man er venner på lik linje som andre venner. Altså ekte venner, som ikke dropper den andre pga ny kjæreste.

Anonymous poster hash: 1bd07...af3
  • Liker 1
Skrevet

Skulle ønske jeg traff en ny, slik at tankene automatisk ble opptatt med dette. :P

En rebound er nok ikke det du trenger.

Men prøv å ikke tenke på at han nå har en annen som sin nærmeste. Konsentrer deg om å ha det så godt som mulig i din situasjon, men la også følelsene dine komme frem, ikke vær hypersosial og prøve å glemme det du faktisk går igjennom.

Se gleden i veldig små ting, driv med hobbyer, vær litt aktiv, ta vare på deg selv, bli kjent med deg selv på nytt.

• Liker 1
Skrevet

Uff, dette er ikke noe gøy.

Bare tenk at du kommer deg over dette en gang, for det gjør du.

I mellomtiden synes jeg ikke at du skal vise han hva du føler. Om han får inntrykk av at du sliter, gjør dette at du føler det sterkere selv.

Dersom han tror at du har det bra og nyter livet, så føler du deg bedre og sjansene er større for at det faktisk blir sånn.

Uansett hvordan du takler dette, ønsker jeg deg lykke til :kose:

Du har klart å få en mann for å falle for deg før, og du klarer det nok igjen. Og med alle de flotte mennene som er der ute klarer du nok fint å forelske deg for noen andre etterhvert du også :)

- Det løser seg, det gjør det alltid, som Timbuktu sier.

• Liker 1
Skrevet

TS her. Tusen takk for mange gode svar, setter veldig stor pris på dem!

Jeg tror mange gjør en feil når de ikke bryter kontakten med eksen rett etter brudd.

Ved videre kontakt kan den ene bli forvirret, for det er gjerne èn som er mer gira på brudd enn den andre, og den andre har kanskje fortsatt kjærestefølelser. Eller man er enig, men forvirres senere allikevel.

Og når en får kjæreste, blir kontakten gjerne brutt. Og hva slags vennskap hadde man egentlig uansett da?

Så jeg tror at det i de fleste tilfeller er best å bryte kontakten.. Hvis man ikke bare har vært venner i lange tider og er ferdig med hverandre før det blir slutt på en måte. Men da må det være ærlig enighet om at man ikke har kjærestefølelser, og man er venner på lik linje som andre venner. Altså ekte venner, som ikke dropper den andre pga ny kjæreste.

Det kan være du har rett. Jeg var kanskje vel optimistisk. Men det er jo nettopp det, at vi med årene gikk over til å være bestevenner istedet for kjærester. Og jeg er veldig sikker på at vi begge var veldig sikre på at det kom til å fungere som venner, det var noe vi snakket mye om. Men nå ser det jo ikke ut som om det går, og jeg driver å innstiller hodet mitt på at det er slik det må bli. Jeg forsøker å tenke så lite som mulig på ham, og konsentrerer meg om meg selv og mitt liv. Det hjelper litt..

En rebound er nok ikke det du trenger.

Men prøv å ikke tenke på at han nå har en annen som sin nærmeste. Konsentrer deg om å ha det så godt som mulig i din situasjon, men la også følelsene dine komme frem, ikke vær hypersosial og prøve å glemme det du faktisk går igjennom.

Se gleden i veldig små ting, driv med hobbyer, vær litt aktiv, ta vare på deg selv, bli kjent med deg selv på nytt.

Nei, det er vel ikke det. Hadde vært fint med oppmerksomheten da, men ser poenget ditt. Siden bruddet har jeg fokusert på å bli kjent med meg selv på nytt, men etter så mange år innser jeg etter hvert at det kan ta sin tid ;) Jeg forsøker så godt jeg kan å ta vare på meg selv, og det gjør også at jeg etter hvert føler meg litt mer verdt. Det nye forholdet hans og distanseringen kom imidlertid som en liten knekk, og jeg trenger nok noen uker på å komme skikkelig i gang igjen.

Uff, dette er ikke noe gøy.

Bare tenk at du kommer deg over dette en gang, for det gjør du.

I mellomtiden synes jeg ikke at du skal vise han hva du føler. Om han får inntrykk av at du sliter, gjør dette at du føler det sterkere selv.

Dersom han tror at du har det bra og nyter livet, så føler du deg bedre og sjansene er større for at det faktisk blir sånn.

Uansett hvordan du takler dette, ønsker jeg deg lykke til :kose:

Du har klart å få en mann for å falle for deg før, og du klarer det nok igjen. Og med alle de flotte mennene som er der ute klarer du nok fint å forelske deg for noen andre etterhvert du også :)

- Det løser seg, det gjør det alltid, som Timbuktu sier.

Takk skal du ha. Ja, skulle bare ønske det ikke gjorde så vondt før det blir bedre. Men får vel bare ta tiden til hjelp :) Vi får håpe det, hadde vært utrolig kjedelig å ikke forelske seg igjen :sukk:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...