AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Jeg har 3 barn, to på 2 år og et på 4. Har vært hos helsesøstra i dag. Vekt og høyde på barna ligger der de skal, så det er sagt. Sitter å lurer på om det er jeg eller hs som er helt på jordet. Jeg gir barna mine h-melk, bruker bredmykt på brødet, steker maten i meierismør eller rapsolje, bruker mye seterrømme eller creme f i matlagingen. Spiser ris og potet og alt det der. I dag hadde hs invitert til helsestasjonen for å holde et lite "foredrag" om barns kosthold. Hun mente det var best å gi barnet ekstra lettmelk, feks vita hjertegod osv osv. Hva mener dere?Anonymous poster hash: c7a13...5b4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Fortsett som du gjør nå. Bruk ekte mat. Barn som får h-melk er sunnere enn barn som får lettmelk. Det med at mettet fett er usunt har de funnet ut at var en teori som var feil. Vita Hjerterå skal ikke innvortes. Anonymous poster hash: 3101f...928 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #3 Skrevet 21. august 2014 Mener jeg leste en plass at vita hjertegod inneholdt noe som var ulovlig i Danmark? Kan være at jeg er helt på jordet nå men..Anonymous poster hash: c7a13...5b4
Supraspinatus Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Jeg har 3 barn, to på 2 år og et på 4. Har vært hos helsesøstra i dag. Vekt og høyde på barna ligger der de skal, så det er sagt. Sitter å lurer på om det er jeg eller hs som er helt på jordet. Jeg gir barna mine h-melk, bruker bredmykt på brødet, steker maten i meierismør eller rapsolje, bruker mye seterrømme eller creme f i matlagingen. Spiser ris og potet og alt det der. I dag hadde hs invitert til helsestasjonen for å holde et lite "foredrag" om barns kosthold. Hun mente det var best å gi barnet ekstra lettmelk, feks vita hjertegod osv osv. Hva mener dere?Anonymous poster hash: c7a13...5b4 Jeg er svært uenig. Barn har godt av fete meieriprodukter. De inneholder mye næring som et barn trenger når de vokser. Den eneste gode grunnen til å la være å gi barn fete meieriprodukter er dersom de er laktoseintolerant eller har melkeallergi. Mettet meierifett er ikke helsefarlig og utøver ingen risiko for sykdom senere i livet. 4
duja Skrevet 22. august 2014 #5 Skrevet 22. august 2014 (endret) Bruker kun meierismør osv. i min husholdning. Og når de en sjelden gang får brus/saft, får barna med sukker. Tror ikke lettproduktene er bra for barn! Endret 22. august 2014 av duja 2
skruf Skrevet 22. august 2014 #6 Skrevet 22. august 2014 Bruk ekte produkter Ts, det er det aller beste 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Jeg bruker selv ekte produkter, og dette kommer jeg også til å gi mine barn. Mennesker som påstår at lettprodukter er sunnest tar jeg ikke seriøst.Anonymous poster hash: b56af...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå